Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään  (Luettu 317 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Utelias ko oon, ni kyselempä  miten meni viime kesä ja mennyt talvi. Itellä meni ihan mukavasti aina tuonne joulukuun alkuun.  Sitten sairastuin myyräkuumeeseen  ja sitä kesti tämän vuoden puolelle. Tosin melko lievä tapaus olin, koska ei tarvinnut olla kuin kaks yötä tiputuksessa ja kuumetta kesti kolmisen viikkoa. Mutta voimaton olo oli koko keskitalven.
Nyt olen jo siitä toipunut. Polvi ei pahentunut ja on nyt suht hyvä. Kestää kävellä, eikä ole kipuja.
Huhtikuun vietin melkein kokonaan Jäämeren tuntureilla rautupilkillä. Kaks reissua ja kolme viikkoa.
Asuntoauton möin kesällä 2015 pois ja kurjuutta kesti marraskuuhun, piti ostaa uusi  :-)). Tai käytetty, mutta meille uusi.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 779
  • Itä-Uusimaa
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #1 : 29.05.16 - klo:10:26 »

Utelias ko oon, ni kyselempä  miten meni viime kesä ja mennyt talvi. Itellä meni ihan mukavasti aina tuonne joulukuun alkuun.  Sitten sairastuin myyräkuumeeseen  ja sitä kesti tämän vuoden puolelle. Tosin melko lievä tapaus olin, koska ei tarvinnut olla kuin kaks yötä tiputuksessa ja kuumetta kesti kolmisen viikkoa. Mutta voimaton olo oli koko keskitalven.
Nyt olen jo siitä toipunut. Polvi ei pahentunut ja on nyt suht hyvä. Kestää kävellä, eikä ole kipuja.
Huhtikuun vietin melkein kokonaan Jäämeren tuntureilla rautupilkillä. Kaks reissua ja kolme viikkoa.
Asuntoauton möin kesällä 2015 pois ja kurjuutta kesti marraskuuhun, piti ostaa uusi  :-)). Tai käytetty, mutta meille uusi.

Hieno juttu, että olet myyräkuumeesta parantunut  [:-)]

Mun vuodessa ei ole ollut mitään mainittavanarvoista  :-)) sitä samaa eloa on ollut, kuin ennenkin  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 911
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #2 : 29.05.16 - klo:11:17 »

Mun vuodessa ei ole ollut mitään mainittavanarvoista  :-)) sitä samaa eloa on ollut, kuin ennenkin  [:-)]

Täälläkin samanlainen vuosi kuin edelliset, pyöräily käytännössä koko vuosi, perhosia ja frisbeegolfia ja talvella pari hiihtokertaa ja syksyllä ulkomaan matka,
näin meni toukokuusta toukokuuhun
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 766
  • Lahti
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #3 : 29.05.16 - klo:11:41 »

Hyvä kun mese sairaudesta selvisit ja pääsit nauttimaan kalastuksestakin vielä. Vuosi on lyhyt aika mutta kuitenkin ihan hirveän pitkä eli ehtii sattua ja tapahtua mitä vaan.

Jarmo ja Minni ovat eläneet sitä "normaalia" arkea mikä on ihan hyvä juttu.

Itsellä mennyt sairastellessa yhtä sun toista eli ikä tuo näitä vaivoja tullessaan. Mutta elän yhä, se on mainitsemisen arvoinen juttu :-))
Äiti täyttää 94 elokuussa ja voi hyvin ikäänsä nähden. On nyt veljeni hoidossa, itse jouduin homman jättämään oman terveyteni menettämisen vuoksi.
Tässä tärkeimmät [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 855
  • ***Keiju***
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #4 : 29.05.16 - klo:12:58 »

Mä taasen podin selkääni koko viime kesän, issias varmaankin.
Alussa vaikeampaa, mutta vähitellen alkoikin toipua ja nyt jo melkein normaali, vain ajoittain hieman kipuilee.

Muuten olen tyytyväinen, kun olen säästynyt flunssilta tuon vuoden aikana.

Ei muuta, kuin "eteenpäin, sanoi mummo lumessa". :-))

Eli eteenpäin elämään, kun vielä täällä toistaiseksi ollaan. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 384
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #5 : 29.05.16 - klo:15:53 »

Mulla kävi tuuri, kun Mehutehdas selvisi kunnialla yt-neuvotteluista. Yövuorolisiä leikattiin ja siirryttiin keskeytyvään kolmivuoroon, vai miten se nyt menikään? Hiukan oltu töissä tiukoilla, mikä on vaikuttanut ilmapiiriinkin.

