Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 16.1.2014 - Torstai  (Luettu 347 kertaa)

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
16.1.2014 - Torstai
« : 16.01.14 - klo:06:07 »

Aamua  [:45]
-21,2 näyttää ulkomittari ja kuu paistaa komiasti.  [:-)]
Kiirusta töissä, työnkuvan muutos toi paljon uusia tehtäviä, joten niiden opiskelussa kuluu aikaa. Muutos oli ihan toivottu, joten opettelu ihan mukavaa  [:-)]
Muitakin uusia kivoja harrastuksia olen aloitellut tässä pikkuhiljaa, mutta niistä sitten joskus tuonnempana  [:-)] Kevätloma reissua varailin minäkin eilen ja pohjoiseen on suunta sitten maaliskuullla  [:-)]
Toiveikasta torstaita toivottelen kaikille  [:46]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Jenna

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: 16.1.2014 - Torstai
« Vastaus #1 : 16.01.14 - klo:07:41 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Torstai - Päivän Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]

[:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 16.01.14 - klo:08:32 »

Huomenta!
Parisenkymmentä astetta pakkasta näytti mittari, että kylmää piisaa.
Taidanpa alkaa sulatella pakastinta. Nyt saa hyvin tarvikkeet pysymään jäisinä parvekkeella.
Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #3 : 16.01.14 - klo:09:40 »

Huomenta [:-)]
Ei löytynyt lehteä postilaatikosta [:-/]. Aamu pilalla.
Eilisillan hienoinen lumisade on koristellut puut ja pensaat. Kaunista [:-)].
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #4 : 16.01.14 - klo:09:56 »

Huomenta  [:-)]

-17 ja  [:46]

Mukavaa torstaita  [:43]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #5 : 16.01.14 - klo:10:02 »

Huomenta! [:-)]
Yö oli enemmän selkeä, mutta nyt pilvistä ja pieniä hiutaleita harvakseltaan leijailee ilmassa. Hieman on tuulen puuskaa.
Mittarissa alin -18,9 ja nyt -14,8 astetta.

Laitoin pyykkiä koneeseen peseytymään ja nyt kaffeeta toinen vajaa mukillinen menossa.

Hyvää torstaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 16.01.14 - klo:11:00 »

Jippii! Nyt talonverkko toimii. Ei ollut vikaa modeemissa kuten arvelinkin.
Oli vaan niin kun muutoksia tehtiin että modeemini ei päässyt mukaan ja
nyt pitäisi pelittää. Jos ei niin soitto firmaan. 100 €uroa säästin [:-)]  ja
nopee on!  Kohta lumpui ja rätei päälle ja "maalaamoon" sitten siskon kanssa
isää katsomaan iltapäivällä.
Aurinkoista torstaita (täällä paistaa) [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #7 : 16.01.14 - klo:12:02 »

Huomentapäivää Pöntölle!  [:-)]

Kävin fyssarilla. Tulinpahan taas murjottua ihan kunnolla  [:-DD]
Sitten piti lähteä Cittarin suutarilta ostamaan geelipohjallinen vasemman kantapään alle työkenkään. Mulla on kuulemma runko vääntynyt. Yllätys!  [:-I] :-O [:´((]

Samalla kävin Cittarin lihatiskillä ostamassa kalliita herkkuja. Mä olen nykyään niin hulluna kaikkiin kääryleisiin, että alan varmaan pian rullata voileivätkin.  [:-DD] Nyt on jemmattuna parille päivälle täytetyt lihakääryleet ja sitten kirjolohta ja valmis pizzakit. Alepasta saa melkein kaikkea, mutta kyllä CM on kivaa vaihtelua.
Harrastin kulttuuriakin: siellä oli Ylöjärveltä Aallon leipomosta herkkuja tarjolla. Ostin pitkulaisen munkin, jossa on sisällä kermavaahtoa ja joka on kuorrutettu vaaleanpunaiseksi. Kuulemma hämäläinen perinnemunkki. Tunsin itseni hyvin kylttyrelliksi  [:-DD] kun valitsin sen. Oli oikein hyvää kahvin kanssa.

