Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Topakkaa torstaita 16.11.  (Luettu 1340 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Topakkaa torstaita 16.11.
« Vastaus #15 : 16.11.06 - klo:09:17 »

Huomenta huomenta! Lumet ovat tosissaann huvenneet ihan silmissä ja jos nyt sen verran saisi toivoa, että lämmin keli jatkuisi vielä hetken, että nuo kamalat katolta pudonneet kasat sulaisivat pois. Inhottavaa, jos joutuu niiden kasojen yli kiipeilemään koko talven.  [:-(]
Hetki aikaa pönttöillä ennen töihin lähtöä!  :-))

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 16.11.06 - klo:09:46 »

Huomenta! Lämmin sää jatkuu. meilläpäin on vielä lunta, ja toivottavasti pysyykin, ettei tule niitä kamalia kurakelejä, ja onhan paljon valoisampaakin kun on lunta maassa. Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

kuukkeli

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 16.11.06 - klo:09:47 »

Huomenta.

Mitä, missä on lumet sulamassa  :-O
Täällä on vielä ihan talvi.

Koht lähetään Haamun kaa kattelee häämatkakohteita! IIIH!!!!!  [:-)] [:-)] [:-)]
Jänskättää.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 16.11.06 - klo:09:55 »

Kuukkeli, mitä mitä? Koska menette naimisiin?  :-))
Yhdet tutut lähdössä helmikuussa Mauritiukselle häämatkalle!

Mä olin aikanaan vain 24-tunnin risteilyllä "häämatkalla". Vasta vihitty mieheni, nyt siis ex-sellainen, katseli laivan tv:stä JALKAPALLOA erittäin kiinnostuneena  [:-//]     [:-DD]

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #19 : 16.11.06 - klo:10:01 »

Kertokaas muuten, millä ilveellä te olette aikanaan joutuneet/päässeet naimisiin! Kumpi on kosinut? Missä yhteydessä? Onko tullut yllätyksenä vai ennemmin sopimuksesta?

Olen kovasti yrittänyt poikaystävääni raahata maistraattiin, joka ikinen kohdalle osunut karkauspäivä kosinut, mutta ei. Ei ota ymmärtääkseen. Ja kumminkin tässä ollaan viisi vuotta seurusteltu... Tykkään siitä ihan liikaa että mokoman takia jättäisin, mutta kun tuntuu että kaikille muille kuin sille itselleen on tuskallisen ilmiselvää että tässä ollaan pariskuntaa muutenkin. Olisi se kiva saada viralliseksi joskus.  [;-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 16.11.06 - klo:10:03 »

Harmaata torstaiaamua.Vettä satelee ja lumet häviää silmissä....Ja tietty liukastakin on,että ei ihan kovin reippaalla vauhdilla aamulenkkiä tullut tehtyä...Ai häämatkalle Kuukkeli lähdössä vai...no Kaija ainakin varmaan mielellään muistelee omaa ex-häämatkaansa,jos valinta puolisolla oli niinkin mieluisa.Mieluummin tv kuin oma uusi puoliso... [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 16.11.06 - klo:10:04 »

Ansku, montako karkauspäivää mahtuu viiteen vuoteen????  [:-DD]
Naimisiinmeno on kai verotuksen kannalta huono juttu, jos on asuntolainaa?
Mä menin naimisiin exän kanssa lähinnä siksi, että se helpotti ulkomaalaisen asemaa Suomessa. Ei tarvinnut enää joka vuosi uusia oleskelulupaa ja aikanaan sai sitten hakea Suomen kansalaisuutta. Eli asia oli ihan järkiperustein harkittu.

kuukkeli

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 16.11.06 - klo:10:05 »

Juu, siis ollaan menossa kattelee vasta,millasia vaihtoehtoja on. Varataan ehkä sitten kun on saatu säästettyä tarpeeks rahaa... Ja tiietään minne lähetään.
Kesällä sitten....  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #23 : 16.11.06 - klo:10:08 »

Kaksi, jos oikein hyvin ajoittaa!  [:-DD] Okei, yksi vain. Mutta ensi kerralla uudestaan. Mutta kun käsittääkseni kovinkaan monenlaista lainaa ei kummallakaan ole, ja kumpikin kärsii tällä hetkellä tilanpuutteesta kämpässään muttei ole oikein varaa muuttaa isompaan... Jos osuisi kohdalle sopiva kämppä tai talo, niin kannattavampaahan olisi sitä asuntolainaa alkaa kahdestaan maksella, vai?
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 16.11.06 - klo:10:13 »

Ansku, kyllähän kaksi elää halvemmalla kuin yksi. Mutta voihan sitä asua yhdessä menemättä naimisiin!  :-))
Mä suosittelen näissä jutuissa aina RUUTUPAPERIA!!! Mun käsittääkseni asuntolainan koroista saa paremmin vähennyksiä verotuksessa, jos ei olla naimisissa? Osaisiko rouva Hömötiainen täsmentää?  :-)) Yhteinen lapsi sen sijaan taas taitaa vaikuttaa niin, että avoparia verotetaan samoin kuin avioparia?