Sain vuorotteluvapaata lokakuun alusta toukokuun loppuun. Niin, Tipsu, yorkshirenterrierin narttupentu, tuli meille elokuussa. Pasi oli koko elokuun Espanjassa.

Lokakuussa ajettiin asuntoautolla tänne Espanjaan. Auto myytiin rahapulassa tuossa pääsiäisenä.
Pasi on ollut burn outin takia saikulla helmikuusta 2015. Syyskuun lopussa ratkeaa jatko. Yhtiökumppani hoitelee kaappikauppaa.

Meidän Järvenpään talo on ollut myynnissä lokakuusta asti, mutta eipä juuri ole ollut kiinnostuneita ostajia. Pasi on käynyt Suomessa pari kertaa tässä talven aikana, mutta mä olen ollut koiran kanssa täällä.

Nyt aika himmeissä fiiliksissä on aloitettu pakkaaminen. Talvi on mennyt täällä mukavasti. Ollaan tapailtu ennestään tutttuja ja uusia tuttavuuksia. Suomalaisia siis. Naapurit on brittejä ja saksalaisia enimmäkseen. Niiden kanssa ei olla paremmin tutustuttu.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 641
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #6 : 29.05.16 - klo:18:22 »

Minulla on elämä ollut sellaista "tasaista tallaamista". Kun luen muiden sairasteluista, olen tosi kiitollinen, että olen ollut terve. Hyvin pieni mahataudin poikanen oli tässä kuussa, mutta ei sen enempiä tauteja. Eläkeläisen ihanaa elämää olen viettänyt ja nauttinut kotona olosta.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #7 : 29.05.16 - klo:19:17 »

Itsellä mennyt vuosi nopsaan  [:-)]  Viime kesänä reissattiin pohjois Norjassa kuukausi matkailu-autolla ja sen jälkeen ei Tallinaa pidemmällä olla käyty. Tämän alku vuoden olen ollut saikulla, viikko sitten aloitin taas työt. Vasen polvi sai uudet "hilkkeet" sisälle ja nyt toimii hyvin alkuhankaluuksien jälkeen. KYS:issä kävin operaatiossa helmikuussa.
Kaksi lapsenlasta olen myös saanut lisää  [:36] Jessi - prisesa syntyi joulukuussa ja Max-prinssi tammikuussa.  [:36] Heidän kasvuaan ja kehitystä olen saanut seurata nyt alkuvuoden, kun tässä kotosalla olen ollut.
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #8 : 29.05.16 - klo:20:24 »

Meidänkin elämä sujuu totuttuja latuja, Repe käy töissä ja minä olen työttömänä.

Vierumäen mökin vuokraaminen lopetettiin kun kyllästyttiin siihen, että sieltä loppui aina loppukesästä kaivosta vesi. Viime elokuussakin kun oli kauheat helteet ja Repe venäytti selkänsä pahasti töissä ja oli 6 viikkoa saikulla, niin minä nostelin 25 litran vesipäniköitä auton takakonttiin kun haettiin saunavedetkin huoltoasemalta. Ruvettiin katsomaan omaa mökkiä ja sellainen löytyikin suht pian Mäntyharjulta. Sitä on nyt keväällä rempattu oman maun mukaiseksi. Torpaksi sitä kutsun, koska se on oikeasti pieni punainen hirsitorppa, rakennettu vuonna 1941. Tontti on postimerkin kokoinen, vain 600m2.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #9 : 30.05.16 - klo:00:35 »

Vähän hankala vuosi on takana. 2015 maaliskuussa leikattiin oikea lonkka. Sain hienon proteesin.
Kun siitä toivuin, leikattiin vasen lonkka elokuussa.

Toipumista viivästytti se, kun meidän vanhus, Mustikka-koiruli, lähti koirien taivaaseen. Hän oli 17
ja puoli vuotta vanha ja selvästi jo halusi pois. Mutta minulla oli niin ikävä, että muutaman viikon vain makoilin.
Se ei ollut hyvä juttu leikkauksesta toipuvalle. Tämän vuoden helmikuussa vasta heitin kepin pois,
mutta silloin tällöin olen joutunut turvautumaan siihen taas. Selkä on nyt kipeä.

