Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.7.2016 lauantai  (Luettu 136 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 770
  • Itä-Uusimaa
9.7.2016 lauantai
« : 09.07.16 - klo:08:28 »

Huomenta Pöntöt  :-))

Aurinko paistaa ja asteita 16. Ja eiku nurtsin
leikkuuseen, kunhan vähän kuivuu.

Mukavaista päivää  [:28]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #1 : 09.07.16 - klo:08:42 »

Huomenta rajalta! Vettä sataa tiedustelee.  Ei pahasti, mutta hieman yrittäneet.  Saapas näkee, pääseekö tästä minnekään. Ketään ei näy.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 747
  • Lahti
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #2 : 09.07.16 - klo:10:39 »

Aamupäivän tervehdys pöntölle [:-)]

Olipa ylläri kun aamulla ikkunasta ulos katsoin. Ei satanut. Siis lenkki tehtiin nyt hyvässä säässä.

Rauhallista oli, yksi ainut koiranpissattaja tuttu nähtiin joten ihan omissa aatoksissa sai lenkin tehdä.

Päivällä ehkä taas käydään äidillä, hänellä on säärihaava tulossa jalkaan ja olen yrittänyt lääkäriin lähtöä ehdottaa vaan ei käy. Mitenkäs sitä väkisin lähdet viemään toista kun ei halua. Ja sitten toinen vaihtoehto, että lääkäri pyydetään kotiin. Ei hän halua sitäkään. Sanoin, että maksan käynnin ei käy...niin ei käy!!
No katsotaan miten homma etenee kun menen käymään...

Hyvää tätä päivää kaikille [:-)]

Vera oli irti ja apua...missä koira.




« Viimeksi muokattu: 09.07.16 - klo:10:46 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #3 : 09.07.16 - klo:11:31 »

Huomentapäivää   [:-)]
Eilen oli pitkästä aikaa poutapäivä ja viime yönä on tullut vain milli. Tänäänkään ei ole sadetta luvassa.   [:33]
Vai meinas Vera karata   :-))
Toivotaan, että telkkisen äidin jalka saataisiin hoidettua.
Äitini on ollut muutaman päivän osastolla pääasiassa lääketarkastusta varten ja on pitänyt niin monta kertaa ambulanssikin soittaa kotiin viimeaikoina. Hyvillä mielin siellä on ja maanantaina lääkäri katsoo tilanteen.
Pyykit pyörii koneessa ja minäkin taidan tästä pyörähtää jonnekin... ainakin päiväkahville.   [:-P]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #4 : 09.07.16 - klo:11:56 »

Minnille aurinkoista nurtsinleikkuupäivää!  [:-)]

Toivottavasti mese pääsi rajan yli, ettei tarvinnut takaisin palata.

Minä oikein säikähdin, kun Veraa en kuvasta löytänyt, mutta onneksi alimmassa kuvassa jo näkyi  [:-)]
Toivottavasti saat ylipuhuttua äitisi, että lääkäriin lähtee.

Inkelle  [:1]. Varmaan on huoli äidistä. Onneksi nyt on osastolla, -vaikkakin vaan lääketarkastuksella, mutta ainakin apu on lähellä, jos sitä tarvii.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #5 : 09.07.16 - klo:16:02 »

Iltapäivää  [:-)]

Oudoksestaan kiire päivä ollut, talven mansikkaherkut ostettu ja pakastettu. Äsken vasta luin että paniikkia pukkaa immeisillä, uhkaa tarjonta tyrehtyä säiden vuoksi.
No, olin suunnitellut homman tälle päivälle, todella hyviä sainkin ja hintakaan ei paha. Käytiin myös samalla reissulla hautausmaalla, sielläkin kaikki kunnossa. Kesäkukat jaksoivat hyvin, kukkia oli ja nuppuja paljon.

Täysin sateeton päivä on täälläkin ollut, lämpötila +19,8, ei valittamista.

