Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku  (Luettu 521 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Musiikkimaku
« : 01.02.17 - klo:14:53 »

Minä tahtoisin tietää vähän teidän musiikkimakuanne. Tehtäisiin niin, että joku laittaa yhden kappaleen ketjuun, ja muut sanovat siitä mielipiteensä, siis rehellisen mielipiteen. Ei siis saa ajatella, että mitähän tuo nyt ajattelee, jos en tykkääkään hänen kappaleestaan. Eikä myöskään saa ajatella niin, että kun ei tuokaan tykännyt minun kappaleestani, en minäkään tykkää hänen kappaleestaan. Makujahan on yhtä monta kuin kuulijaa. Kaikki ei voi tykätä samasta kappaleesta. Toivon siis, että kaikessa ystävyydessä laitamme mielipiteemme kyseisestä kappaleesta. Saa laittaa jyrkkiäkin mielipiteitä (ainakin minun kappaleistani) Jokainen voi laittaa niin monta kappaletta kuin tykkää.

Laitan ensimmäisen, josta itse tykkään ihan mahdottomasti. Tämä on minulle sitä parasta taustamusiikkia jos esim. teen käsitöitä.
https://www.youtube.com/watch?v=sfbfaeG7EJU
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Musiikkimaku
« Vastaus #1 : 01.02.17 - klo:15:09 »

Hyvä idea näin kaikkiruokaiselle..rokista klassiseen ja siltä väliltä on musiikkimakuni.

Mesiksen linkistä löytyi omaakin musiikkimakua hivelevä kappale.  [:-)] Tykkään. [:72]

Suosikkeja on paljon tässä yksi niistä. https://m.youtube.com/watch?v=t_HupoJ2_oc
« Viimeksi muokattu: 01.02.17 - klo:15:14 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2 : 01.02.17 - klo:15:38 »

Laitan vielä toisen Kirkan muistoksi eli kuolemasta tuli 10v.eilenkö se nyt oli. Liittyy nuoruuteeni niin Kirka kun kappalekin.

https://m.youtube.com/watch?v=7mSTVJLnCRM
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 01.02.17 - klo:18:22 »

Telkkisen eka linkin musiikki menettelee minulle. Ei mitenkään erityisesti sykähdytä, mutta sanoisinko että ihan kiva.
Toisesta tykkäsin, ja tykkäsin heti kun ensi kerran olen sen kuullut, mutta Kirkan äänestä en ole koskaan tykännyt.

No niin, kaikki mukaan kertoilemaan mielipiteitänne ja laittamaan uusia kappaleita.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 01.02.17 - klo:19:56 »

Missäs muut ovat, eikö täällä muut tykkääkään musiikista.

Minulle merkitsee sävelen kanssa sanat niin paljon, joten ne yhdessä tekee kappaleen. [:-)]

Tykkään Kirkan äänestä ja kun olen livenä kuunnellut häntä niin mitä enempi "rääkyi" sitä paremmalta kuulosti.  :-)) :-))

Tästä se alkaa vai loppuiko tähän meidän musiikkeihin. No niitä kyllä löytyy vaikka kuinka ja laidasta laitaan. :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 01.02.17 - klo:20:13 »

Ja minulle sanat eivät merkitse paljoakaan. Olen varmaan joskus sanonutkin, että saatan laulaa jotain laulua sanoilla, ja sitten aikojen takaa vasta hoksaan, että ai siinä sanottiinkin noin.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 02.02.17 - klo:09:26 »

Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #7 : 02.02.17 - klo:09:36 »

Eka kipale on sellasta harmitonta taustamusiikkia.mitä voi kuunnella, tai sitten olla kuuntelematta  :-))

Abban monista kappaleista tykkään. Varsinkin nuorempana tykkäsin kovastikkin. just toi kipale ei ole mun
mielestä sieltä parhaimmasta päästä.

Sama juttu Kirkan kohdalla  [:-)]

Mun musiikkimaku on suht laidastalaitaan. klassista en yleensä kuuntele, mut iskelmistä heviin ja kaikkee
siltäväliltä. suomalaista ja ulkolaista suht yhtä paljon

tän tyyppisestä tykkään kovastikkin  :-))

https://www.youtube.com/watch?v=hgmBaE1cqD4

niin ja mulle sanat merkkaa yhtä paljon, kuin sävelkin. toisinaan jopa enemmän  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 02.02.17 - klo:09:57 »

Minnillä ja minulla on kyllä aika lailla erilainen musiikkimaku. Tuon kappaleen kohdalla laittaisin äänet pois  :-))