Kohta puoliin sitten töihin. Eilen en loppujen lopuksi mennyt töihin ollenkaan. Auton huolto venyi ja venyi ja mä tarvin sen tälle aamulle. En vaan kertakaikkiaan halunnut lähteä könkkäämään kipeän kankun kanssa pakkasessa junalle.  [:´((]. Hiukanhan tuo vuoden eka pekkaspäivä meni hukkaan kotona puhelimen soittoa odotellessa. Saatiin kuitenkin auto haettua viiden maissa kotiin.  :-))

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 16.01.14 - klo:12:47 »

Tuli valvottua kolmeen asti viime yönä aivan omasta tahdosta ja heräsin jo kahdeksalta kahville ja katsomaan, kun täysikuu laskeutui metsän taakse ja jonkin ajan päästä aurinko nousi muodostaen taivaalle hienon valopylvään. Otin kuviakin siitä halopylväästä, mutta edelleenkään en osaa liittää kuvia tänne, vaikka vähän olen yrittänyt harjoitella. En tajua, missä kohtaa teen väärin.

Kuitenkin, hieno ja aurinkoinen pakkaspäivä on alkanut. Aamulla oli -20 ja nyt on -16 astetta pakkasta. Puut on kauniisti kuurassa, eikä tuule.

Pyykkipäivä täälläkin, niinkuin Debillä ja siskon synttärit. Välivuosia täyttää. Imuriakin voin vähän liikutella, mutta täytyy varoa sitä isohkoa mustaa hämähäkkiä, joka aamulla kipitti lattian poikki kaapin taakse, etten vahingossa imaise sitäkin.

Kiva, kun Marlella verkko toimii. On todella ärsyttävää, jos netti ei toimi kunnolla ja varsinkin, kun tietää, ettei vika ole omissa laitteissa. Tyttärelläni on ollut talonetin kanssa samanlaisia probleemia.

Tästä tulikin mieleeni, että samainen tytär mursi jalkansa astuttuaan harhaan ja tänään se ehkä leikataan. Saa nähdä, millaisia kuulumisia tänään tulee.

Kaijan selälle hyvää vointia. Toivottavasti fysikaalisesta on apua samoin kuin geelipohjallisesta. Työssäsi on raskasta ja nostojakin paljon, mikäli olen oikein ymmärtänyt työnkuvaasi kirjoitustesi perusteella. Ei ihme, että monen vuoden työkokemuksella selkä vääntyykin, kun usein ne liikkeet on tehtävä samalla puolella ja oikeakätinen nostaa ja siirtää useimmiten vasemmalta oikealle. Ei siinä aina muista, pysty ja ehdi toteuttaa terveellisiksi todettuja työasentoja. Olen itse tehnyt vähän saman tyyppistä työtä joskus.

Tulipa taas herkullinen ruokavinkki Kaijalta. Tänään olisi tarkoitus tehdä porsaan ulkofileestä jotakin ja tuo täyttäminen ja rullaaminen sopiikin hyvin, kun kaapissa on kaikenlaista täytteeksi sopivaa ja ainahan voi käyttää luovuutta, jos ei löydy juuri sitä, mitä jossakin ohjeessa annetaan. Lisukkeeksi uuniperunoita tai lohkoja...

Jokaiselle hyvää tätä päivää toivotan  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 16.01.14 - klo:13:56 »

Päivää teille! [:-)]

Oletko Pyyhältäjä kokeillut tätä minun laittamaani kuvanlaitto-ohjetta?
http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=22855.0

Olen nyt innostunut tuosta sauvakävelystä, mikä ei ole ollenkaan huono juttu. Mitään pitkiä lenkkejä en tee, mutta sellaiset 3km melkein joka päivä. Pakkanen ja silmälasit on vaan huono yhdistelmä, lasit huurtuu ja sitten ei näe mitään, vaan on pakko riisua lasit taskuun. Ja sittenkään ei meinaa nähdä mitään, kun silmälasit on taskussa :-)). No, ei vaineskaan, onneksi näkee sentään vielä lenkkeillä ilman laseja.

