Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai, 23. tammikuuta 2014  (Luettu 518 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Torstai, 23. tammikuuta 2014
« : 23.01.14 - klo:05:13 »

H u o m e n t a

Tulipa varhainen herätys tänään, eikun aamukahvia kitusiin ja pönttöilemään, myöhemmin sitten neuleet esille.

Päivän pituus on täällä tänään 7 tuntia 12 minuuttia.  Tiedoksi vaan.  :-))
Kirjattu

Jenna

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Torstai, 23. tammikuuta 2014
« Vastaus #1 : 23.01.14 - klo:07:20 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Torstai - Päivän Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]

[:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 23.01.14 - klo:08:16 »

Huomenia. Tässä vinkki koiranomistajille jos jostakin syystä ei tulisi ulkoilutettua sitä.

http://avaa.se/nSbjkQ

[:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 23.01.14 - klo:09:09 »

Huomenta!
Kyllä minä lähtisin paljon mieluummin koiran kanssa ulos lenkille  [:-)], kun antaisin sille tuollaista toimintaa. Pyörälle päästään se taitaa mennä. Kaikkea ne keksivätkin.

Pyriksen huomeneen palaan myöhemmin  [:-)]

Mukavaa torstaipäivää kaikille!
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #4 : 23.01.14 - klo:09:16 »

Huomenta!  [:-)]
Pakkaspäivä edelleen, -17. Tänään onkin pilvistä.
Muutama hassu tintti tuossa pyörähti, kun olin aamukahvin kanssa pihalla.

Sitä muuten toimii aika rutiinilla näin herätessä. Mun oli pakko kahvilta tullessa käydä kokeilemassa, onko hammasharja märkä. Olihan se. Ilmeisesti kohti kahvimukia haahuillessani pesin hampaat!  [:-DD]

Aamupäivän ohjelmassa fysioterapeutti. Ja jos nyt uskallan mainita, kontti on kipeä.  [:-DD] Kuten toivoinkin. Jospa se nyt osais laittaa mut kokeilemaan jotain liikkeitä, jotka helpottaisi.  [:-)]
Hetken makoilen lattialla ja sitten suihkuun. Pasi lähti töihin.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 23.01.14 - klo:09:20 »

Huomenta! [:-)]

Uskaltaakohan edes mainita [;-)], mutta tänään taas huimaa niin, ettei mitään rajaa. Onneksi ei ole mitään menoa. Mutta on tää kaikenkaikkiaan aika inhottavaa.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 23.01.14 - klo:09:34 »

Tiina, soittele nyt terveyskeskukseen ja varaa aika omalääkärille. Ei olis kuitenkaan huono juttu tsekata tilanne. Teillä on se reissukin tulossa; kurjaa sitten siellä, jos huimaa koko ajan ja joudut pitämään kaiteista kiinni!
Tai jos se pahenee ja iskeekin kesken tien ylityksen tai jotain!  [RULES]

Jos nyt vielä riskillä  [:-DD] jatkais huimauksesta... Noissa mun uusissa laseissa on isommat linssit ja se lukualue on isompi. Töissä on neljä monitoria rinnakkain. Kun ne silmäilee nopsaan läpi vasemmalta oikealle, ne ikäänkuin aaltoilee eli nousee ja laskee. Diu-diu-diu-diu. Tulee ihan sellainen vaikutelma kuin päästä heitättäis!  [NUT]

Millä te muut saatte itsenne maaniteltua suihkuun kylmänä pakkaspäivänä? Ei vois vähempää kiinnostaa heittää vaatteita pois ja mennä märkään veteen!  :-O
Täytyy varmaan viritellä toinen kuppi kahvia, jolla voi palkita itsensä urheudesta!  [:-DD]

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #7 : 23.01.14 - klo:09:51 »

Huomenta  [:-)]

Aamun kylmin oli -23, nyt -21 ja silleest.