Vielä tuosta, mikä minulle musiikissa on tärkeintä, niin se on ehdottomasti melodia. Vaikka sanat olisivat kuinka hienot ja melodia kamala, en kuuntelisi. Jos on toisin päin, eli hieno melodia, mutta kamalat sanat, kuten Trasselijussin salsa-kappaleessa, voin kyllä sitä kuunnella, mutta harmittelen samalla kun hyvä melodia on pilattu kamalilla sanoilla.
Minäkin kuuntelen kyllä musiikkia oopperasta rokkiin, mutta niistäkin poimin vain ne helmet. Räppi on sellaista, jota en jaksa kuunnella, mutta sitä kuunnellaankin varmaan sanojen perusteella, -luulisin. Musiikkiahan se ei ole (minun mielestäni)

Tuosta Martti Servon kappaleesta en tykkää yhtään  :-)), enkä Martti Servon laulamisestakaan.  :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #9 : 02.02.17 - klo:10:13 »

:-))

Mä kyl kuuntelen räppiäkin. Ainakin joitain kipaleita. Siinä ne sanat onkin tärkkeemmät

Parin kaljan jälkeen, voluminappi kaakkoon, ja ..

https://www.youtube.com/watch?v=ozztE4osRA4

[:-DD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 02.02.17 - klo:10:23 »

Elastista tykkään kuunnella kuten muitankin räppäreitä [:-)] 

Martti Servo oli eilen aamulla telkassa, ja hänen puhettaan kyllä kuuntelen. Laulua nou [:-)]

Minnin laittaman kappale oli minulle ihan vieras, että vaatii useamman kuuntelukerran ennen kuin aukeaa.
Esim. Akselin ja Elinan häävalssi suorastaan ärsytti minua nuorempana. Nyt koskettaa ja kuuntelen ihan "eri korvilla" sitä.

Tässä taas sitä raskasta mistä pidän. [:-)] yksi niistä monista.

https://www.youtube.com/watch?v=9-4Gm6VG4O0
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 02.02.17 - klo:10:30 »

:-))

Mä kyl kuuntelen räppiäkin. Ainakin joitain kipaleita. Siinä ne sanat onkin tärkkeemmät

Parin kaljan jälkeen, voluminappi kaakkoon, ja ..

https://www.youtube.com/watch?v=ozztE4osRA4

[:-DD]
Aaaaaaapuwwwwaaaaa!!!!!!!  :-)) Kuuntelin pienen pätkän alkua  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 02.02.17 - klo:10:35 »

Tutkimuksen mukaan kantri-musiikista pitävät ovat ujoja ja ahkeria  ja rap-musiikkia kuuntelevat ihmiset puolestaan ovat ulospäin suuntautuneita. Indie-fanit taas ovat varautuneita ja heillä on usein huono itsetunto. Soul-musiikin ystävät puolestaan ”pärjäsivät” tutkimuksessa hyvin: he ovat ulospäinsuuntautuneita, luovia, miellyttäviä, onnellisia ja heillä on hyvä itsetunto.

Hevimusiikin suuntaan kallistuvat ihmiset ovat puolestaan usein ystävällisiä ja rauhallisia, vaikkakaan he eivät yleensä ole kovin ahkeria ja heillä on keskimääräistä heikompi itsetunto.

Eräs tutkimuksen mielenkiintoisimmista löydöistä olivat Northin mielestä kuitenkin yhtäläisyydet klassisen ja hevimusiikin ystävien välillä – niin omituiselta kuin se ehkä kuulostaakin. Tutkimuksen mukaan molempiin ryhmiin kuuluvat ihmiset ovat rauhaa rakastavia, suhteellisen sulkeutuneita ja luovia ihmisiä.

North käsittelee tutkimuksessaan myös ihmisten autoissaan kuuntelemaa musiikkia. Korkeatuloisemmat ihmiset kuuntelevat yleensä itseään toistavaa ja kovaäänistä musiikkia, kun taas pienituloisilla ihmisillä on tapana kuunnella autossa rentouttavaa musiikkia

Tällaisen tutkimuksen löysin netistä. [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 02.02.17 - klo:10:36 »

Elastista tykkään kuunnella kuten muitankin räppäreitä [:-)] 

Martti Servo oli eilen aamulla telkassa, ja hänen puhettaan kyllä kuuntelen. Laulua nou [:-)]

Minnin laittaman kappale oli minulle ihan vieras, että vaatii useamman kuuntelukerran ennen kuin aukeaa.
Esim. Akselin ja Elinan häävalssi suorastaan ärsytti minua nuorempana. Nyt koskettaa ja kuuntelen ihan "eri korvilla" sitä.

Tässä taas sitä raskasta mistä pidän. [:-)] yksi niistä monista.

https://www.youtube.com/watch?v=9-4Gm6VG4O0
Arvatkaa mitä??? Nyt varmaan ihmettelette, mutta minä tykkäsin tästä. Tässä oli hieno melodia  [:-)]. Ja tässä ns. "raskaassa musiikissa" laulajat osaavat laulaa, - ja hyvin.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #14 : 02.02.17 - klo:10:46 »

Mäkin tykkäsin  :-))
Kirjattu

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.