Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 20.5.2014 tiistai  (Luettu 347 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 769
  • Itä-Uusimaa
20.5.2014 tiistai
« : 20.05.14 - klo:09:02 »

Huomenta  [:-)]

19 astetta ja  [:45]
Eilen kipusi mittari pahimmillaan 31. asteeseen, illalla tuli ukkosia toinentoisensa perään.
Vettä/rakeita satoi aina välillä. 7 mm kertyi mittariin. Saunailmakin hellitti ukkosten myötä, mutta
kohta voi taas  löylyä heittää  :-))

Hirvittää katsella noita luumu ja omppupuita  [:67] Kukinnasta päätellen, syksyllä ei ole pulaa hedelmistä  [?-/] :-))

Mukavaa tiistaita  [:44]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #1 : 20.05.14 - klo:09:04 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Tiistai - Päivän Aamua  [:22] [:45]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]

 [:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #2 : 20.05.14 - klo:09:10 »

Huomenta [:-)]

Yöllä tule  3 aikaan vettä aikas reippaasti. Nyt paistaa aurinko, että lämmin on kait tämäkin päivä.

Kohta lähden kampaajalle, ja jos samalla jotain kesänuttua kaupoista katselisi kun kaikki vaatteet tippuu
päältä kun olen 10 kiloa laihtunut. En laihduttanut vaan ihan vaan jostain kumman syystä paino on tippunut.
Verikokeet ihan jees, ettei sieltäkään mitään viisaammaksi tullut. Ehkä se tämä refluksitauti on syyllinen siihen
ettei ruoka meinaa aina maistua, ja sen takia painokin tippuu. No olen aika hoikassa kunnossa jos nyt paksu ole
koskaan ollut :-))

Hyvää tätä päivää kaikille [:-)] nauttikaa lämmöstä.
Toivottavasti ukkoset eivät tee tuhoa ennustuksista huolimatta.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #3 : 20.05.14 - klo:09:15 »

H u o m e n t a

Eilen taivaalla näkyi komeita pilvimuodostelmia. Mitään sieltä ei kuitenkaan satanut alas, ukkonen kyllä jyrähti pari kertaa ja se oli siinä. Kohdalle ei sattunut. Kuuma päivä, tänään lienee luvassa vähän helpotusta helteestä kärsiville.

Leppoisaa päivää.

 [:-)]
« Viimeksi muokattu: 20.05.14 - klo:09:45 kirjoittanut Pyryharakka »
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #4 : 20.05.14 - klo:09:53 »

Huomenta! [:-)]
Nyt on enemmän aurinkoista, vaikka ohuita pilviä taasen taivaalla sekä tuulee edelleen aika lailla.
Mittarissa alin lukema oli +13,5 ja nyt +19,3 astetta.

Toivotaan tosiaan, ettei ukkoset kovin pahojaan tee. Vaik'ei ihminen mitään lounnonvoimille mahda. [:-I]
Eilen illalla tosiaan tuli sitten kova ukkonen päälle ja salamoi paljon, mutta ei kestänyt kovin kauaa.
Yön aikana sitten alkuyöstä uusi pienempi ukkoskuuro.

Sademittariin oli kertynyt 12½ mm vettä.

Ja nyt se on sitä kaffeeta :-)) vielä toisen vajaan mukkillisen laitoin. [:27]

Pyrikseltä jälleen ihana palis! [:-)]

Hyvää tiistaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #5 : 20.05.14 - klo:10:25 »

Huomenta  [:-)]

Meillä on pilvistä ja ulkolämpötila +17,8. Nautin.  :-)) Sisälämpö +26,4. Toivottavasti tuuletuksella saan hiukan laskemaan.
Eilinen +29 astetta meinas olla minulle liikaa, teki jo mieli valittaa. 
Meidät ukkonen ohitti sateetta, salamointia ja kaukaista jyrähtelyä terassilla katselin ja kuuntelin.

Mukavaa keväistä/kesäistä päivää kaikille !   [:43]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #6 : 20.05.14 - klo:10:39 »

Huomenta!
Ihanan raikas aamu ja siitepölytkin sateen myötä vähentyneet. Niin kaunista ja ihanaa on ulkona, että sydän ei meinaa sitä kestää vaan pakahtuu.
Illalla täällä Vierumäellä kävi kaksikin ukkosta, eka tuossa klo 21 maissa ja toinen heti perään vähän klo 22 jälkeen. Sadetta kertyi ehkä noin 6mm.

Talvilintuja pihassa, siis punatulkkuja ja hömötiaisia. No, on noita kesälintujakin ihan riittävästi. :-))

Telkkinen, kyllä mahdat olla tosiaan hoikassa kunnossa,koska ainakin sen mitä minä olen sinua tavannut, niin tosi hoikka olet ollut aina.