Mukavaa torstait  [:44]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 23.01.14 - klo:09:56 »

Pyriksen huomeneen palaan myöhemmin  [:-)]
Soma "pullukka" siellä olikin. Nämä palaset ovat melkein kaikkein hankalimmat minulle, mutta sisulla tein loppuun saakka  [:-)]
Kiitti palapelistä  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #9 : 23.01.14 - klo:09:58 »

Uskaltaakohan edes mainita [;-)], mutta tänään taas huimaa niin, ettei mitään rajaa. Onneksi ei ole mitään menoa. Mutta on tää kaikenkaikkiaan aika inhottavaa.

Oletkos kokeillut ?

http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/laakariarkisto/asentohuimaus.htm

Mulle toi ei auta, mut mulla on omat kepulikonstit, millä pärjää silloin kun asentohuippaus iskee. Epleyn manööveriä en
ole koskaan käynnyt teettämässä, et siitä en tiiä  [:-I]

voi sen näköjään tehdä itsekkin

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/dlk/dlk00224.pdf
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo:10:21 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 23.01.14 - klo:10:03 »

Huomenta [:-)]

No nyt oli sitten varmaan tämän talven pakkasennätys meillä - 22 oli täällä yläkerroksen mittarissa. Mitä sitten ihan maanpinnalla. Hrrr....kyllä nyt meinas Vera hyytyä alkumetreillä kun lenkillä käytiin.

Toivottavasti Kaija saisi fyssari käynniltä apua selkänsä tilanteeseen tai kankkuun.  [:30]

Tiinalle ihan samat ehdotukset kun Kaija antoi, että ehkä kannattaisi käydä ihan lääkärin vastaanotolla tai
sitten terveyskioskilla kertomassa olotilastaan. Ei jatkuva huippaaminen ole ollenkaan elämään kuuluvaa. [:30]

Jaksuja teille molemmille ja kaikille muillekin vaivojensa kanssa eleleville. Itsekin siihen joukkoon kirjaudun.

Marlen linkki tuli katsottua ja ehkä lenkille meno tosiaan olisi koiran liikunalle paljon antoisanpaa.

Marleena on tainnut sairastua kun ei pöntöllä näy. Terkkuja ja voimisia hänelle [:30]

Hyvää tätä päivää kaikille. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 23.01.14 - klo:12:39 »

Oletkos kokeillut ?

http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/laakariarkisto/asentohuimaus.htm

Mulle toi ei auta, mut mulla on omat kepulikonstit, millä pärjää silloin kun asentohuippaus iskee. Epleyn manööveriä en
ole koskaan käynnyt teettämässä, et siitä en tiiä  [:-I]

voi sen näköjään tehdä itsekkin

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/dlk/dlk00224.pdf

Juu, olen mä nää kaikki itsehoito-ohjeet lukenut. Jossain vaan sanottiin, että ensin tarttis tietää se kummassa korvassa tuo ongelma on, muuten toi itsehoito voi jopa olla haitallista ja pahentaa tilannetta. Jos siis tekee liikkeet väärällä puolella. Ja minä kun en ole ihan varma kummalla puolella mulla toi vika on. Lääkäri sen pystyy selvittämään, joillain testeillä, joten kai se sitten sinne lääkärille on lähdettävä aika varaamaan.

Mitkä sun omat kepulikonstit on Minni?
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #12 : 23.01.14 - klo:13:20 »

Huoment... ei kun iltapäivää kaikille! [:-)]
Täällä on aurinkoista ja tyyntä tai hieman tuulen virettä.
Mittarissa alin -22,4 ja nyt -15,9 astetta.

Siis on niin kauniin näköistä, kun puut ovat huurteessa ja vain vähän (n. 2 cm) maassa lunta ja aurinko kimaltelee lumessa.
Justiin söin lounasta ja aamulla hoitelin sisäaskareita. [:-)]

Kipuileville ja sairastaville toivotaan paranemista ja tsemppiä! [:1] [:30]
Meitähän täällä on enemmänkin ja itsekin kuulun heihin.

