Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käytkö kaupassa Jouluaattona  (Luettu 398 kertaa)

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Käytkö kaupassa Jouluaattona
« Vastaus #15 : 20.11.06 - klo:17:36 »

En enää muista miksi jouduin muutama vuosi sitten menemään aattona kauppaan ja siitä lähtien olen huolehtinut ettei sellaista pakottavaa tarvetta enää pääsisi tulemaan. Ruuhkaisessa pikkulähikaupassa jonottaminen aamutuimaan ei edistänyt joulutunnelmaa  [:-(]
ehkä myöhemmin keskipäivällä olisi ollut rauhallisempaa  [:-I]
Nykyisin käyn viimeistään aatonaattona tai jo sitä edellisen päivän iltapuolella, kyllä ne maidot yms. jääkaapissa silti pyhien yli säilyy.

Toisaalta minulla ei ole mitään kauppojen sunnuntai-aukioloa vastaan, olkoot auki jos ovat tai sitten ei.
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 20.11.06 - klo:19:52 »

Käenpiika: tiedän asian  siitähän juuri mainitsin siinä kirjoituksessani.
mutta silti aivan typerää, koska tavallaan kaupat saisi olla silloin auki
klo 12-13. ja jos ei mitään poikkeuslakia oisi, tai hyväksyttäs niin varmaan kaikki kaupat oisi silloin kiinni.... nyt vain houkuttelee pitämään auki kun ne saa
avata aamulla jo 7-9 välillä ja olla sinne 13 asti auki....

Ostokset ehtii tehdä pe/la, olen sitä mieltä minä!
Kirjattu
#Jani#

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #17 : 20.11.06 - klo:20:42 »

Jouluaattona ei minuu kauppaan saa kirveelläkään  [:-)] , sitä aamua on ihanaa viettää kotona puuroa keitellen ja viimeisiä ruokia valmistellen  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Tuula

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Karvakorvien matkassa
« Vastaus #18 : 20.11.06 - klo:21:19 »

Perinteisesti olen kyllä käynyt aattona kaupassa. Jouluruuhka hirvittää ja aattona se on vihdoin ohi, huh! Silloin voi rauhassa tehdä pienet ostoksensa eikä tarvitse jonottaa kassalla vihaisten ja kiireisten ihmisten kanssa. Tulen kyllä ihan hyvin toimeen, vaikka kaupat olisivat aattona kiinnikin.  [:-P]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 20.11.06 - klo:21:33 »

En käy kaupassa jouluaattona, minun puolestani kaupat voisivat olla aattona suljettuna.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #20 : 20.11.06 - klo:22:02 »

Mä olen joskus jonottanut aattona Maxi-marketin kassalla 45 minuuttia ja säälien katselin yhtä miestä, jolla oli vain yksi joululimppu ostoskorissa... Heh, vaimo tietty laittanut sen kauppaan ostamaan TUORETTA leipää! En käy aattona kaupassa!
Mä olin toistakymmentä vuotta maitopuolella töissä ja maitoa vastaanotettiin myös aattoiltoina. Se oli aika synkkää, sillä joulu kuuluu viettää läheisten kanssa eikä käkkiä töissä. No, kaksi aattoiltaa mulle sattui, sillä aina löytyy joku, jolle klo 18 jälkeen alkava suurjuhlapyhä-korvaus oli perhejoulua tärkeämpää!
Nuorena olin vuoden Someron Kuivamaidolla töissä. Tein aattona iltavuoron ja kultainen isäni pakkasi mulle koriin jouluruoat ja toi yllättäen kesken työvuoron! Se tuntui hyvältä!  [:-)]

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 20.11.06 - klo:23:34 »

Yleensä en käy jouluaattona kaupassa, en ole kai vuosiin käynyt, mutta pakko on myöntää että joskus olen käynyt. Valitettavasti on tilanne ollut sellainen, että joku asia vaikkapa ruokien suhteen ON päässyt unohtumaan. Olen myös sekä jonottanut että käynyt kaupassa siten, että kaupassa on ollut hiljaista ja myyjien ja kassojen kanssa on pystynyt juttelemaan. Aina hekin ovat olleet rauhallisella, ystävällisellä mielellä ja tiedän, että useimmiten onkin niin, että he saavat itse päättää aattopäivien vuoroistaan. Tiedän joitakin ihmisiä, jotka ovat ihan mielellään olleet aattona edes osan päivää töissä. Itsekin muuten aikoinaan matkailualalla eräässä työpaikassa sain valita... Kyseessä vain ei ollut kauppa sinänsä, vaan asiakaspalvelu.

Tuo EI ollut puolustuspuhe aattojen aukioloajoille! Periaatteessa olen sitä mieltä, että kaikki kaupat voisivat jo aattona olla kiinni. Saati näin, kun jouluaatto sattuu olemaan sunnuntaisin vain joka viides vuosi! Ei olisi paha nakki, jos edes joka viides vuosi jouluaattona olisi rauhallista - ilman kauppojen auki olemisiakin!
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 20.11.06 - klo:23:41 »

Tuli vielä tuosta äskeisestä juttelustani mieleeni... Muistatteko muuten aikaa, kun kaupat EIVÄT saaneet olla sunnuntaisin - ja pyhisin ylipäätäänkään - auki? Jos joulu sattui viikolle siten, että oli peräti kolme pyhää yhtä mittaa, kuten nytkin tulee olemaan, emmehän nälkään kuolleet silloin aikoinaankaan; osasimme ostaa ruokamme sun muut sen mukaan, miten niitä pyhiä edessämme oli!
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #23 : 21.11.06 - klo:08:51 »

Jos nyt jotain puuttuu ja oon liikekannalla, niin käyn, mut kaikki tärkeimmät olen hankkinut aikaisemmin. Tänä vuonna, kun aatto on sunnuntaina, en mene siis yhtään minnekään.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.121 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.