Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: lapsen oikeuksien päivänä, maanantaina 20.11  (Luettu 1002 kertaa)

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
Vs: lapsen oikeuksien päivänä, maanantaina 20.11
« Vastaus #15 : 20.11.06 - klo:13:27 »

Sanotaanko näin, että ymmärrän kyllä että esim. vuorotyöläisten ja täyttä virka-aikaa tekevien ihmisten on hankala päästä kauppoihin muulloin kuin illalla, juuri siksi yritän itse aina käydä kaupassa sellaiseen aikaan etten ole työstätulijoiden joukossa. (Sitä paitsi inhoan ruuhkaisia kauppoja.) Mutta sitä en käsitä, että joku ei mitenkään pystyisi hoitamaan jouluostoksia ennen jouluaattoa! Totta kai on ammatteja (hoitajat, lääkärit, palomiehet, ambulanssikuskit...) joiden ON oltava aattona ja joulupäivänä ja aina töissä, mutta kaikilla niillä on extrapalkka ja ylimääräistä vapaata joskus muulloin. Mutta että yhteiskunta kaatuisi jos kauppoihin ei pääse aattona!  [:-I] Hohhoijaa.
Kirjattu

Kanelikorppu

• Vieras
« Vastaus #16 : 20.11.06 - klo:13:30 »

Nuokkuu, nuokkuu... Joskus viiden jälkeen vasta sain unen päästä kiinni, univelkaa senkuin kertyy. Onneksi viikonloppu meni helpommin kuin olin pelännyt, vieras haukkui vain kerran sanoen: "Onpa sinulla iso takamus." (Jumatsuika, niin kuin en olisi sitä itse koskaan huomannut...) Muutaman yön kun saisi nukuttua ilman mieltä vaivaavia pohdintoja, niin eiköhän se taas siitä elämä alkaisi hiljalleen rullata. Tarttis nähdä pilkahdus auringosta :) Aurinkoooooo, juhuuu.....?
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 20.11.06 - klo:13:47 »

Minkäslaisia vieraita Kanelikorpulla käy, kun tollei sanovat? [:-I] Kerran, mut se oiskin sit viimeinen, kävisivät mua arvostelemassa. [:-/] 
Jokainen vetäköön perässään Luojan luomaa perää, sen koko ei kuulu kellekään.

Ihmisiä tavallista enemmän liikkeellä.  Täytyy lähtee minunkin kattomaan, tiiä vaikka pukki kölökyttäis ja meikä vaan kotona möllöttää.

Pirtsakkaa päivää kaikille. :-)) :-))
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #18 : 20.11.06 - klo:13:50 »

Pikku kurkkaus Pöntölle  [:-)]
Ulkona on niin pieni, arka orava syömässä, se lähtee heti pois kun menen ovesta ulos. Se saa nyt syödä rauhassa ja keittelen kahvit sillä aikaa.
¨
Jo oli tänään kankeaa maanantai aamuun lähtö. Taas on ne nukkumaan menot päälaellaan yöllä kukkuis ja päivällä nukkuis. Miksi niin ei voi tehdä hyvällä omalla tunnolla :-O  tietty kun päivällä ei malttais nukkua.

Itämainenkin meni ihan suomalaisittain jäykistellen.  Kohta haravahommia vaan ja ne kukkasipulit maahan

Kanelikorppu  :-))  Kaarinilla on kunnon ohjeet   / samat sanat  :-))   

En mene Jouluaattona kauppaan, aatto on niin rauhallinen päivä, se rauha suotakoon mahdollisimman monelle.
« Viimeksi muokattu: 20.11.06 - klo:13:53 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #19 : 20.11.06 - klo:13:52 »

Kanelikorppu, täysin samaistuvaa mielipuolta edellisten kaa! Kaa kaa!  :-))

Ja jos on kyse sukulaisista, niille pitää sanoa että "sukuunipa tulen"...
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #20 : 20.11.06 - klo:13:54 »

Vielä tuohon joulaaton aukioloon,siitä oli viime viikolla sanomalehdessä oikein S-ryhmän paikallisen johtajan "mielipide" aaton aukioloajasta.Hän mainitsi jotain sen suuntaista,että kun tulee pitkä juhla-aika,niin ihmisten PITÄÄ päästä vielä aattonakin täydentämään ruokakaappiensa sisältöä.Minä kyllä sanon sille,että kyllä todellakin ihmiset,myös vuorotyössä olevat pystyvät ostamaan ruokansa ennen aattoa jääkaappiin ja pakastimeen.Minä en ole ikipäivänä käynyt jouluaattona ruokaa enkä  muutakaan ostamassa.Ja silloinkin kun ei ollut vielä pakastintakaan minulla,sain ruoat säilymään joulun ajan vaikka en aattona kaupoilla enää käynytkään.

