Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai, 17. marraskuuta 2014  (Luettu 469 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Maanantai, 17. marraskuuta 2014
« Vastaus #15 : 17.11.14 - klo:18:24 »

[:-)]
Heipsan,

Jotakin asiantynkää tässä yritän kehitellä :-))

Hirmuisesti on taas ollut häslinkiä työelämässä, toki osin itseaiheutettua.  [:-DD] Yritetään saada meidä viime vuonna aloittaneen ryhmän suurin osa valmistumaan kahdessa vuodessa; ehkä vähän uhmallakin.
14 ov:n verran opintoja 10:ssä viikossa ja samalla sahataan omaa oksaamme eli ensi vuonna ei sitten ole kunnollista 3-luokkalaisten ryhmää. Mutta mitähän opettaja ei tekisi opiskelijoidensa hyväksi.

Samalla on odoteltu yt-neuvottelujen tulosta; se näet on arkipäivää jo opetusalallakin. Perjantaina sitten saatiin kuulla: 20 lähtee, onneksi ei tällä kertaa opetuksesta kuin muutama ja meidän osastolta ei ketään. [8-)] Tällä kertaa vähentävät tukipalveluista eli sihteereitä ja muita opettajien työtä helpottavia kollegoita on nyt saamassa lopputilin. Lopulliseksi tiedonsaantipäiväksi ko. henkilöille olivat valinneet itsenäisyyspäivän aaton. Niin, että hyvää itsenäisyyspäivää ja joulua, mutta ensi vuonna ei tartte enää tulla. Tosi kurjaa meille kaikille.

Pistin tonne lintuosastolle tunnistustehtävän, jos vaikka teillä sattuis olemaan tietoo  [:-DD]

T: Lentsu
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 17.11.14 - klo:18:50 »

Kiva kun Lentsu taas kirjoitat tänne, vaikka aihe on aika kurja niille keitä irtisanomiset koskettaa.
Tuntuu niin surulliselta kun joka alalta porukkaa vähennetään, että millä ihmiset kohta elävät kun
töitä ei ole ja raha ei puussa kasva.

Lentsulle toivon jaksamista työelämään, sillä kyllä se kuluttaa omiakin voimia kun porukkaa ympäriltä lähtee.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 17.11.14 - klo:19:05 »

Samoin minä toivon Lentsulle jaksamista. Hyvä, että irtisanomiset eivät Sinua koskeneet.
Kirjattu

Lentsu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 17.11.14 - klo:19:25 »

Heipsan taas,

Miks mä en nähnyt tätä ketjua äsken? Ihmettelin kyllä, että eikö kukaan ole tänään aloittanut.

Kiva pyris, kun siirsit mun kirjoituksen tänne.

Mulla taitaa olla jotain vääristymää silmissä [:-DD] [:-DD] [:-DD]

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 17.11.14 - klo:20:05 »

Normaalia vääristymistä Lentsu, että ei syytä huoleen :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #20 : 17.11.14 - klo:20:50 »

Mä tulin vaan sanomaan, että hyvää yötä. On ollut puuhaa tänään.  [:-)]

Luen myöhemmin eteenpäin tätä ketjua.

Hyvää yötä.    [:54]   [:75]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #21 : 17.11.14 - klo:21:40 »

Kirjoittelin tänne jo alkuillasta pitkän kertomuksen tuon "mummon kammarin" toiminnasta, menin
hakemaan erästä linkkiä välillä niin hups heijakkaa se olikin kadonnut koko kertomus  [:-)]

Sen toimintaperiaate on vahvistaa erityisesti ikääntyvien ja muiden kansalaisten sosiaalista
hyvinvointia ja terveyttä sekä vahvistaa heidän osallistumistaan, aktiivisuuttaan ja elämän
hallintaansa tarjoamalla osallistujille matalankynnyksen mahdollisuuksia ottaa osaa toimintaan.

Se on avoinna viikon jokaisena päivänä klo 09 - 17, pannu on kuumana koko päivän ja
pullakahvit saa 1.50€:n hintaan ja vielä santsikupin päälle.
Paikan nimeksi tuli Tuokiotupa, ja niitä tuokioita onkin jokapäivälle.  On tarinatuokioita eri teemoilla,
käsityötuokio, aivojumppaa, hemmottelua, laulutuokiota ja joka tiistaiaamu eri päiväkodeista tulee
lapsivieraita tai me vierailemme päiväkodeissa. Erilaisia tietoiskuja on ollut, esim. Kelan eduista, hoito-
testamentista jne.  Paljon otetaan vinkkejä vastaan kävijöiltä.

Ja tosiaan kaikki pyörii vapaaehtoisvoimin, toistaiseksi.  Avustuksia olemme hakeneet josko saisimme
jossain vaiheessa palkattua vakituisen työntekijän.  Kävijöitä on tosiaan riittänyt ja todella tykkäävät
paikasta ja kaikkiin noihin meidän tuokioihin on väkeä riittänyt että joskus on pitänyt lisätuoleja hakea.

Tässäpä tätä nyt tuliki, yritin tuon tuokiotuvan linkittää tuolta facebookista, en tiedä onnistuiko ja näkyykö,
jos ei voisko Pyris vaikka auttaa, itse en osaa  [:-)]

Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 17.11.14 - klo:22:58 »

Kyllä teette hienoa työtä siellä. Mukava oli lukea "mummon kammarin" toiminnasta. Pullakahvin hintakin on tosi pieni. Juuri tänään kävimme munkkikahvilla leipomokahvilassa, ja hinta oli yhdeltä kolme euroa.
Tuo linkki ei ainakaan minulla näy, että jos joku sen tänne laittaisi.
Menestystä teidän toiminnallenne "mummon kammarissa"  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #24 : 18.11.14 - klo:00:36 »

Voi, kiitos Tiina, käykääpä kurkkaamassa tuota tuota linkkiä, sieltä löytyy lisää tietoa  [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #25 : 18.11.14 - klo:06:33 »

Tuli luettua tätä ketjua eteenpäin ja laitan nyt ihan kaikille yhteisesti, etten ketään unohda!  [:30]

Mukava aina lukea pönttöläisten uutisia, vaikka toisinaan saattaa jäädä kommentoimatta, niin kaikki olen kutenkin huomioinut. [:-)] [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 18.11.14 - klo:07:44 »

Voi kylläpä oli monenmoista ohjelmaa Tuokiotuvalla. Pitää tutustua vielä paremmin oikein ajan kanssa. Tosi hienoa vapaaehtoistyötä.  [:5]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 18.11.14 - klo:11:57 »

Ihan hienoa toimintaa vapaaehtois voimin Tahmatassu+ muut teette. Sydämessä tuntuu niin hyvältä
kun välittäviä ihmisiä vielä löytyy siis on olemassa. Se, että kynnys on mahdollisemman matala on jo
jo monelle yksinäiselle hyväksi. Ajattelen esim. omaa äitiäni joka on ikänsä ollut sellainen, etten voi sinne
ja tänne lähteä kun se kynnys on ollut jotenkin hänelle niin korkea.

Minulle ei facebookin linkki aukea, mutta käytän omaa mielikuvitustani minkälaista toimintaa siellä "mummon kammarissa" on. [:-)]

Kiva kun Tiinakin pistäytyi täällä ja Hömis joku päivä sitten [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.088 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.