Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.5.2016 - Lauantai  (Luettu 233 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: 28.5.2016 - Lauantai
« Vastaus #30 : 28.05.16 - klo:21:35 »

Hitsi, kun on niin tottunut Facebookin toimintoihin, niin ei meinaa muu sujua.
Niin ja koko ajan etsii jotain tykkää-nappia.

Huomasin myös että opetella pitää. Esim. lainaus oli ensin hakusessa. No kun harjoittelee niin eiköhän se tästä taas ala sujumaan.   :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #31 : 28.05.16 - klo:21:35 »

Minusta olisi kiva jos vaikka kuvan voisi suoraan laittaa. Ellei se rasita liikaa palvelinta. Niistä kun en oikein mitään ymmärrä.
Sitten kun saat inspiksen :)

Siihen on jo niin tottunut, että kuvat laitetaan suoraan kännykästä. Mutta iphonen kuvat liian isoja tiedostoja tänne.
Oliskohan mitään mahdollisuutta VÄLIAIKAISIIN KUVIIN, isompina tiedostoina, mitä voi nakella tänne ja ne häviäis vaikka viikossa? Ei varmaan.

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #32 : 28.05.16 - klo:21:36 »

Hyvänen aika, pönttö pystyssä.
Onkin aikaa vierähtänyt viime käynnistä täällä.
Mukavaa lauantaiehtoota kaikille.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 28.05.16 - klo:21:37 »

Minusta olisi kiva jos vaikka kuvan voisi suoraan laittaa. Ellei se rasita liikaa palvelinta. Niistä kun en oikein mitään ymmärrä.

Siihen on jo niin tottunut, että kuvat laitetaan suoraan kännykästä. Mutta iphonen kuvat liian isoja tiedostoja tänne.
Oliskohan mitään mahdollisuutta VÄLIAIKAISIIN KUVIIN, isompina tiedostoina, mitä voi nakella tänne ja ne häviäis vaikka viikossa? Ei varmaan.

Toki suurin osa on jo Facebookissa nähnyt 200987 kuvaa meidän koirasta, eikä välttämättä kaipaa yhtään lisää  [:-DD]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 28.05.16 - klo:21:37 »

Moikka kaikille!

Ja kiitos Kaijalle, kun ilmoitit minulle pöntön avautumisesta. Minulla on kaikki hyvin, toivottavasti teilläkin.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #35 : 28.05.16 - klo:21:39 »

Moi Mesis !
Mukava kuulla että kaikki on hyvin, samoin minulla.   :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 28.05.16 - klo:21:39 »

Moikka kaikille!

Ja kiitos Kaijalle, kun ilmoitit minulle pöntön avautumisesta. Minulla on kaikki hyvin, toivottavasti teilläkin.

Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa!  :-))

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 28.05.16 - klo:21:41 »

Kaija kirjoitti
"Hitsi, kun on niin tottunut Facebookin toimintoihin, niin ei meinaa muu sujua.
Niin ja koko ajan etsii jotain tykkää-nappia."

Sama mulla.

Kirjattu

Kaitsu.

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
« Vastaus #38 : 28.05.16 - klo:21:42 »

Kuvan voit laittaa. Tuossa kirjoitusikkunan alla Liitteet ja muut asetukset, mutta sen pitää olla alle 500 kilotavua. Kuvat on nykyisillä kameroilla ja puhelimilla niin järkyttävän kokoisia, että täysikokoisina en voi niitä ruveta ottamaan vastaan. Pitää ensin pienentää. Nettikäytössä 300 kilotavuun mahtuu jo aivan riittävän hyvälaatuinen kuva.

En tiedä mitä noita nettialbumeita nykyään on, Picasa nyt ainakin, sellaisen kautta kannattaa laittaa, jos ei jaksa pienentää.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #39 : 28.05.16 - klo:21:46 »

Ja täällähän sitä taas. :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 28.05.16 - klo:21:48 »

Kuvan voit laittaa. Tuossa kirjoitusikkunan alla Liitteet ja muut asetukset, mutta sen pitää olla alle 500 kilotavua. Kuvat on nykyisillä kameroilla ja puhelimilla niin järkyttävän kokoisia, että täysikokoisina en voi niitä ruveta ottamaan vastaan. Pitää ensin pienentää. Nettikäytössä 300 kilotavuun mahtuu jo aivan riittävän hyvälaatuinen kuva.

En tiedä mitä noita nettialbumeita nykyään on, Picasa nyt ainakin, sellaisen kautta kannattaa laittaa, jos ei jaksa pienentää.

Ongelma on just se, että kuvat tulee suoraan kännykältä käsittelemättä. Ja tyhmä minä ei osaa käsitellä kuvaa. Mä käyn usein foorumilla www.karavaanarit.org
Sinne pystyy lataamaan kuvan suoraan. Mikä ero on palvelimissa?
Enkä nyt TODELLAKAAN ajattele, että sun pitäis maksaa monta sataa euroa siitä, että ylläpidät tätä Pönttölää. Sitä ei kukaan odota. Mutta miksi jonnekin käy iso kuva ja jonnekin ei?

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 28.05.16 - klo:21:49 »

No hyvä testi. Enhän mä edes tiedä, mistä etsiä kuvia  [:-I]

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #42 : 28.05.16 - klo:21:53 »

Omat kuvat photobucketin kautta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaitsu.

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
« Vastaus #43 : 28.05.16 - klo:21:59 »

Tuo olisi mahdollista, siihen on toiminto olemassa. Mutta se ei sitten erottele, mitkä kuvat on väliaikaisia, mitkä eivät, eli kaikki x päivää vanhemmat poistuisivat. En tiedä olisiko se hyvä juttu.

Lainaus
Sinne pystyy lataamaan kuvan suoraan. Mikä ero on palvelimissa? Enkä nyt TODELLAKAAN ajattele, että sun pitäis maksaa monta sataa euroa siitä, että ylläpidät tätä Pönttölää.

Ero on lähinnä tuo: Rahalla saa. Mulla on tietysti nyt mahdollista järjestää lisää tilaa ihan tarpeeksi tohon omaan rakkineeseen, vielä siinä ei ole. Liittymän nopeus on myös pieni pullonkaula. Foorumin tietokanta on nyt jo isompi (230 MB), kuin mihin siellä edellisessä paikassa oli tilaa.

Jaa, foorumiin näköjään saisi lisäpalikan, joka pienentää kuvat sopiviksi, sehän voisi olla hyvä!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 28.05.16 - klo:22:02 »

Koitan kuvaa TinyPicin kautta.

Kirjattu

Sivu luotiin 0.291 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.