Aurikoista ja lämmintä päivää kaikille! [:45]


Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #7 : 20.05.14 - klo:10:57 »

H u o m e n t a

Eilen taivaalla näkyi komeita pilvimuodostelmia. 
Kyllä olikin komeita pilviä. Kiitti kivasta palapelistä  [:-)]


Ilma on vähän raikastunut eilisestä. Ihana oli aamulenkki tehdä koirulin kanssa. Asvaltilla oli keltaisia paikkoja, kun sade toi siitepölyn maahan.
Vaahteran kukkia oli myös melkoiset määrät.


Niin kaunista ja ihanaa on ulkona, että sydän ei meinaa sitä kestää vaan pakahtuu.
Sama tunne minulla. Kyllä niin nautin tästä luonnon kauneudesta.


Annulixillä onkin lämmintä sisällä. Meillä oli eilen 25 astetta ja tuntui, että liikaa on.


Debin ja Minnin luona se ukkonen sitten vieraili. Se ei ole kiva, kun kohdalle sattuu. Salamoita on hieno katsella kauempaa.


Kylläpä Telkkinen onkin laihtunut. Kymmenen kilon pudotus on aika paljon pienessä ihmisessä.
Mukavaa kampaaja- ja vaatteenostoreissua!  [:-)]


Kaikille hyvää tätä päivää!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #8 : 20.05.14 - klo:11:13 »

Oletteko muuten huomanneet, että Jurmon Websivulla on alhaalla linkkin, josta pääsee matkustamaan aluksella saaristossa. Sitä täytyy vaan itse päivittää kokoajan. Alus on nytkin liikkeellä.
http://a40087.myipcamera.org:122/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=vieras&pwd=1234
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #9 : 20.05.14 - klo:11:15 »


Annulixillä onkin lämmintä sisällä. Meillä oli eilen 25 astetta ja tuntui, että liikaa on.


Liikaa on kyllä minullekin. Onneksi nyt ulkona on viileämpää ja ristivedolla saa aika mukavasti putoamaan.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #10 : 20.05.14 - klo:11:16 »

Oletteko muuten huomanneet, että Jurmon Websivulla on alhaalla linkkin, josta pääsee matkustamaan aluksella saaristossa. Sitä täytyy vaan itse päivittää kokoajan. Alus on nytkin liikkeellä.
http://a40087.myipcamera.org:122/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=vieras&pwd=1234

Joo, minä katselin juuri eilen sitä, kiva.   [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #11 : 20.05.14 - klo:11:20 »


Annulixillä onkin lämmintä sisällä. Meillä oli eilen 25 astetta ja tuntui, että liikaa on.


Liikaa on kyllä minullekin. Onneksi nyt ulkona on viileämpää ja ristivedolla saa aika mukavasti putoamaan.
Meillä ei saa ristivetoa, kun molemmat ikkunat ovat samaan suuntaan. Kaikki räppänät olivat kyllä auki. Ampparikin on pari kertaa käynyt parvekkeella, mutta onneksi ei tullut sisälle asti.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #12 : 20.05.14 - klo:13:15 »

Päivää Lapista! Nyt on kesägummit Raviin käyty. Alle pitäis vielä laittaa. Vesiä vähän nakkelee... +17 vain lämmintä. Sopivasti.
Kuinkas sitä telkkisen enää puun takaa näkee  [:-I], kun ei viimeksikään meinannut erottaa  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #13 : 20.05.14 - klo:13:21 »


Annulixillä onkin lämmintä sisällä. Meillä oli eilen 25 astetta ja tuntui, että liikaa on.


Liikaa on kyllä minullekin. Onneksi nyt ulkona on viileämpää ja ristivedolla saa aika mukavasti putoamaan.
Meillä ei saa ristivetoa, kun molemmat ikkunat ovat samaan suuntaan. Kaikki räppänät olivat kyllä auki.

Tuuletus on mukavasti pudottanut lämpötilaa. Eilen oli pidettävä visusti ikkunat suljettuina kun ulkona oli vielä kolme  astetta kuumempaa kuin sisällä.  :-))
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: 20.5.2014 tiistai
« Vastaus #14 : 20.05.14 - klo:15:22 »

Kampaaja reissu tehty ja nyt on uusi lookki ja vähän pirteämpi olo.

Joo kyllä minä hyvin puun rungon taakse jään piiloon kun sinne menen, ettei Verakaan metsälenkillä minua nähnyt kun näin tein. Hoikka olen aina ollut, mutta  nyt olen kyllä riuku tai olo on sellainen. Vaatteet tippuu
päältä, että koko vaatevarasto on kohta uusittava alusvaatteita myöden. Ei ole kilpparissa vikaa ja tosiaan veriarvot kaikki ok...että ehkä se on vaan nämä isot elämän muutokset mitkä vaikuttaa. Äidin sairastuminen, mökin myynti joka meni vähän riitaiseksi ym. No nyt on karkkia kupissa ja herkkuttelu voi alkaa, jos vaikka muutaman kilo  tulisi takaisin.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.225 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.