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #25 : 16.11.06 - klo:10:16 »

Ansku, montako karkauspäivää mahtuu viiteen vuoteen????  [:-DD]
Naimisiinmeno on kai verotuksen kannalta huono juttu, jos on asuntolainaa?

Vai siitäkös se Kaijan naimisiinmeno nyt on kiinni??? [:-DD]
Ei verotuksessa tapahdu mitään sen kummempaa - kumpikin vähentää oman lainansa korot ja vähennys tehdään veroista, ei tuloista (kuten aiemmin).
Että ei se Velma Jurottaja ole esteenä avioliitolle! [:38] [:38]
Siitä vaan kosimaan!
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 16.11.06 - klo:10:19 »

Roiuva Hömötiainen, mulla on näköjään ollut väärää tietoa!  [:-I]
MUTTA MUTTA, jos me mennään naimisiin, niin MUN TULOT vaikuttavat sitten myös PASIN lasten opintotukiin jne 20-vuotiaaksi asti!  [:-/]
Eli odotellaan vielä muutama vuosi, niin meillä, kuten myös teillä rakkailla pönttökavereillakin on aikaa säästää rahaa Mauritiuksen matkaa varten. Järjestetään sitten siellä pönttöhäät!  [:-DD]

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #27 : 16.11.06 - klo:11:42 »

Asuntolainan koroista saa sen 28 % vähennyksen (jos ei ole pääomatuloa - esim. vuokratuloa) riippumatta siitä, onko naimisissa vaiko ei.
Avioparit ja avoparit ovat siinä samassa asemassa. Periaatteessa jokainen vähentää oman lainansa korot.
Mitä naimisissa oleminen ja tulot vaikuttavat muihin etuuksiin, esim. opintorahaa ja sellaisiin, en tiedä.
Mutta Jurottajalla ei ole muuta intressiä tuon asian suhteen. Naimisiinmeneminen vaikuttaa yleensä vain sellaisilla eläkeläisillä, joilla on pienet eläkkeet. Naimattomina saavat suuremman eläketulovähennyksen kuin naimisissa ollessaan. Tämä voi olla joillekin eläkeläisille pienoinen yllätys, jos avioituu.

Mutta palkansaajille ei tuolla ole merkitystä! Tietysti voi sitten tulla joskus eteen joku todella erikoinen tapaus, jossa voisi olla merkitystä. Ihan heti en nyt keksi sellaista.

[:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 16.11.06 - klo:12:13 »

Jahas. Tänään on Tahdon, päivä. [:-DD]
Ansku, kiemurtele oikein sen kultsus kainalossa ja katso anovasti.  Tokko heltyy? 
Mä aikanaan latelin tuntemuksia, et tulee niin turvallinen olo, kun on sama sukunimi.   Päästään samaan hautaan ja plap plap.. [:-DD] 

Kyllä Kaijankin kannattaa piakkoin kosasta Pasia.  On niin mukavan sorttinen mies. [:-)] 
Ekana on todellakin hyvä ottaa selville kaikki tuloihin vaikuttavat seikat.

Ainiin, päivää!  Lumi on peittänyt taas puunoksat kauniiksi.  Hyvän näköinen ilma ulkoiluun.

Lupsakkaa torstaita kaikille. [:45]

Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #29 : 16.11.06 - klo:12:18 »

Ollaan jo keskellä päivää, eikä vieläkään täällä olla tartuttu topakasti vireillä oleviin hommiin, luovaa taukoa on ollut koko aamupäivän. Se on varmaa tuo ankea harmaus, joka vaikuttaa.
Lintujenkin vähyyttä olen ihmetellyt jo kolmata päivää... missä ne kaikki ovat... [:-I]

Tuossa on lattialla tilkkupala poikineen, joiden paikkoja olen vaihdellut välillä sinne ja sitten taas tänne. Tarkoitus on yhdistää palat tänään isoksi peitteeksi. 
Tule topakka torstai tule..... menenpäs keittelemään kaffet ja sitten tartun tuumasta toimeen  :-))

Rouva Hömotiaiselta tulikin selventävä vastaus...jahas ilmankos ei sitä kaveria löydy voe, voe ei oo sitten toivoakaan. Tyydyn sitten yhteen kokemukseen   [:-I]  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.233 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.