Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 27.7.2016 keskiviikko  (Luettu 127 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 769
  • Itä-Uusimaa
27.7.2016 keskiviikko
« : 27.07.16 - klo:08:31 »

Huomenta  [:-)]

20 astetta ja aurinkoista. Eilen oli 28 astetta. Se ei ollut täällä kesän
lämpimin päivä, 2.6 ja 26.6 oli 30 astetta, ja 28,29 astetta on ollut useamman kerran.
Tähän mennessä on ollut 21 kpl hellepäiviä. Ja siinä on ihan liian paljon, kärsimystä  :-))

No kärsitään nyt sit vielä pari päivää.  :-)) ens viikoksi on jo siedettävämpiä lämpötiloja luvattu.

TOTT  [:-DD]

Leimahtelevaa keksiviikkoa  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #1 : 27.07.16 - klo:08:55 »

Huomenta!
Lähes kirkas taivas ja vienosti tuulee.
Mittarissa nyt +20,4 astetta ja alin oli +14,0 astetta.

Se on kaffee tässä menossa [:26] [:27] ja sit jottain muuta puuhaa. :-))


Minniltä ihana kaunis kukkakuva aamunaloituksena! [:-)]
Hauskaa jutustelua muutenkin.


Hyvää keskiviikkoa toivotaan kaikille ja ...herätkää...  [;-)] !      [:46]


Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #2 : 27.07.16 - klo:09:09 »

Huomenta Pöntölle [:-)]

Lämmintä riittää, mutta nyt jo tulee parvekkeen ovesta vähän viileää ilmaa sisälle joten tarkenee. [:-)]

Minniltä taas niin kaunis kukkakuva [:-)] ja Depin laittama aamuherätys kuva on söpö [:-)]

http://birgitmummu.vikki.fi/Runous/KESAKORTIT/E-kortit/Kortti12.htm

Ampiaisia on tosi paljon lennossa ja ovat pistävää sorttia. Eilen kävin ystäväni luona ja häntä pisti heidän terassillaan amppari käteen. Miestään korvalehteen ja minua yritti vähän kaiken aikaa joku tuikata. Mutta pinkaisin pakoon, eli säästyin.
Naapurin nainen poikkesi siinä terassilla ja sai heti ampiaisen hiuksiinsa ja sinne päänahkaan tujautti pistoksen, että sattui oikein.
Ei ihan kivoja kavereita.

Toivottolen mukavaa tätä päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 769
  • Itä-Uusimaa
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #3 : 27.07.16 - klo:09:26 »

Kiva wake-up, ja kesäkortti  [:-)]  [:-)]
molemmissa myös leppikset edustettuina  :-))

Ampparit ovat, juu, aikas levottomalla tuulella. Vähän niistä pääsee eroon, kun juottaa ne känniin  :-))
Auringossa,kauempana, oleskelu paikasta on niille oma baari, missä on tarjolla kaljaa, maustettuna sokerilla ja punaviinietikalla. Siellähän kännäävät  :-)) Osa haketuu kylläkin myös perhosbaariin, vaikka niillä on sinne porttikielto  :-)) Perhoset taasen tietävät aikahyvin, että ampparibaari on räkälä, eikä sinne kannata mennä,
turpiinsa saamaan  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #4 : 27.07.16 - klo:09:32 »

Oi miten ihanan värisiä leimukukkia Minnin kuvassa.

Debiltä hauska kuva.

Telkkinenkin laittoi kivan kuvan ja siinä oli ihana runo. Juuri noin pitääkin kuumalla tehdä, olla vaan.
Joo, ampparit ovat kyllä ei toivottuja kavereita. Miten ne ovatkin heti pistämässä. Eivät mehiläiset ja kimalaiset sellaisia ole.
Minnin baari/räkälä jutulle  [:-DD]


Minäkin laitan kuvan:"Tyttö istui kivellä ja kivi oli siliä ja vesi sitä virutteli"
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 769
  • Itä-Uusimaa
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #5 : 27.07.16 - klo:09:38 »

Hiano kuva  [:-)]

