Vielä tuohon joulaaton aukioloon,siitä oli viime viikolla sanomalehdessä oikein S-ryhmän paikallisen johtajan "mielipide" aaton aukioloajasta.Hän mainitsi jotain sen suuntaista,että kun tulee pitkä juhla-aika,niin ihmisten PITÄÄ päästä vielä aattonakin täydentämään ruokakaappiensa sisältöä.Minä kyllä sanon sille,että kyllä todellakin ihmiset,myös vuorotyössä olevat pystyvät ostamaan ruokansa ennen aattoa jääkaappiin ja pakastimeen.Minä en ole ikipäivänä käynyt jouluaattona ruokaa enkä muutakaan ostamassa.Ja silloinkin kun ei ollut vielä pakastintakaan minulla,sain ruoat säilymään joulun ajan vaikka en aattona kaupoilla enää käynytkään.
Ja noihin sairaanhoitajiin,pelastuslaitoksen ym. pakollista vuorotyötä tekevien suhteenhan asia on niin,että he ovat varmasti oppineet hoitamaan kauppa-asiansa työvuorojensa mukaan.Ja niinkuin Ansku kirjoittikin,onhan kaupat auki kello 21. asti,luulisi kaikkien ehtivän 12 tunnin päivittäisen aukioloajan puitteissa ehtivän kauppoihin ilman jouluaaton aukioloakin.