Huomenta pöntölle !
Leutona päättyy tämä vuosi, +4 astetta näyttää mittari. Kyllä pakkanen olisi tervetullut, kuitenkin vain kohtuullisilla lukemilla. Täysin lumettomassa maassa varmasti tietää putkimiehille hommia jos kovin kylmäksi kääntyy.
Minulla vuosi vaihtuu "koiravahtina". Menen maalle Frostyn ja Maunon seuraksi isäntäväen vierailureissun ajaksi. Mauno saattaa kyllä päättää olla ulkosalla, suhtautuu vieraisiin hyvin varauksella. Antaa kyllä minun itseään silitellä ja rapsutella ulkosalla, toinen juttu voi olla suostuuko tulemaan sisälle minun kutsustani. No, navetan ylisillä on turvallisia nukkumapaikkoja, viihtyy siellä joskus muutenkin yli yön.
Kauppaan pitää vielä tänään mennä, perinteiset perunasalaatit ja nakit hankittava.
Aiemmin tein itse perunasalaatin, enää en viitsi. Menekki on niin vähäinen kahdella vanhalla.
Toivottavasti Eviksellä "nappaa" työpaikan suhteen.
Eräs esimieheni sanoi myös että seitsemän vuotta on sopiva vaihtoväli työpaikoissa. Sinä aikana on jo kaiken antanut ja alkaa "leipääntyä". Kaikkia tämä ei tietenkään koske, joillekin sopii toisille ei.
Hyvää Uudenvuodenaattoa kaikille !