"Tyttö istui kivellä ja kivi oli siliä ja vesi sitä virutteli"

tästä runosta/kansanlaulusta, oon kuullu toisenkin version, mitä en nyt tähän kuiteskaan kirjoita  :-))

mut se jokatapauksessa kertoo siitä, että mitä se vesi virutteli, ja se ei ollut kivi  [:-DD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #6 : 27.07.16 - klo:10:10 »

Huomenta pöntölle !   [:-)]

Kaikenlaisia kivoja kuvia jo tämänkin päivän ketjussa.  [:-)]

Oltiin pari päivää maalla ja nyt pitää lueskella mitä kaikkea olette sillävälin kirjoitelleet.

Helteistä oli, onneksi järvessä vielä hiukan viilentyi. Laiturilla tulikin melkein istuskeltua ja siitä välillä pulahdus veteen.
Yksi kerta Frostyn tahattomalla avustuksella. Tarkoitus oli pitää Frosty sen aikaa kun isäntänsä ui. Ei tullut huomioitua vetokoiran voimia, äkkinykäisy ja siellä mummeli polski ulpukanlehtien seassa. Talutin tiukasti kädessä, tottakai.   :-))
Olisi siitä lennosta saanut hyvän videon youtubeen.
Mitään vahinkoa ei sattunut, yksi uintikerta vaan tuli lisää.


Ahdin valtakunnan näkymiäkin katselin.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #7 : 27.07.16 - klo:10:36 »

Mesikseltä kiva kuva teksteineen.  [:-)]

Tuli mieleen kun äiti kertoi, että minä pikkutyttönä aina tätä laulua mökillä lauloin kun olin rannassa pikkupyykkiä pesemässä.
Muistot nousi pintaan :-))

Voi ei miten annulixille on käynyt, mutta huumorin kukalla siitäkin näköjään selvisi [:-)] Koiran voimat ovat usein ennalta arvaamattomia kuten nyt Frostynkin kohdalla se nähtiin. Mutta onneksi ei käynyt kuinkaan, mitä nyt tuli ylimääräinen tarkoittamaton uimahyppy veteen tehtyä.

Ahdin valtakunnassa kaikki hyvin :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #8 : 27.07.16 - klo:12:09 »

Hiano kuva  [:-)]

"Tyttö istui kivellä ja kivi oli siliä ja vesi sitä virutteli"

tästä runosta/kansanlaulusta, oon kuullu toisenkin version, mitä en nyt tähän kuiteskaan kirjoita  :-))

mut se jokatapauksessa kertoo siitä, että mitä se vesi virutteli, ja se ei ollut kivi  [:-DD]
Nyt mulla on aukko sivistyksessä, kun en oo kuullut sitä toista versiota, mutta jotenkin osaan päätellä, mistä se kertoo  [:-DD]


Telkkisellä tuli lapsuusmuistot mieleen  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 27.07.16 - klo:12:14 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #9 : 27.07.16 - klo:12:13 »

On se kumma kun toisen vahinko aina naurattaa, niin kuin nyt annulixin polskahdus :-)). Sori. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Jos sen olisi saanut videolle, niin olisi voinut lähettää telkkuun "hauskat kotivideot", vai mikä se ohjelma on. Anteeks vielä kerran, mutta kun näen sieluni silmillä miten tuo tapahtuu, niin ei voi totisena olla.

Hieno kuva. Kalatkin näkyvät vedessä.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #10 : 27.07.16 - klo:12:57 »

Kyllä minun "uimahypylleni" saa vapaasti nauraa.  [:-DD]

Ihan omaa tyhmyyttäni, huteralla jakkaralla istuin ja ei siinä kummoista nykäisyä tarvittu kun lensin. Eniten tais pelästyä Frosty, meni laiturille maate ja käpälät kuonon päälle, alta kulmain katsoi minua olenko vihainen. Ihan selvästi tajus jotenkin asian aiheuttaneensa, ei vaan ymmärtänyt miten.   [?]

