Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 4.7.2016 maanantai  (Luettu 132 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 770
  • Itä-Uusimaa
4.7.2016 maanantai
« : 04.07.16 - klo:09:08 »

Huomenta  [:-)]

Tän siitä nyt sitten sai, kun alkoi helteistä valittamaan
13 astetta ja kaatosade  :-))
Passaa se ihan hyvin, kunhan tajuis, sade, jossain vaiheessa lopettaakkin.  [:-I]

Alakerrassa on ihan siedettävä ilma, mutta yläkerran ulkoikkunat aukeaa ulospäin, eikä niitä voi
sateella pitää auki  [:-I] Siispä yläkerrassa on edelleen saunalämpötila.  [NUT]

Mukavaa maanantaita, kumminniiiii  [:28]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #1 : 04.07.16 - klo:09:45 »

Huomenta  [:-)]


Sää on meilläkin viilentynyt, ulkona +16,3. Sisällä yläkerrassa edelleen +25,5 ja kun se makkari on yläkerrassa  [:-(] . En valita, talvella taas palellaan....     [:-DD]


Eilisen sademäärä 5 mm, iltapäivällä näyttäis sadetutkan mukaan hiukan tänäänkin satavan, rankin sade ei taida tänne yltää, menee idän puolelta.


Uutta viikkoa aloitellaan, ensin pitäis keksiä mitä syödään, sitten pitää hakea tarvikkeita siihen...pyykkiä koneeseen ja muuta puuhaa taitaa riittää.

Mukavaa maanantaita teille kaikille !   [:43]

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #2 : 04.07.16 - klo:09:51 »

Voi Minni parka  :-)). "Ota sinä vastaan kiitellen mitä ylhäältä annetaan"  :-))

Täällä Sastamalassa on ihan mukava sää. Pilvipoutaa ja sopiva lämpötila. Tuu Minni tänne  [:57]


Tuo ruoan laitto, että mitä minäkin päivänä laittaa, tuottaa melkoista miettimistä. Tänään pääsen helpolla. Ostin kaupasta valmiit lohikiusaukset.

Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #3 : 04.07.16 - klo:10:13 »

Huomenta [:-)]

Vettä on tullut yöllä 3 asti ihan kaatamalla ja sitä tulee yhä edelleenkin. Siis en taaskaan ole nukkunut, eikä sateen ropina ikkunalautaan auttanut unen saantiin yhtään. Päinvastoin sitä kuunnellessa yö meni ja aamu tuli.

Eipä tarvitse ruoan laittoa miettiä kun on jo valmiiksi mietitty tämän päivän kohdalle :-)) joten sadetta pidellessä menee tämä päivä ja kummitytön ja hänen perheensä seurassa. 1v. pikkumies varmaan on meidän kaikkien silmäteränä jopa Veran joka tykkää ihan hulluna lapsista. Siis ihan liian paljon kun on nuolemassa kaiken aikaa ja vahtiin silmä tarkkana kun omaansa. [:-)]

Hyvää alkanutta uutta viikkoa, niin lomalaisille, eläkeläisille, työssä käyville ja ihan kaikille muillekin [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #4 : 04.07.16 - klo:10:39 »

Huomenta!
Sataa täälläkin. Hiljalleen alkoi tihuuttaa tuossa eilen myöhään illalla, että nyt sitä riittää. Tuulta ei sentään juurikaan ole.
Mittarissa nyt +10,4 astetta ja alin oli +10,0 astetta. Eipä taida kovin lämmin päivä tänään tulla. [:-DD]

Se on puuhasteluja jo suoritettuna ennen kuin heräsinkään. :-))
Laitoin nimittäin pyykit peseytymään koneeseen ja sit kun unta ei enää riittänyt silitin pyykkejä.

Nyt odottelen lounas aikaa. Alkaa hieman olla nälkä, vaikka kahvin kanssa pikkulämpöistä söinkin. [:20]

Kävinpä ikkunasta pikatarkistuksen kiikareiden avustuksella tekemässä ja sademittarin lukema oli noin 15 mm.


Hyvää maanantaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 770
  • Itä-Uusimaa
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #5 : 04.07.16 - klo:11:02 »

Voi Minni parka  :-)). "Ota sinä vastaan kiitellen mitä ylhäältä annetaan"  :-))

Täällä Sastamalassa on ihan mukava sää. Pilvipoutaa ja sopiva lämpötila. Tuu Minni tänne  [:57]


Ekaan lauseeseen.... Joo  :-))

ja toiseen lauseeseen.... Joo  [:-DD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #6 : 04.07.16 - klo:13:09 »

Iltapäivää!
Sadetta on saatu ja koko viikoksi on sadetta luvattu, huomiseksi jopa 35 mm.  [:-(]
Onneksi viikonloppu oli pilvipoutainen, niin jaksettiin hyvin hautajaiset.
Mies oli kuvaajana ja nyt on tämä päivä mennyt kuvien valkkaamisessa, ainakin äidille ja tädille tehdään kuvakirjat.
Ruokahuolia ei tänäänkään ole, kun syödään juhlista jääneitä ruokia.
Mukavaa maanantaita!  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #7 : 04.07.16 - klo:14:30 »

Telkkisellä on ollut taas uneton yö. Jaksamista vieraiden kanssa, vaikka kyllä siinä taitaa väsymys mennä, kun pikkuinen tulee kylään.

