Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Valivali (uusi, edellinen oli jo niin pitkä)  (Luettu 1322 kertaa)

Kanelikorppu

• Vieras
Vs: Valivali (uusi, edellinen oli jo niin pitkä)
« Vastaus #15 : 14.11.06 - klo:13:39 »

Eilen pysäytin piruetin huolimattomasti ja venkslautin jotenkin häijysti pottuvarpaaan. Täytyy tämän päivän tanssitunnit jättää väliin, sen verran kipiänä on. (Tosin tänään tulisikin lehtikuvaaja yhdelle tunnille, ja minähän en erityisemmin halua kuviin joutua... Toissaviikolla flamenco-tunnilla kävi myös kuvaaja, joka kysyi, onko ketään, joka ei missään tapauksessa saa näkyä kuvassa, niin enköhän minä ollut ainoa, joka hädissäni siellä viittelöin, että minua ei saa näkyä :)
Että valivalivalivaan
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #16 : 14.11.06 - klo:16:18 »

Marle, ois kyllä kiva jos tutkimuksiin pääsisi.

Mie ja toivotan kaikille vaivaisille paranemisia!

Mutta mie oon niiiiiiiiiiiiiin väsynyt, niiiiiiiiiiiiiiin väsynyt, miks tää flunssakin pukkas tähän samaan saumaan? Vaan onneksi tää menee samoilla sairalomilla.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Evis

• Vieras
« Vastaus #17 : 17.11.06 - klo:08:54 »

Poteville ja sairastaville paranemista! [:-)]
Telkkikselle terveiset refluksion hoidosta. Mulla leikattiin ja operaatio onnistui hyvin. Sinne jäi närästykset ja jatkuva selkä/rintakipu! Onko ollu puhetta mahdollisesta vaihtoehdosta?? [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 17.11.06 - klo:10:30 »

Telkkiselle ja muillekin.
Mulle vaihdettiin astmalääkkeiksi Serevent.  Sen jälkeen tuli vatsaoireita.  Niihin sit määrättiin kaikenmaailman Pepsiinit ym. helpottavat lääkkeet.  Kouristelut muuttui jo kivuiksi.
Onneksi oli kontrollikäynti hengityksen takia Kinkomaalla.  Siellä yks h o i t a j a  puhui ääneen, et voiskohan kouristeluni johtua Sereventistä.  Siihen paikkaan lopetin lääkkeen oton, tietty lääkärin luvalla.  Kivut häippäs samantien.

Kyllä olin kiukkuinen, kun lääkärit eivät millään tavalla puuttuneet asiaan, vaan lääkettä lääkkeen pääle määräsivät.

Senkoommin ei ole ollut "portin ahtaumia" eikä muitakaan vaivoja.  Ainiin, tehtiinhän mulle tuo takia vatsatähystyskin, yäk! [:-/]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 17.11.06 - klo:10:38 »

Kiitos Kaarin kommentistasi...minäkin olen samaa lääkettä käyttänyt tosin vain vähän aikaa.Nyt on Symbicorttia ja pärjään oikein hyvin sillä..tietty kortisoonin tukemana...Maha onkin sitten ihan eri juttu.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #20 : 17.11.06 - klo:11:03 »

Paljon [:30] kaikille sairastaville.

Vali, vali minäkin...odottelen jonossa leikkaukseen pääsyä...luulin pääseväni sinne nopeasti, mutta eilen kuulin, että olen jonossa  [:-/]  Maanantaina täytyy vähän kysellä, että kuinkas pitkälle se jono mahtaa ulottua  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #21 : 17.11.06 - klo:11:29 »

Pistän oman kokemukseni astmalääkkestä Theodur ( pitkiä isoja "pillereitä" )
Astmani toteamisen jälkeen kauan, kauan sitten sain Theoduria + muita suihkeita. Vatsani tuli lopulta niin kipeäksi ja olo entistä oudommaksi. Lopulta päätin mennä Allergiasairaalassa tapaamani riuskan lääkärin yksityiselle vastaanotolle, hän kehoitti ensitöikseen heittämään ko.lääkkeen roskakoriin. Tein niin ja vatsakivut loppuivat.

Muutama vuosi sitten menin paikallisen terveysaseman omalääkärin vastaanotolle ja kas kummaa samaa myrkkyä kirjoitettiin resepti vaikka kuinka kerroin ed. kerrotun kokemuksen ja muut sivuvaikutukset.
Ties monetko antibioottikuurit vedin hänen hoidossaan, pakko oli etsiä yksityinen keuhkolääkäri nyt tilanne  keuhkolääkärin osalta OK.  Rahaa menee, mutta näin täällä.

