Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 20.8.2016 lauantai  (Luettu 117 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 777
  • Itä-Uusimaa
20.8.2016 lauantai
« : 20.08.16 - klo:08:03 »

Huomenta  [:-)]

 [:45] paistaa. Mikäs sen mukavampaa.

eiku pihalle.  :-))

Rattoisaa lauantaita, kaikille pöntöille [:28]

Amiraalit tykkää muumioista  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #1 : 20.08.16 - klo:08:15 »

Aamua


ja pihalle täälläkin :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #2 : 20.08.16 - klo:09:14 »

Huomenta!
Se on aurinkoinen näkyvissä pilviharson takaa ja tyyntä vielä ainakin.
Mittarissa nyt +16,8 astetta ja alin oli +10,0 astetta.

Sepä on jälleen kaffeeta. :-))


Minnillä kivoja amiraaleja! [:-)]


Hyvää lauantaita toivotaan kaikille!     [:46]

Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #3 : 20.08.16 - klo:09:27 »

Hetki pihalla ja sitten liikkeelle ja taas kotona ja tässä välissä pitkät hiukset vaihtuivat 3 millin kampaukseen :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #4 : 20.08.16 - klo:09:54 »

Huomenta  [:-)]

Täällä vasta kahvit juotu ja silmiä raotellaan, ei puhettakaan vielä pihalle ehtimisistä.  :-))

Pilvipoutaa ja näillä taidetaan mennä pari päivää. Nyt näkyy vuorokauden lämpötilavaihtelu mahtuvan 4-5 asteen väliin. Yön alin +15 ja ennusteessa ylin +19.

Eilen puitiin vilja tuosta lähipellolta ja muutamia sepelkyyhkyjä näkyi tänään aamulla tuossa peltojen yläpuolella olevilla sähkölinjoilla. Pellossa kasvoi ohraa ja se ei taida oikein olla lintujen mieleen koska nyt ei näy enää yhtään. Varikset olivat heti leikkuupuimurin perässä, taisivat kuitenkin löytää matoja ja muita ötiäisiä ajourasta.

Leppoisaa lauantaita pönttökansalle !
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #5 : 20.08.16 - klo:10:08 »

Huomenta [:-)]

Aurinkoinen aamu on meillekin valjennut. Saas nähdä paistaako ihan koko päivän vai saadaanko sadetta sekaan. [:-)]

Minnillä näitä perhosia riittää. Itse näen niitä tosi harvakseltaan.  [:-I] Vähemmän kun muina kesinä. Kiva, että edes kuvissa näkee.

Depiltä ja annulixilta tänäänkin nätit aniamaatiot ketjun piristeenä.  [:-)] Tässä parvekkeen alla olevassa vaahterassa sepeli kujertaa parhaillaan. Niitä on näillä nurkilla ihan mukavasti [:-)]

Mukavaa tätä päivää kaikille ja nauttikaa päivästä tahoillanne niin kuin voitte. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #6 : 20.08.16 - klo:12:21 »

Terveisiä lenkiltä. Otin itseäni niskasta kiinni ja tein noin5,5 km:n lenkin. Sulattelin vähän eilisiä herkkuja, kun tuli illalla syötyä parit leivokset  :-))

Minni laittoi kivan kuvan. No, nuo muumio-omenat ei kovin kivoja ole. Meilläkin maalla tuli yhteen puuhun niitä aina, siis joka vuosi. Kai ne olisi tarvinnut oikein hyvin hävittää. Jos ne sitten olisivat loppuneet. Sitä ei kuitenkaan tullut tehtyä.

Debiltä ja annulixilta nätit animaatiokuvat.

No mutta Jarmo! Mites nyt tolleen, että syksyllä ajetaan kesätukka?  :-)). Eikö se pitkä tukka olisi ollut lämmin syysmyrskyissä?  [:-)]

Telkkinen saa oikein läheltä katsella sepelien touhuja. Varmaan mukavaa katseltavaa.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #7 : 20.08.16 - klo:12:30 »

Päivää Lapista! Kesä se tuli takaisin. Mutta kun lämpömittari meni sekaisin, näyttää -36 ja +25 ja ihan mitä vaan. toinen mittari sanoo, jotta on jotain +20,5 olis totuus. Aika lämmintä, ja aurinkoinenkin vilahtelee aina silloin tällöin. Keltaiset lehdet pörähtelee pihalla.
Porsaanpihvit uunissa ja potut kiehumassa.
Aamulla kolmen aikaan piti jo nousta taas ylös kukkumaan ja viideltä takaisin nukkumaan. Puoli yheksältä uuestaan ylös. Vielä yks yö valvottaa.