Flunssaa ei ollut koko talvena. Mieli oli vain maassa. Mutta nyt on alkanut kirkastua. Lapsenlapsia on
siunaantunut 9 kappaletta. 5 biologista ja 4 Didin kautta. Ihana kesä edessä! Kaksi amerikan lapsenlasta
on tulossa huomenna koko kesäksi Suomeen. Eläkkeellä on mukavaa, mutta kauhea kiire.
 [:9] [:9] [:9] [:43] [:43] [:43] [:44] [:44] [:44] [:70] [:70] [:70] [:52] [:52] [:52] [:45] [:45] [:45] [:39] [:39] [:39]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 855
  • ***Keiju***
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #10 : 30.05.16 - klo:10:11 »

Tiinalla ja Repellä on sievä mökki, ihana kuva! [:-)]

Marjulin Mustikkaa on tullut ajateltua, kun ikääkin jo oli paljon.
Hyvä kun itse viimein toivuit leikkauksesta! [:-)]


Kiva, kun tuli takaisin vielä tämä pönttöfoorumi!  [:5]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 766
  • Lahti
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #11 : 30.05.16 - klo:12:28 »

Tätähän tämä elämä on. Iloa, surua, sairastamista ja ties mitä kuten nyt tästä ketjusta olemme saaneet lukea.
Kuitenkin kaikilla on positiivinen ote elämään vaikeuksista huolimatta joten elämä vaan jatkuu onneksemme.

Tiinalle ja Repelle Onnea omasta punaisesta tuvasta [KIPPIS]
Marjulin Mustikan muistolle [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Luscinia

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 105
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #12 : 30.05.16 - klo:14:24 »

Kiva olla taas täällä, paripäivää sitten jo yrittelin kännykällä, mutta ei onnistunut, koiraperheen tietsikka oli jumissa, olinhan siellä koirien hoitajana taas muutaman päivän.
Perheessä on uusi koira, bokseri, 2 kk 5,5 vrk ikäinen, hyvin tulevat toimeen keskenään.
Mukana olen kotikylässäni kuten ennenkin, liikuntaa, vapaaehtoistoimintaa, lapsenlapsien kanssa  jne. Viime talvena en ollut etelässäkään pitkää aikaa, suomitalvi ihan ok. kunhan vain pukeutuu sään mukaan.

Todella kiva olla taas täällä, huomaan vain kun tekstejänne luen, että yks kaks sormi alkaa etsiä tykkään nappulaa tms!

Tänä aamuna kotiuduin klo 5.29, satakieli siellä koirien kotona viserteli ja naapurien kaksi kukkoa!

Iloa oloon......
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #13 : 30.05.16 - klo:14:40 »

Hyvin normaalisti on minunkin vuoteni mennyt. Vähän matkustelua, ystäviä, sukulaisia ja tietysti lapset lapsineen.
Lisänä kodin remppoja: katto, ikkunat ja putket. Putkirempan seurauksena myös pari uutta parkettia :)
Lenkkeilyä luonnossa ja hyötyliikuntaa pihalla. Lukemista. Siinähän ne tärkeimmät, kai.  [:-)]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Miten meni vuosi...toukokuusta 2015 tähän päivään
« Vastaus #14 : 31.05.16 - klo:17:16 »

Mukava oli lukea kaikkien kuulumisia, vaikka useamman terveyttä on koeteltu vuoden aikana. Oikein hyvää vointia kaikille.

On tässä vuoden aikana tapahtunut. Muutimme Joensuuhun uuden työni perässä. Otso oli juuri aloittanut Parikkalassa eskarin, kun asia selvisi. Otson kannalta oli harmillinen juttu, mutta Otso sopeutui ja sai uusia kavereita nopeasti. Minä viihdyn uudessa työssäni keskellä Pielisjokea sijaitsevassa Pielisjoen linnassa oikein mainiosti. Tarvitsin todellisen irtioton rutiineista ja sen sain  [:-)]

Pyöräilty on täälläkin ja ostin juuri maantiepyörän. Sillä on vasta ajelu alussa. Tälle keväälle kilometrejä taitaa olla noin 750. Linnutkin menee siinä sivussa, mutta vähälle on se puoli harrastuksista jäänyt muiden kiireiden takia.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.335 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.