Päivää Lapista! Kävin eilen rajantakana Vanhassa Sallassa. Yritin laittaa tähän kuvia, muttei se huoli. Vissiin liian isoja. No, maalattiin aitaa ja leikattiin ruohoa. Meinas välillä sataa, mutta pijettiin kahvitauot ja makkaranpaistohetket aina silloin kun satoi. Meillä on siellä hieno katos, jossa on tulisija keskellä ja penkit reunoilla, kotamallinen katto. Siihen mahtuu parikymmentä henkeä kerralla. Nyt meitä oli 11. Hyvin mahuttiin. Maalia meni 30 ltr ja bensaa varmaan samanverran. Yhellä kaverilla oli aggregaatti ja maaliruisku. Pensselillä se minä. Sutasin semmoiset 50 metriä harvaa vinolaudoitusaitaa. Jo vain.
Tänään on ollut sitten lepopäivä. Tai no melkein. Kävin äsken ajelemassa uuella traktorillani tontin laitoja ja pellon laidasta yhtä paikkaa, jota olen myyrällä muokannut, nyt ajelin traktorilla sitä tiiviiksi. Roskat, koivun oksat ja juuret keräsin isoon kasaan ja nekin ajelin traktorilla mettään. Säästäähän siinä jalkoja kun ei tarvi kävellä ja kantaa. Polvi on mukavasti kestänyt kesän riennot. Annahan olla miten käy kun hillat alkaa kypsyä. Toissapäivänä isäntä kävi ekat hillat, noin 3 ltr ja minä 5 kappaletta. Kävimmä eri jängillä. Eilen hän oli kerännyt vähemmän ja sanoi, ettei niitä joka paikassa olekaan... tänään ei jaksanut lähteä ollenkaan. Huomenna olis taas arki, jos sitten. On kyllä se näyttelykin taas valvottavana, mutta siihen ei mene kuin 3 tuntia kerrallaan.