Vera se karkasi ulos kuvasta, löytyi sentään....   :-))

Toivottavasti telkkisen äiti suostuu lääkärikäyntiin tai edes kotikäyntiin. Jospa hoidon aloittaminen aikaisessa vaiheessa auttaisi nopeampaan paranemiseen.

Inkellä on sikäli varmasti hyvä mieli kun äiti hyväksyy sairaalassa olonsa. Vaikka se on tarpeellista, aina potilas ei sitä tahdo ymmärtää.

Tätä kirjoitellessa, aurinkokin on alkanut pilkahdella....

Leppoisaa iltaa pönttökansalle !
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 747
  • Lahti
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #6 : 09.07.16 - klo:16:24 »

Lämmin kiitos myötäelostanne äitini voinnin suhteen.

Hienoa, että Inke sinun äitisi asiat ovat näin hyvässä kunnossa siis kun olla voi. Jotain apua hän saa ja se on hyvä asia.

Käytiin äidillä ja äidin jalka on nilkasta niin paksu kun olla voi, ja jalkapöydän päällä on alkava säärihaavan tyyppinen reikä. Vaan EN LÄHDE sairaalaan, EN LÄÄKÄRIIN, EI SAA TILATA LÄÄKÄRIÄ kotiin, että minkäs teet. En käsitä miten pitäisi toimia. Veljeni joka äitiä auttaa päivittäin kun asuu samassa talossa tuli äidille ja neuvoteltiin mitä tehdään ja kun äiti on kaikkea vastaan niin veli sanoi, että kun et vapaaehtoisesti mihinkään suostu odotetaan, että haava ratkeaa ja sitten mennään ambulanssilla. Äiti siihen, että sitten mennään. Vaikea tilanne, että ihan tippa on silmässäni kun on ikäänkuin voimaton.

Minä en ole vielä mansikoita ostanut ja jos ne nyt jää ostamatta, saa niitä onneksi kaupan pakaste altaasta. Hyvä, että annulix on mansikat saanut omaan pakkaseensa. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 837
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #7 : 09.07.16 - klo:17:05 »

Tilaat sen lääkärin kotiin ja sillä siisti. Jossain vaiheessa on yksinkertaisesti lakattava odottamasta vanhusten suostumusta ja tehtävä niin kuin tietää olevan oikein. Lääkärille pitää etukäteen selittää, että kyseessä on ns. hankala potilas.
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #8 : 09.07.16 - klo:17:39 »

Tervehdys!
Ukkonen jyrähti äsken pari kertaa ja itäinen taivas on mustanpuhuva.
Aurinko kuitenkin paistaa ja on ollut kaikinpuolin mukava päivä. Asteita runsaat 20.
Sormet mullassa olen ollut ja nauttinut joka hetki :).
Kaitsun kanssa olen samaa mieltä telkkisen äidin asiassa. Anoppi on samanlainen, että panee kaikessa hanttiin, mutta
kun on hankittu apua, on kuitenkin hyvin tyytyväinen. Pahaltahan se tuntuu, kun tekee vastoin äidin tahtoa, mutta joskus vaan on pakko.
Nauttikaa viikonlopusta ja elosta muutenkin :)



 
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 747
  • Lahti
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #9 : 09.07.16 - klo:17:50 »

Tilaat sen lääkärin kotiin ja sillä siisti. Jossain vaiheessa on yksinkertaisesti lakattava odottamasta vanhusten suostumusta ja tehtävä niin kuin tietää olevan oikein. Lääkärille pitää etukäteen selittää, että kyseessä on ns. hankala potilas.

