Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Poskionteloiden huuhtelukannu / Sarvikuono  (Luettu 333 kertaa)

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Poskionteloiden huuhtelukannu / Sarvikuono
« : 13.11.06 - klo:09:23 »

Taas alkaa se nokan tuukkeentuminen ja flunssa vaivaa, tässä taas muistin virkistykseksi ja iloksi  [:-)]

Tänä aamuna oli aamutohtorissa oli puhetta poskionteloiden tulehduskierteestä ja samalla kehuttiin kovasti näitä lämpimiä suolavesihuuhteluita Sarvikuonolla.

Kannun kuvaa etsiessäni;  Googlesta tulikin vastaa Pönttöläisten käymä keskustelu vuosien takaa   [:-)]  http://www.ponttokamera.net/foorumi/read.php?f=11&i=143201&t=143201

Hyväksi olen havainnut, käytän kannua päivittäin
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Poskionteloiden huuhtelukannu / Sarvikuono
« Vastaus #1 : 13.11.06 - klo:10:20 »

Eka kertaa elämässäni kuulin "sarvikuonoista". -Ja toivonpa hartaasti, etten koskaan enkä milloinkaan joudu punkteeraukselle. Muuten oli tooosi hauska ketju.
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #2 : 13.11.06 - klo:10:29 »

Aamutelevision lähetyksessä tänä aamuna aamutohtori-osuudessa lastenlääkäri kovasti kehui tuota "sarvikuonoa" oikein hyväksi keinoksi huuhdella nenä-ja poskionteloita puhtaaksi ylimääräisistä eritteistä.
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #3 : 13.11.06 - klo:12:14 »

Meneekö se suolavesi tosiaan poskionteloihin asti? Mulla on aina ollut käsitys että se vaan huuhtoo nenänielusta kaikki pöpöt, jotka ei siis pääse kulkeutumaan poskionteloihin...  :-O
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 13.11.06 - klo:15:10 »

Olipas se hauska ketju [:-DD] kärsän huuhtelusta.
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #5 : 13.11.06 - klo:15:32 »

Mulle tulee mieleen aina kun puhutaan kärsästä norsu! Että norsun kärsää huuhdotaan!  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #6 : 13.11.06 - klo:18:02 »

vuosia vuosia sitten on punkteeraus tehty kolme kertaa muutaman päivän väliajoin, en pyörtynyt... ei mukava operaatio
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #7 : 13.11.06 - klo:18:06 »

Pahinta punkteerauksessa oli se, että sillä oli peloteltu etukäteen! Rusahtihan se rumasti, mutta ainoastaan puudutuspiikki sattui hiukan. Mä meinasin pökertyä ihan jännityksen alukeamisen takia, kun se oli ohi!  :-O  Enkä mä tosiaankaan kuulu niihin urheisiin, jotka kestävät kipua, vaan hammaslääkärissäkin uikutan melkein ääneen ja pelkään kaikenlaista piikittämistä!

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #8 : 13.11.06 - klo:21:00 »

Ai kauhiaa...mie olin 9v, kun alkoi tää huuhtelukierre...voitte kuvitella, ku pikkusta likkaa rääkättiin 10 kertaa, äitee minnuu potkukelkalla lääkäriin vei, oli talvi, aina kotiin tullessa mie viskelin verisii pumpulitukkoi pitkin lumihankee ja tää kaikkitehtii sen vuoksi, ku miun päätä aina särki, enneku ku saatiin kaikenmaaliman kokeiden jälkeen, et mie sairastin(sairastan) migreeniä.. :-O...kerran aikuisiässä ja ei nii montaa vuotta, ku viel moine tehtii...huiiii..ei kovin hauskaa.. [NUT]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 13.11.06 - klo:21:18 »

Olen kokeillut sarvikuonoa mutta nyt on taas käyttö jäänyt vähän vähemmälle, laiskuutta kai. Olen varmaan omituinen otus kun minulle ei tuo punkteeraus ole tuntunut ollenkaan pahalle. Vai johtuisiko se siitä että ennen siihen joutumistani minua peloteltiin että se on ihan kamalaa ja jännitin oikein kovin.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : 13.11.06 - klo:21:20 »

Eihän se sattunut kun nenäontelot saivat  puudutuspiikit, mutta se rutina päänsisällä  [:64] [:19] ...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 13.11.06 - klo:21:23 »

Minulle lääkäri sanoi että oho menipä se piikki helposti. Taitaa olla ontto pää (tämä loppu oli oma arvio)
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 13.11.06 - klo:23:32 »

Hui....älkää puhuko punkteerauksesta,on kanssa kokemuksia.Ihan tulee tunne kuin olisi juuri tehty.Olen minäkin tätä kärsän huuhtelua kokeillut,mutta vesi menee korvii eli tulee sieltä ulos.Joku suunnitteluvirhe on meikäläisellä varmaankin siinä suhteessa.Onks kellään kokemusta niistä suolapiipuista.Ovat kuulemma myöskin hyviä,poskiontelotulehdusten hoidossa tai pikemminkin ehkäisyssä ja meille astmaatikoille myöskin...en ole kokeillut itse.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Risto

• Vieras
« Vastaus #13 : 13.11.06 - klo:23:44 »

Minulle sattui noin 10 vuotta sitten, että tuli flunssa, poskiontelot tuntuivat olevan täynnä, kun käänsi pään alaspäin, niin tuntui kova pakotus poskissa. Meni vielä vähän aikaa, niin alkoi pakottaa otsassakin, toisin sanoen räkä pakkautui jo otsonteloihin.

Menin täkäläiseen Kyllön terveyskeskukseen vastaanotolle aamulla neljän aikaan. Siellä kerrottuani vaivani minulle sanottiin, että lääkäri ei nyt jouda hoitamaan minua ja käskettiin tulla aamulla seitsemän jälkeen uudelleen.
Kele, yhtään ainoata potilaan vaatetta ei ollut vaatenaulakossa, siis lääkäri oli vain nukkumassa!

Mutta, kun lähdin sieltä äkäpäissäni juoksemaan autolleni silloin 30 asteen pakkasen vallitessa, niin alkoi nokasta vuotamaan räkä, siis kaikki kanavat aukeni. Minulla oli pari nenäliinaa mukana, mutta eiväthän ne riittäneet mihinkään, vaan minun piti välillä pyyhkiä käsiäni lumihankeen ja huiskia räkää käsistäni  [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD]

Että sen pituinen se ja sen jälkeen ei ole poskionteloihin pakkautunutkaan mitään. Kaikki on tullut ihan nätisti pois, silloin kun sitä on ollut tullakseen.  [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #14 : 14.11.06 - klo:09:03 »

[:-DDD] Riittävästi adrenaalia, kunnon lämpötilan vaihtetut  [:-DDD]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.171 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.