On se kummaa, kun sairaalasta lähtee, jatkoseuranta on ns. omalääkärin hoteissa. Se on aivan onnenkauppaa kenet sattuu saamaan ja miten homma sitten hoituu.

Terveysasemalta olen hakenut kaavakkeen, jolla voi anoa omalääkärin vaihtoa  [:-/] Täytyy vähän miettiä miten asettelisi sanajärjestyksen  [:-/]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #22 : 17.11.06 - klo:13:56 »

Pihalintu, ikävää, että lääkäri ei usko tai kuuntele tuollaisia asioita. Toisaalta, kunnallisissa arvauskeskuksissa on usein niin hirveä kiire ettei lääkäri ehdi ajatella muuta kuin sitä mitä hän on etukäteen kullekin potilaalle arvioinut, kuten olen saanut kuulla... Ensi kerralla sanot tiukasti että saat liian pahoja sivuoireita, et huoli tätä lääkettä ja vaadit jotain muuta.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #23 : 17.11.06 - klo:18:57 »

Loppujen lopuks sairaalakeikka meni aika siedettävästi ja kun pahimmat kivutkin on takanapäin, niin mikäs tässä. Pönttöläkään ei ollu päällimäisenä huolenaiheena koko aikaa  [:-P], sorry vaan  :-)) !
Ens viikolla vähän tsekkausta ja joulun odotus saa sit täysillä vallata mielen, hope so! [:-)]
Sairastaville pikaista paranemista! [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 20.11.06 - klo:22:28 »

Dodih..fysiatrilla käyty ja hänen mielestä oireet viittaavat jonkin asteiseen välilevytyrään. Sairauslommoo 3vkoa. Tätsool [:-I] Jos ei oireet poistu niin sitten mietitään jatkoa. Emmää oikein tyytyväinen ole, en kerinnyt kaataan koko lastia selästä lyhyellä vastaanottoajalla [:-(] Mutta muuten hyvä että nikamien osalta olivat ok:n näköiset lukuunottamatta muutamaa madaltumaa. Nyt vaan kovan päivän jälkeen on rintaranka aikalailla väsynyt ja kipiä. Vien sen vaakaasentoon. Se tulee olemaan seuraava valituksen aihe.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #25 : 20.11.06 - klo:22:32 »

Toivotaan että olo helpottaa, varovasti sitten liikkeellä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 20.11.06 - klo:22:35 »

No onkos se niin,että tieto tuo tuskaa lisää vai mitenkä se menee.Kyllä ne välilevy jutut ovat tosi kurjia ja kivuliaita.Jotkut ovat tervehtyneet leikkauksella ja jotkut jotenkin muuten pärjäilevät,välillä vähän paremmin ja välillä huonommin...on vähän omaakin kokemusta.Mutta se on luku sinänsä.Toivottavasti jotain apua löytyy Marlelle niinkuin muillekin vaivaisille...Ainakin täältä yritetään jonkinlaista tukea antaa,näillä keinoin kun se on mahdollista.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 20.11.06 - klo:22:44 »

Takkapraa, tiiän että en ole yksin [:-)] Meit on monta samassa venneessä. Nyt kuitenkin kiva kun sain lomaa ja lepua sen ohessa. Täytyy myös ottaa selvää vesikävelystä ja hissunkissun lempeitä kävelylenkkejä tekemään.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #28 : 20.11.06 - klo:22:45 »

Tuskin lohduttaa, jos kirjoitan ettet ole yksin, täällä näkyy olevan monta selkäkivuista keskustelijaa, jotka  etsivät keinoja selkänsä kanssa selviämiseen   http://www.selkaliitto.fi/cgi/yabb/YaBB.cgi

Omaa oloani vähän helpotti viimeviikolla, kun olin niin väsynyt, nukuin tuolissa,  lopulta vääntäydyin lattialle selälleni ja nukuin siinä muutaman tunnin. Kai siinä jotain rentoutui ja suoristui paikoilleen, koska sen jälkeen on ollut helpompi olla ja pystyy jo venyttelemään.

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 20.11.06 - klo:22:47 »

Selkäliiton sivuilla ollaan kierrelty, sieltä löytyy myös .. :-)) Marlekin
Kirjattu

Sivu luotiin 0.195 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.