Eilisen ketjun luin nyt, kun en eilen jaksanut enää tulla kirjoittamaan illalla myöhään ravilähetyksen jälkeen, vaan menin suoraan nukkumaan.
Siinä ketjussa oli kauniita kuvia. [:-)] Aina on ihana katsoa kuvia päivänketjussa(kin).
Ja kaikki kirjoitukset on aina ihana ja hyvä lukea. [:-)]

Yksikään kirjoitus ei ole vähempiarvoinen kuin toinen, vaikkei aina kaikkeen tulekaan kommentoitua. [:-)]

Pyrikseltä tuli palis, mutta teen sen illemmalla omalla koneella, kiitos Pyrikselle kivoista palapeleistä! [:-)]

Marleenaa olen itsekin ajatellut ja terveisiä ja jaksuja sinulle, jos luet näitä. [:30]

Hyvää torstaita toivotaan kaikille!    [:46]
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo:13:24 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 23.01.14 - klo:13:33 »

Mä en olis millään halunnut nousta siitä fyssarin "leipomispöydältä"  :-))
Mutta pakkohan se sitten oli, kun lisää vaivaisia odotteli oven takana. Kipu ei jäänyt sinne, mutta hetkeksi helpotti ja sain taas uskoa paranemiseen!

Työkaveri, nuori tyttö, herätti mut maanantaina ajattelemaan, että on hyvä, kun kaksi tienaa ja on varaa hoidattaa itseään. Kyllä mä etukäteen mietin, että mitenköhän kalliiksi tää lysti tulee, mutta pakko on saada paikat kuntoon. Maksoin nyt 3 ekaa käyntiä. Kela-korvauksen jälkeen itselle jää maksettavaksi 53€/kerta.
Onhan se tosiaan paljon, mutta mullahan on rahaa säästössä  [:-DD] kun en ole käynyt kosmetologillakaan kuin kolmesti elämäni aikana. Ja niistäkin käynneistä äiti taisi maksaa finninaaman ekan käynnin!  :-))

Taivas on kirkastunut. Ajoin hiukan kiertotietä kotiin, että saisin auton akkua ladattua. Kauppareissun tein, että on viikonloppuna jotain, mistä tehdä ruokaa. Lounaaksi tein äsken latten croissantin kaveriksi. Oletteko te muut käyneet Lidlin paistopisteen herkkuja hakemassa? Tuoreet croissantit 39c/kpl ja on niin hyviä, etteivät kaipaa mitään lisukkeita. Riisipiirakat on myös edullisia ja hyviä. Älyttömän herkullisia sämpylöitä ja ciabatta-leipää. Ja onhan sielllä kaikkea makeaakin, mutta niitä en ole testannut. Eilen käytiin tosiaan hamstrausreissulla Lidlissä.  [:-P]

Nyt onkin sitten vuorossa pyykinpesua eli laiskottelua. Lähinnä ajan tappamista ja lepoa.
Täytyykin siirtyä tuonne ruokaketjun puolelle ihmettelemään seuraavaksi....

Sus

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #14 : 23.01.14 - klo:13:35 »

Jahas, täällä on eilen käyty polemiikkia... [:-I]

Hömiksen (eiliseen) kysymykseen sanoisin, että joitakin miehiä ilmeisesti vaivaa se, että aikuistuminen ei meinaa onnistua.... Tunneäly??

Se siitä. Yhtä ihana ilma kuin eilen ja toissapäivänä. [:-)] Lintusia ja oravia ihanasti ruokinnalla ja ohutta hötölunta satanut just sopivasti, että maisema on kaunis ja puhdas. [:-)] Pakkasta enemmän ku tarpeeks. Sais tulla semmonen -4 ni pääsis mopoilemaan. :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.067 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.