Minun veljeni on äidistä vastuun ottanut, joten nyt en puutu tämän enempää hänen hoitoonsa. Olen oman parhaani tehnyt ja nyt on sitten toisten vuoro.
Jos minun apuni kelpaa annan mutta olen niin pitkän tien kulkenut näiden vaikeuksien kanssa, että omat voimavarat ei riitä taisteluun.
Kiitos näistä ryhdikkäistä neuvoista.  [:-)]

Soitan maanantaina tutulle lääkärille joka tekee kotikäyntejä ja neuvottelen hänen kanssaan miten menetellä. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 837
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #10 : 09.07.16 - klo:18:13 »

Jokainen tekee toki oma ratkaisunsa itse. Molemmat vanhempani hautaan saattaneena en kadu ainoatakaan kertaa, kun vastoin heidän tahtoaan tein jotain vastaavaa. Päinvastoin, kadun sitä, etten toiminut niin aikaisemmin. Kun harkintakyky pettää ja alkaa olla vaaraksi itselleen, on läheisten aika puuttua asioihin.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #11 : 09.07.16 - klo:19:11 »

Tosi vaikeita asioita ovat nuo. Onneksi telkkisen veli on ottanut äitinsä asiat hoitaakseen, kun telkkisellä itsellään ovat omat voimavarat loppu. Uskon myös, että telkkisen äiti kyllä itsekin vielä suostuu lääkäriin menemään, kun huomaa, että omat konstit eivät auta. Paljon jaksamista telkkiselle näissä vaikeissa asioissa.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #12 : 09.07.16 - klo:19:21 »

Ehtoota pöntölle
Sateinen aamu ja päivä, mutta nyt näyttäisi että hieman selkenee, toivotaan nyt jo poutasäätä tännekin  [:-)]
Päivä kulunut kylänkulussa  [:-)] Heti aamusta ajeltiin Juvalle kesäpäiville ja siitä sitten oopperajuhla kaupunkiin poijan perhettä tapaamaan. Takasinpäin ajeltiin soutupitäjän ja Puumalan kautta. Siinä päivä kului nopsaan ja mukavasti. Pikkuneiti täyttää jo 7kk ja on aivan ihanan herttainen  [:35] [:36]
Jaksamista teille omien vanhempien hoidossa ja sen järjestämisessä .  Oma äitini täyttää nyt tulevana maanantaina 91 v ja on velä ihan pirteä. Mustikkametsään lupasin hänen kanssaan lähteä ensi viikolla  [:37]
Leppoisaa lauantai-illan jatkoa kaikille  [:43]


Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 747
  • Lahti
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #13 : 09.07.16 - klo:19:47 »

Kiitos Mesis. Näin se on. Velihän muutti samaan taloon asumaan eronsa jälkeen kun missä äitikin asuu eli hän on 24/7 hoidosssa. Ettei missään nimessä ole häntä jätetty oman onnensa nojaan. Uskon, että jos sen päivän näen, että äidistä aika jättää minulle ei jää huonoa omaa tuntoa siitä etten olisi häntä hoitanut enkä isääni joka on edesmennyt. Kuolinvuoteelle asti olin rinnalla, että hänkin pärjäsi syöpänsä kanssa kotihoidolla kun meidän hoitotiimi toimi, paitsi siskoni ei osallistunut silloin mihinkään eikä kyllä äidinkään hoitoon. Veli ja minä olemme äidin kotona olon mahdollistaneet näin pitkään. Täyttäähän hän elokuussa 94v.
Kaikkemme teemme hänen eteensä ettei vain jää sellainen kuva tänne, että häntä ei hoideta.

Onnea Eviksen äidille ja pikkuneidillekin  :-))

Hieno kuulla, että Kaitsukin on ollut läsnä omien vanhempiensa loppumetreilläkin. Näin ei kaikkien kohdalla ole. [:-)] Ja varmaan moni muukin, ehkä meistä suurin osa toimii näin, että hoitaa arvokkaasti vanhempansa niin kun se mahdollista on. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 9.7.2016 lauantai
« Vastaus #14 : 09.07.16 - klo:20:17 »


Soitan maanantaina tutulle lääkärille joka tekee kotikäyntejä ja neuvottelen hänen kanssaan miten menetellä. [:-)]


Kun tiedän miten paljon olet asiaan paneutunut aiemmin ja edelleenkin, voimiesi mukaan, mielestäni näin on ihan hyvä menetellä. Myös veljesi varmaan on ihan samaa mieltä ja toimii heti jos tarvetta on.  [:30]

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.238 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.