Lauantain jatkoja ite kullekin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #8 : 20.08.16 - klo:14:59 »

Annulixilta ihana animaatiokuva! [:-)]

Telkkinenkin saa nauttia sepelkyyhkyistä! [:-)]

Mesis onkin tehnyt oikein kunnon lenkin! [:-)]

Meselän kesälle! [:5]


Se on ollut noin puolipilvistä ja iltapäivästä alkoi tummia pilviä tulla taivaalle ja äsken saatiin sadekuuro. Tuulta ajoittain hieman.
Mittarissa nyt +21,5 astetta.

Ja se on nyt heips...   [:59]   [:75]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #9 : 20.08.16 - klo:14:59 »

Ai  Mesis on kurittanut ihan itse itseään :-)) ja laittanut jalat liikkeelle. Pitkän lenkin oletkin tehnyt.

Me tultiin just ulkoa rupesi musta pilvi nousemaan ja nyt ekan kerran tänä kesänä jyrisee ukkonen. Pari jyrähdystä on joskus kuulunut mutta nyt on jo jyrissyt pitkän aikaa. Saas nähdä nouseeko pilvi päälle vai ei. Onneksi ollaan jo kotona. Nyt sataa ja todella reippaasti.

Kottaraisia oli aivan valtavia parvia liikkeellä ja mihä "kuvaajien kuvaaja" yritin ottaa kuvia niin hitto kun lensivät koko ajan karkuun, siis tässä onneton otos.



Haukka [:-)] :-))



Vera kävi kirjeenvaihtoa.


Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #10 : 20.08.16 - klo:15:07 »

Hanhien...ko uimaranta [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #11 : 20.08.16 - klo:16:13 »

Jopas onkin hanhet vallanneet rannan. Ei sinne ole enää ihmisen mukava mennä.
Jäipä ainakin yksi kottarainen telkkiselle poseeraamaan. Jos et nyt kuvaan montaa lintua saanut, niin kuva sinänsä on kaunis.
Hyvin se haukka siellä näkyy. -Ja Vera on aina yhtä ihana  [:-)]
Kiva kun meselään tuli kesä taas  [:-)]
Vai jyristää telkkisen luona. Toivottavasti ei noussut kohdalle. Onneks luin mitä kirjoitin, kun olin jättänyt ei-sanan vallan pois.
Ai Debin kohdalla on sadellut. Täällä on ollut hieno ilma koko päivän.
« Viimeksi muokattu: 20.08.16 - klo:16:19 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #12 : 20.08.16 - klo:16:36 »

Hyvä kun Mesis et ihan lytännyt minun kuvauksiani. Jospa oppisin kuvaamaan. Vaan taitaa olla liian vaikeaa minulle. Joten "pakotan" näitä räpsyjä katsomaan.
Kottaraisia oli satoja, ja tämän verran ja tämänlaisia kuvia MINÄ OTAN [:-)] jee hyvä minä [:-I]



Ukkonen meni 5 kilsan päästä ohi. Just soitti veljen tyttö joka asuu meistä sen viiden kilsan päässä niin siellä oli jyrissyt ihan päällä ukkonen ja hän oli vielä koiran kanssa lenkillä silloin, joten huh...sanoin minä. Onneksi kumpikaan ei pelännyt joten hyvin meni heidän lenkkinsä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #13 : 20.08.16 - klo:18:42 »

Kiva nähdä kottaraisia edes kuvassa, muuten en ole koko kesänä nähnyt.   [:-)] Valkoposkihanhia en kyllä kaipaa edes kuvissa, täällä niistä ei vielä  riesaa ole kun ei ole niin suuria vesiä lähistöllä. Näsijärven rannoillakaan en tiedä niitä vielä laumoittain olevan, ei todellakaan kutsu tuollainen uimaranta.  [:-(]

Mesiksen lenkki onkin ollut ihan kuntolenkki, itse olin tänään toooosi laiska, ei vaan puhti riittänyt, ulkoilu tuli istuskelun muodossa. Terassilla oli niin kesäistä, aika vierähti mukavasti lueskellen. Toivottavasti näitä kesäpäiviä saadaan vielä monta lisää, lämpötilakin on just passeli, +20,3. 


Mukavaa ehtoota kaikille !

Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 20.8.2016 lauantai
« Vastaus #14 : 20.08.16 - klo:19:05 »

No mutta Jarmo! Mites nyt tolleen, että syksyllä ajetaan kesätukka?

Kävin muutama viikko sitten parturin oven takana, oli lomalla ja sitten loman jälkeen oli tänään aamulla ensimmäinen vapaa aika. Hikoilee lyhyt kampaus vähemmin syksyn tullessakin ja jos päätä palelee niin pipo tai putkikauluri auttaa :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.271 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.