Huomenna lähden Tampereelle, siellä on kortintekokurssi johon osallistun. Saapi nähdä mitä saadaan aikaiseksi.

Ihan meinaa kuola valua kun lukee Kaijan herkkupullasta, on taas ollut pakko heivata pullat yms. herkut huitsin nevadaan tai kohta ratkeaa napa [:-(]. Kaikesta muusta on niin helppo kieltäytyä mutta pullahiiri on aina pullahiiri :-)).
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #10 : 16.01.14 - klo:13:58 »

Tänään pakkanen viidentoista huitteilla. Aamulla oli kirkasta, mutta nyt aurinko näkyy jostain hunnun takaa.
Menen kylään veljen vaimon luo. Veli olisi täyttänyt tänään 70v, kuoli 2000 maaliskuussa. Ensin käyn haudalla. Toinen veli täyttää 80v keväällä ja hänellä on muistisairaus.
Kirjattu

Sus

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #11 : 16.01.14 - klo:14:56 »

päivää taloon.
aurinkoo ja pakkasta piisaa. kaamos on loppunut tänään utsjoella, aurinko paistanut puoli tuntia.

pyykkikone pyörii. Jaakko on alkanut pelätä pyykkikonetta ja tiskikonetta, sitä ääntä. oli pakko päästää ulos kun ei lakannut naukumasta. ihme juttu.

mulla on kauhee vastustus nyt fillarointia kohtaan, mutta otettava käyttöön kauppamatkoille. mä en meinaa osata ajaa, ihan totta. [:-DD] meinannu käydä köpelösti, kun mä refleksinomaisesti jarrutan nyt käsijarruilla kuin ajaisin mopolla... nyt tulee semmonen äkkipyssäys että oon kolme kertaa meinannu kaatua! mä painan liian kovaa, samalla lailla kuin mopossa. kerran ihan sattui, mä lensin satulalta vasten pyörän runkoa ja mua sattui ja kovaa. huokaus. oppia ikä kaikki... siinä on jalkajarrutkin, joita mä ennen aina käytinkin, mut nyt menee vahingossa kädet käsijarruihin.

mukavaa päivänjatkoa.  [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 16.01.14 - klo:15:41 »

Päivää,

Onpas ollut hässäkkää tänään. Ainoa päivä tällä viikolla, kun ei tarvitse istua kokouksissa ja olin kasannut kaikenlaista tekemistä tälle päivälle. Päivä etenikin ihan mallikkaasti, kunnes sain sähköpostin, jossa tiedusteltiin, että missä viipyy maanantaina lupaamani artikkeli yhteen lehteen  :-O Olin unohtanut koko asian  [NUT] Onneksi he kyselivät ennen kuin oli jo liian myöhäistä ja sain jutun tehtyä  [8-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Lahti
« Vastaus #13 : 16.01.14 - klo:16:06 »

Iltapäivää pöntölle [:-)]

Päivä on mennä humpsahtanut vähän sängyn pohjalla oleillen. Ei mitään kovin vakavaa, mutta mehut on poissa
ja akku vaatii latausta. [:-)]

Kaijan selälle  [:30]

Pyyhältäjän tyttärelle myös myötä elo toivotukset kun leikkauspöydälle jalastaan joutuu tai jo joutui [:30] .

Iipan veljen muistolle [:30]

Tiinalle onnistunutta kurssireissua Tampereelle, ehkä oppeja näemme täällä pöntöllä jälkikäteen [:-)]

Mukavaa loppuiltaa kaikille [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #14 : 16.01.14 - klo:16:19 »

Päivää Lapista! Piti paistaa auringon, mutta lunta se on nakellut koko päivän hissukseen ja ollut pilvessä. Nyt on jo pimeää.
Lasten suusta:
"Ilmaisin olevani hyvin surullinen, kun nuorimmainen jatkuvasti paineli dvd-soittimen nappeja (ja muita kiellettyjä nappeja). Poika totesi minun olevan "murteen murhaama".. Ja taas loppui äidin turha murehtiminen  :-))"
Oli muuten tosielämästä ja minun kummitytön pojan 3 vee suusta.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.