Heip!
Aloitin viime talvena elämäni ensimmäisen talviruokinnan, vasta lopputalvesta. Silloin kyselinkin ohjeita vanhalta foorumilta ja sain asiakkaita ravintolaani teidän hyvien ohjeiden avulla. Olin se tietämätön citytyttö joka ei tunnistanut kuin talitiaisen, punatulkun ja varpusen.
Nyt minua vaivaa kun mulla on ruokinnalla hirveä joukko tinttejä, mutta ei juurikaan muita. Miten minä saisin sinne muuta porukkaa? Nyt olen parina päivänä bongannut muutaman punatulkun mutta ne vain hengailee eivätkä syö mitään.
Mulla on tarjolla siellä pähkinöitä, kuorittua auringonkukan sydänrouhetta (noin se muistaakseni oli
) ja Tintin rasvaseostanko. Muutenkin tuntuu että tyypit on nirsoja, kaikki vain vetelee pähkinää eikä siemenet vaju yhtä nopeasti. Löysin ihan hauskan uuden automaatin, jonka toinen puoli on pähkinöille ja toinen siemenille. Laitan kuvan kunhan saan oikeudet ja opettelen.
Mitä minun kannattaisi lisätä tarjontaan että saisin sinne muitakin tyyppejä?
Ja tunnistuskysymys! Minä en tunnista vielä oikein mitään lintuja, enkä saa ruokintapaikkaa aktiivisesti seurattua kun se ei ole omassa pihassani (vaan vanhempieni talon pihassa) ja eilen kun kävin täyttämässä automaatteja, bongasin viimeinkin jonkun vähän erikoisemman linnun, joka tuli rohkeasti syömään pähkinää vaikka seisoin parin metrin päässä. Harmikseni kamera ei ollut mukana!
Linnulla oli valkea vatsa, päältä se oli "harmaanmusta" ja sen nokka näytti tavallista kapeammalta (ehkä pidemmältäkin), ja ihan kuin sen päässä olisi ollut molemmilla sivuilla mustat raidat. melko vahvat. Tuleeko mieleen mikä lintu se voisi olla?