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #11 : 27.07.16 - klo:13:33 »

Telkkiseltä kiva kesäkortti! [:-)]

Olipas erikoinen ampparijuttu, kun monia ihmisiä olivat pistäneet. Herää kysymys, että olisiko niillä pesä siinä terassilla tai ihan lähellä siinä jossain.

Minniltä hauskaa baarijuttua! :-))

Mesikseltä ihana kuva kera runon pätkän! [:-)]

Annulixilla olikin ylimääräinen uinti Frostyn avustuksella. Hyvä, kun ei mitään siinä sattunut. [:-)]
Frosty raukka vain hämillään.

Annulixilta kiva kuva ahdin valtakunnasta! [:-)]
Tuppaan kanssa katselemaan kalojen uiskentelua mm., kun rannalla satun olemaan.


Se on aurinkoista ja hiukan pilviäkin taivaalla sekä tuulee.
Mittarissa nyt +22,8 astetta.

Kivasti alkaa raukaista, kun sain lounaan syötyä, mutta kohta laitan iltapäivän kaffeen. [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #12 : 27.07.16 - klo:15:38 »

Eniten tais pelästyä Frosty, meni laiturille maate ja käpälät kuonon päälle, alta kulmain katsoi minua olenko vihainen. Ihan selvästi tajus jotenkin asian aiheuttaneensa, ei vaan ymmärtänyt miten.   [?]
Voi pientä. Tiedän tuon ilmeen. Lohtuhaleja hänelle.


Deb, meidän isäntää näkyy väsyttävän, vaikka ei ole lähiaikoina edes syönyt, koska vetää sikeitä sohvalla.  :-))
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #13 : 27.07.16 - klo:17:25 »

Telkkiseltä kiva kesäkortti! [:-)]

Olipas erikoinen ampparijuttu, kun monia ihmisiä olivat pistäneet. Herää kysymys, että olisiko niillä pesä siinä terassilla tai ihan lähellä siinä jossain.


Ystäväni epäili, että heillä kun on isoja mäntyjä tontilla ja siihen männyt ympärille on istutettu jotain kasvia niin ne huokuttelee näitä amppareita siihen. Lieneekö jossain pesäkin lähellä, mutta kasvien ympärillä niitä pyöri ihan kovastikin. Onneksi itse tosiaan pistoksilta vältyin. iiikkk...

Mesis kun laittoi tämän  vanhan laulun sanat, niin äsken juttelin äidin kanssa puhelimessa hän kertoi vielä tästä laulusta, että
sanat kun menee näin...
Tyttö istui kivellä
 ja kivi oli siliä
 ja vesi virutteli, virutteli
 tyttö istui kivellä
 kivi oli siliä
 ja vesi sitä virutteli virutteli

 kun se oli saanut sen erokirjan(minä lauloin aina verokirjan tässä kohtaa)
 se itkeä lirutteli teli teli
 ja kun se oli saanut sen erokirjan
 se itkeä lirutteli

Oli kuulemma minun lempilauluni, itse en sitä muista, että näin olisi ollut. Itse laulun kyllä muistan ja sävelenkin. [:-)]
Oikein sopiva lasten laulu. :-))

Lämmintä riittää ja harmittaa kun Veraa ei voi uittaa kun vedet ovat ihan levässä vaikka vaihtaisi järveäkin.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 27.7.2016 keskiviikko
« Vastaus #14 : 27.07.16 - klo:18:02 »

Telkkinen ok, kiusallista on tuo kuitenkin.

Mesis, onko teidän isäntä sitten teidän perheen unikeko... :-)) [:-)]
Tänään onkin unikeon päivä.


Samalainen säätila vallitsee edelleenkin.
Mittarissa nyt +21,1 astetta.

Nyt sitten alkoi väsyttämään päivällisen jälkeen. [:-DD]
Mä oon selvästikin meidän perheen unikeko, kun aamulla yleensä myöhemmin herään kuin mies.
Tosin, mies menee aikaisemmin nukkumaan, kuin mä. [:-)]

Nyt joka tapauksessa vielä illan viettoa... joko nukkuen tuolilla tai sitten ei. :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta
 

Sivu luotiin 0.214 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.