Ja noihin sairaanhoitajiin,pelastuslaitoksen ym. pakollista vuorotyötä tekevien suhteenhan asia on niin,että he ovat varmasti oppineet hoitamaan kauppa-asiansa työvuorojensa mukaan.Ja niinkuin Ansku kirjoittikin,onhan kaupat auki kello 21. asti,luulisi kaikkien ehtivän 12 tunnin päivittäisen aukioloajan puitteissa ehtivän kauppoihin ilman jouluaaton aukioloakin.
« Viimeksi muokattu: 20.11.06 - klo:13:59 kirjoittanut käenpiika »
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #21 : 20.11.06 - klo:13:58 »

Mikä ihmeen pitkä aika... Jouluna kaupat on kiinni minun laskujen mukaan kaksi ja puoli päivää, se puoles kun on aatto... Kolme päivää nyt kuka tahansa kestää kaupassa käymättä, vaikka kaksin käsin mättäisi ruokaa suuhun!  [:-/] Höh.

Minä käyn kaupassa keskimäärin kerran viikossa, jollei kissanruoka ole loppu, nih!
Kirjattu

talitintti

• Vieras
« Vastaus #22 : 20.11.06 - klo:14:00 »

Yhtenä vuonna me jätettiin KAIKKI (paitsi kinkku joka palvataan aina itse) ruokaostokset jouluaattoon, aatto aamuna kun piti lähteä niin auto hyytyi hankeen. Jäi kaikki ostokset tekemättä. Sinä jouluna oli tarjolla vain kinkkua, leipää ja vettä. Itse kasvissyöjänä elin sen joulun kuin vankilassa, vedellä ja leivällä :-)) Eipä tullut ähkittyä liikaa!
Voitte arvata että ei olla sen jälkeen jätetty mitään aaton varaan. [:-DD]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #23 : 20.11.06 - klo:14:01 »

Hei laitoin uuden ketjun tälle Jouluaaton kauppa-asialle, jos siirretään / kopioidaan näitä mielipiteitämme myös sinne, niin ei painu päivän ketjun myötä heti unhoon........ [:-)]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #24 : 20.11.06 - klo:14:03 »

Mikä ihmeen pitkä aika... Jouluna kaupat on kiinni minun laskujen mukaan kaksi ja puoli päivää, se puoles kun on aatto... Kolme päivää nyt kuka tahansa kestää kaupassa käymättä, vaikka kaksin käsin mättäisi ruokaa suuhun!  [:-/] Höh.

Minä käyn kaupassa keskimäärin kerran viikossa, jollei kissanruoka ole loppu, nih!

Samoin minä käyn ainoastaan kerran viikossa ruokaa ostamassa ja hyvin olen selvinnyt ilman nälänhätää viikon ajan.
Kirjattu

talitintti

• Vieras
« Vastaus #25 : 20.11.06 - klo:14:07 »

1-2 kertaa minäkin käyn, joskus jopa harvemmin. Riippuu ihan rahatilanteesta, usein käy niin että kuun viimeisen viikon elän mielikuvitusruoalla :-)) (Työmarkkinatuella ei paljon juhlita, 370 e/kk [:-/])
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #26 : 20.11.06 - klo:14:25 »

Mukava tapahtuma Varamummo Marleenan linkissä tässä ketjussa vähän ylempänä  [:6] [:6]

Päivän kuntotalo/sotilaskoti/kauppa/kirjastokierros tehty ja kotona taas teetä kupissa ja ulkona 3,2 plussaa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #27 : 20.11.06 - klo:14:28 »

Ja nyt pihalle, kurre varmaan syönyt masunsa täyteen  [:-)]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #28 : 20.11.06 - klo:14:45 »

On harmaata ja märkää, siitä huolimatta kaikille hauskaa Maanantaita  [:-)]

Uh, Käenpiika, millainen vieras [:-/]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #29 : 20.11.06 - klo:15:19 »

On harmaata ja märkää, siitä huolimatta kaikille hauskaa Maanantaita  [:-)]

Uh, Käenpiika, millainen vieras [:-/]

kati,erehdyitköhän nyt tuossa vieras-asiassa?Tarkoitit varmaankin jotain toista pönttöläistä?
Kirjattu

Sivu luotiin 0.167 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.