Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 16.6.2016 - torstai  (Luettu 121 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 777
  • Itä-Uusimaa
16.6.2016 - torstai
« : 16.06.16 - klo:08:53 »

Huomenta  [:-)]

 

20 mm ihanaista vettä satanut, ja lissää tulloo  :-))

Toiveikasta torstaita  [:28]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #1 : 16.06.16 - klo:09:17 »

Huomenta!

Eilen kävimme laittamassa haudat kesäkuntoon (kolme kappaletta) ja samalla käytiin moikkaamassa minun molemmat siskoni. Matkaa meiltä minun lapsuudenkotiini on toistasataa km, että koko päivä siinä vierähti. Vanha väsyy reissussa, että olin illalla ihan väsyksissä. No, nyt on väsymykset nukuttu pois. Mäkäräisiä oli maalla ja pääsivät mokomat pureskelemaan naamaan, käsivarteen ja mahaankin. Onneksi minulle ei näköjään enää tule niistä mitään isoja paukuroita niin kuin nuorena.

Sateinen päivä tänään. Ei kylläkään mitään rankkasadetta, -ainakaan vielä.
Mukavaa päivää kaikille!

Kiva päivämäärä tänään  [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #2 : 16.06.16 - klo:09:23 »

Huomenta! [:-)]
Aamuyöllä alkoi hieman pilvistyä ja nyt sataa vettä sekä hieman on tuulta.
Mittarissa nyt +12,2 astetta ja alin +9,5 astetta.

Justiin sain ekan kaffee satsin juotua. Toivotaan että kohta piristyy. :-))
Taitaa tulla sisäilypäivä tästä, kun tulee nyt ainakin aikas reippaasti vettä.


Minni laittoi kivasti tämän päivämäärän, hauska luku! [:-)]

Hyvä, kun Mesis on nukkunut väsymyksen pois! [:-)]


Hyvää, toiveikasta torstaita toivotaan kaikille!    [:46]

Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #3 : 16.06.16 - klo:09:45 »

Ihana animaatiokuva Debiltä.
Minun kuvani on eiliseltä reissulta.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #4 : 16.06.16 - klo:09:49 »

Huomenta.  [:-)]

Sateinen sää meilläkin. Aamuyöstä alkoi sade ja nyt mittarissa on 10 mm, lisää varmaan kertyy vielä.
Lämpötila +13,8.

Kukkahankintoja olin suunnitellut tälle päivälle, taidan siirtää huomiselle. Hautakukat on vielä viemättä, viikonlopulla on tarkoitus hoitaa asia.
Ruokakauppaan pitää kohta lähteä, ensin vaan on keksittävä mitä tänään syötäisin.  [:-I]

Kävin eilen tarkistamassa, keltainen kurjenmiekka ei vielä kukkinut. Kasvaa varjoisalla rannalla johon paistaa vain aamuaurinko.
Juhannusruusu sensijaan ei tiedä ettei juhannus ole vielä, lopettelee sopivasti juhannukseksi.  [:-(]


Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #5 : 16.06.16 - klo:11:34 »

Huomenta Lapista! Ei tullut nukuttua silmällistäkään mennä yönä. Wc-pöntöllä vietin 90 % ajasta. Laatta lensi toisesta päästä ja rapa toisesta. Melkein yhtä inhottava kuin silloin myyräkuumeen aikana. Lämpöäkin oli aamulla ja äsken vielä 37,5. Ei kiva. Olo on jo helpottunut ja onneksi oli mustikka soppaa jääkaapissa. Muuta en ole vielä tarjoilut.  Panadol g forte1 otin helpottamaan kuumista oloa. Kuhan ei tarttuisi isäntään.

Ulkona kesä! +18
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #6 : 16.06.16 - klo:11:51 »

Pikaista paranemista Meselle. Toivotaan, että ei tartu mieheen. Tuo tauti pakkaa kyllä käymään kaikki läpi  [:-(]

Annulix ei vielä löytänyt kurjenmiekankukkia. Tuo minun laittamani on vissiin iiris ja ihan pihakukka.

(Korjasin Nesestä Mesen  :-)))
« Viimeksi muokattu: 16.06.16 - klo:14:34 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #7 : 16.06.16 - klo:12:15 »

Näitä vanhoja juttuja on joskus kiva katsella
https://www.youtube.com/watch?v=UlUVxswwfCA
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #8 : 16.06.16 - klo:12:36 »

Päivää että pätkähti  [:-)]
Niinpä loppuivat auinkopäivät, ainakin hetkeksi.
Vettä tulee kuin saavista kaataen ja ukkonenkin jyrähtelee välillä.
Yön aikana oli tullut 10 milliä ja nyt ikkunasta katsottuna noin 18 milliä lisää.
Enpä voi enää valittaa kuivuudsta  :-)).
Ikkunoiden pesu-urakka keskeytyi kiusallisesti [;-)].
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #9 : 16.06.16 - klo:12:47 »

Eipä mennyt mesen viimeyö mukavasti. Toivottavasti jo helpottaa.  [:72]
Tuntuu olevan kovasti liikkeellä tuollaisia vatsatauteja, ei kivaa.  [:´(]