Deb onkin varmaan kävellyt unissaan, kun on laittanut pyykin pyörimään, ja herännyt vasta sitten kun pyykki on pestynä  :-)).
Minulla on vasta nyt kone päällä.

Aikamoinen homma Inkellä on kuvien valkkaamisessa, mutta ihana muisto jää kuvakirjoista.

Pilvittelee ja pienen sadekuuronkin heitti, mutta nyt on aika kirkasta.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #8 : 04.07.16 - klo:14:47 »

Tänne ei sade vielä ole yltänyt, mahtaneeko tulla, jää nähtäväksi.


Minäpä sitten tein tänään jotain tosi poikkeuksellista. :-))

Kävin shoppailukierroksella useammassakin vaatekaupassa. Seppälä, Lindex, Kappahl jopa H & M tuli kierreltyä. Mitään en löytänyt vaikka ihan yksinkertaista jotain kevyttä kotona pidettävää tunikaa/paitaa etsin. Ei ole kyllä minun lajini tuo kaupoissa kiertely, taitaa taas aikaa vierähtää ennen seuraavaa kertaa. Näin kesällä se vielä jotenkin menee, talvella paksuissa vaatteissa se on ihan kamalaa.

No, ostin sentään apteekista kissalle matokuurin, vien kun menen maalle. Ei ollut ihan hukkareissu.  [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #9 : 04.07.16 - klo:15:23 »

Minä olen koko kesän hakenut kaupoista tunikaa ja yhden ainoan, siis sellaisen, josta tykkään olen löytänyt. Miten ne ovatkin  sen värisiä, että en tykkää??? -Ainakin täällä päin. Onneksi ei Annulixin shoppailureissu ollut ihan hyödytön  [:-)]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #10 : 04.07.16 - klo:15:38 »

Minä olen koko kesän hakenut kaupoista tunikaa ja yhden ainoan, siis sellaisen, josta tykkään olen löytänyt. Miten ne ovatkin  sen värisiä, että en tykkää??? -Ainakin täällä päin. Onneksi ei Annulixin shoppailureissu ollut ihan hyödytön  [:-)]

Väreihin viimeistään minullakin kiinnostus loppui. Hintakin toki oli yksi kriteeri, tarkoitus oli todella tämmöistä kotikäyttöön sopivaa löytää. Pari olisi jotenkin tullut kyseeseen, värit vaan oli ihan hirveitä. No, pidetään vanhaa paitaa ja parsitaan jos rikkuu.   [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #11 : 04.07.16 - klo:16:40 »

Juuri näin minäkin olen ajatellut  :-))
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #12 : 04.07.16 - klo:18:09 »

Iltaa Lapista!  Päivän olen taas kykkinyt as.auton katolla. Nyt puunasin  ja vahasin koko katon. Kyllä siinä päivä vierähti. Onneks on iso halli, ettei sadekaan haitannut. Ukkonen jyrisi ja yhen salamankin näin. Ihme kun en enää pelkää ukkosta. Ennen olisin painunut viivana sängyn alle piiloon. Nyt on joka liikkumalihas ihan mössöä. Siinä kun saa toisella kädellä pitää itsensä paikallaan ja toisella tehä töitä. Ja just kun pääsin katolle, huomasin, että joku työkalu on jääny maahan. Ei muuta kuin kiiku alas hakemaan. Kunto nousee...
Eilen kävin jängillä hilloja katselemassa. Kuvat on isolla koneella ja ukkonen päällä, niin laitan ku  ukko menee ohi. Olihan siellä jo komeita raakileita.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #13 : 04.07.16 - klo:18:31 »

Olet sinä mese melkoisen ketterä eläkeläinen.   [KIPPIS]
Minä en pääsisi enkä uskaltaisi kiivetä tuollaiseen paikkaa. Puhumattakaan jotain vielä tekemään. Enhän kyllä osaiskaan, no se on jo toinen juttu.
Juuri ja juuri keittiötikkailla jotain yläkaapista otan.
Nostaisin hattua, jos olis.   :-))


Nyt sitten juuri tuli meillekin sadetta, ei jääty ihan ilman. 
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 4.7.2016 maanantai
« Vastaus #14 : 04.07.16 - klo:19:14 »

Thanks  Annulix!  Vierivä kivi ei sammaloidu .  On tuo polvi nyt parempi, eikä haittaa menoa ollenkaan.  En minä kyllä enää kovin ketterä ole, pää menis, mutta jalat ei jaksa perässä.

Aleostoksiin minäkin viimeviikolla sorruin. Kahet tissiliivit sovittamatta, ei olleet ollenkaan käypäset,  vaikka koko olo oikea. No yhet rukan leggingsit sain vitosella.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.331 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.