Kurjenmiekkakasveihin kuuluu Mesiksen kuvaama kaunis kukka. Iiris nimellä tunnetaan.
Onhan sen pörriäinenkin löytänyt.  :-))

Lauralla sade on ollutkin runsaampaa, ainakin vielä. Meillä vasta n. 13 mm kaikkineen, tähän mennessä. Pikkuhiljaa tihuuttelee edelleenkin. Sadetutkan mukaan jatkuu aamuyölle asti. No ei se pahaa tee ja ikkunoidenpesun siirtoon ei tarvi edes keksiä tekosyitä.  [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 757
  • Lahti
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #10 : 16.06.16 - klo:13:37 »

Heissan pönttöläiset. [:-)]

Nyt vasta koneen aukaisin kun aamupäivä mennä vierähti kaupoilla. Ruokaa haettiin ja ostettiin uusi pöytäkin olkkariin. Ei tosin saatu mukaan, ensi viikon keskiviikkona vasta haetaan. Aikaa on odottaa.

Mesiksellä onkin ollut menevä päivä eilen mutta onneksi voimat ovat palanneet mitkä eilen kuluivat reissussa. Eikös siellä aina vähän rähjäänny, joten tuttua tunnetta itsellekin. Nyt on hyvä mieli kun haudat kukitettu ja sisaruksetkit moikattu. Levätä voi tänä päivänä ihan hyvillä mielin [:-)]

Depin ja Mesiksen kuvat taas antavat oman lisänsä tämän päivän ketjuun [:-)] Molemmille [:72]

Voi onpa mesellä ollut kova tauti kun ihan lämmön on nostanut. Toivotaan, että meni sinne mistä tulikin tai ei ehkä sinnekään mutta kunhan jonnekin meni, että tarvitse lisää kärsiä. Toivottavasti ei isäntä sitä samaa tautia saa. [:30]
korjattu...

Täälläkin tulee vettä kaatamalla mutta ei onneksi jyrise ukkonen kuten Lauran kotipuolessa.

Mukavata päivänjatkoa kaikille [:-)]
« Viimeksi muokattu: 16.06.16 - klo:15:54 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #11 : 16.06.16 - klo:14:33 »

Ai Telkkinen on hommannut uuden olkkarin pöydän. Aina se piristää kun jotain uutta saa.

Kovaa sadetta on Telkkisen ja Lauran luona. Meillä oli hetken ihan poutaakin, mutta taas sataa. Ei mitenkään rankasti, vaan sopivasti. Yhtään jyrinöitä ei ole kuulunut.

Kiitos Annulix kukan nimen tarkennuksesta. Itse en ollut ihan varma. Meinasin tehdä Annulixistä Annukixin  :-)). Onneksi luin ennen kuin lähetin.
Huomasin juuri, että olin tehnyt myös Mesestä Nesen  :-)). Kävin sen korjaamassa. Olenpa kovasti ruvennut kirjoittamaan väärin.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 757
  • Lahti
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #12 : 16.06.16 - klo:14:38 »

Kyllä näitä kirjoitus virheitä sattuu ja lukihäiriöitä vaikka kuinka [:-)] itsekullekin.

Siinäpä se onkin etsimistä kun tietää minkälaisen pöydän haluaa ja sitten niitä ei olekaan kun selaa netissä liikkeiden sivuja.
Moderneja ja kaikenlaisia erikoisuuksia on myynnissä mutta kun itse tykkään aika pelkistetystä tyylistä niin siinäpä se ongelma onkin. No Laulumaalta löysin mieleisen tai meille molemmille mieleisen joten nyt on siitä mieli hyvä. [:-)]

Onpas pimeää, että melkein valot saisi päälle laittaa, mutta ehkä nyt ollaan hämärän hyssyssä. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #13 : 16.06.16 - klo:15:16 »

Aurinko paistaa, lämpöä liki 23 ja meikä makaa vaan . Nyt sohvalla, äsken kävin oikein kahen lakanan välissä. Mä oon  kyllä mese, pienellä , muttei haittaa.
Ai Laulumaan  pöytä?. Eiks ne oo hirmu tyyriitä. Me ostimma olikaan se Maskusta. Umpipuuta ja hyvin on kestänyt about 10 vuotta.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 757
  • Lahti
Vs: 16.6.2016 - torstai
« Vastaus #14 : 16.06.16 - klo:15:53 »

Aurinko paistaa, lämpöä liki 23 ja meikä makaa vaan . Nyt sohvalla, äsken kävin oikein kahen lakanan välissä. Mä oon  kyllä mese, pienellä , muttei haittaa.
Ai Laulumaan  pöytä?. Eiks ne oo hirmu tyyriitä. Me ostimma olikaan se Maskusta. Umpipuuta ja hyvin on kestänyt about 10 vuotta.

Vähän riippuu..kyllä Sotkan ja Askon pöydät huitelivat paljon isommilla hinnoilla..joten on siellä meikäläisen pussille ihan kohtuu hintaistakin tavaraa myynnissä. Maskusta katseltiin sänkyjä niin 8000 tonttua alessa olis ollut ihan nukuttava sänky. Mutta sinne jäi :-)) vanhassa vara parempi.

Pitää korjata Mese...meseksi :-))
« Viimeksi muokattu: 16.06.16 - klo:16:39 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.321 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.