Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 2.5.2017 tiistai  (Luettu 173 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 783
  • Itä-Uusimaa
2.5.2017 tiistai
« : 02.05.17 - klo:08:58 »

Huomenta  [:-)]

Ihan maanantaille tuntuu  [NUT] mut tiistaihan se on, ja kauppaan ois lähdettävä, kun
jääkaapissa ei ole kuin se kuuluisa VALO  :-))

Yön kylmin oli -4, nyt plussalla, ja aurinkoinen taivahalla. Tää viikko on vissiin normaalia keliä,
ja sit taas kylmenee.  [:-I]

Mukavaa tiistaita  [:45]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 919
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #1 : 02.05.17 - klo:08:59 »

Aamua työpaikalta....
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 771
  • Lahti
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #2 : 02.05.17 - klo:09:21 »

Huomenta!

Aurinko paistaa ja linnut laulaa eli nyt oli jo lämmin aamu verrattuna vappuun ja sitä edeltäviin aamuihin.

Minnin animaatiokuvassa olis asuntoja tarjolla. :-))

Käytiin Veran kanssa rannalla ja huomattiin, että joku on pöllinyt ison roskiksen sieltä. Roskat oli kipattu maahan.

Mukavaa toukokuun ekaa viikkoa kaikille siis joka alkoi virallisesti eilen. :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 919
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #3 : 02.05.17 - klo:10:51 »

Kaikki taitaa toipua vielä vapusta....
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 653
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #4 : 02.05.17 - klo:11:07 »

Toivuttu on  :-)). Mitään väkeviä ei kyllä tullut nautittua. Ei edes simaa tänä vappuna, kun mies sanoi, että hän ei juo. En sitten viitsinyt itsellenikään tehdä, koska minä kyllä joisin, -ja paljon.  :-))

Kaupassa mekin kävimme, koska meillä oli vähän sama peli kuin Minnillä, että jääkaapissa oli vain valo  :-)). No, oli siellä vähän muutakin, mutta ei tarpeeksi.

Telkkiseltä mukavat kuvat. Vera vähän ihmettelee roskakasaa. Kaikkea ne keksivätkin  [:-(]
Hyvä kuva myös lokkipariskunnasta.

Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 771
  • Lahti
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #5 : 02.05.17 - klo:11:29 »

Juu ei ongelmia toipumisen suhteen. :-))

Mesis Kiitos :-))

Kyllä mietin mikä idea on hakea iso roski, ehkä mökille...Hmmm ja millä viety veks. Kohta kun varikset ja harakat roskat levittelee on ranta tosi siistissä kunnossa.

Meillä vielä ruokaa oli jääkaspissa mutta kyllä sinne lisääkin mahtui eli puoliso kävi ruokakaupassa.
Ei tarvi huomenna mennä. :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #6 : 02.05.17 - klo:13:05 »

Päivää !   [:-)]

Toivuttu on, pari lasillista kuoharia eikä aiheuttanut ongelmia toipumiseen.  :-))
Lenkillä kävin heti aamusta kuuntelemassa lintujen konserttia. Kyllä on kaikenlaista visertäjää ja viheltäjää jo äänessä. Ihan parasta aikaa alkaa olla.  [:-)]

Tänään vois suunnitella sitä terassin siivousta, vaikka kyllä ruokailu siellä eilenkin pikasiivouksen jälkeen hyvin onnistui. Katsotaan nyt .... [:-I]
Pyykkikoneen laitoin äsken töihin, sillähän se melkein aina viikko tulee aloitettua.

Mukavaa tiistaita toivottelen taas kaikille !
 

Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 783
  • Itä-Uusimaa
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #7 : 02.05.17 - klo:14:20 »

Kivoi kuvii ja juttui  [:-)]

Lämmintä on 15 astetta, mut tuuli on aika vilpoisa.

Määki oon jo toipunnu, vaik eilen vielä oli vähän hutera olo  :-))
Ostinpa Kärsherin ikkunapesu härvelin, nyt oon muutaman akkunan sutassu, ja hyvin toimii,
ainakin osassa ikkunoita, ala ikkunan alaosa ei oikein luonnistu, mut väliäkö sillä, kun
muut sentään ovat sutaistavissa  :-))

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 771
  • Lahti
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #8 : 02.05.17 - klo:15:55 »

Kovasti ihmiset kehuvat Kärsherin ikkunanpesintä joten.pesu käy kuin tanssi. Niin keltä sekin käy. :-))

Käytiin taas Veran kanssa lenkki tekemässä. Rannoilla kuljettiin ja kaulushaikara puhalteli kaislikon suojassa, puukiipijä, tukkasotka, tukkakoskelo, uiveloita, tavi ja mikä parasta jouhisorsan näin josta sain eliksen. En ole ennen nähnyt. Joten silmät kantsii pitää auki ja kiikari matkassa.
Kuoveja ja valkovikloja näkyi myös. Joten joka pvä jotain uutta ilmaantuu. En ole ikinä merkannut lajeja ylös mitä olen nähnyt mutta nyt 100 vuotis juhlan kunniaksi menin joukkoon mukaan että sata lajia pitäisi nähdä. Nyt on jo yli 70 että vielä tavoitetta riittää.

Päivänjatkookaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #9 : 02.05.17 - klo:19:31 »

Ehtoota Lapista! Se on taas yks päivä illassa kohta. Piti tehä lisää munkkeja ku loppuivat eilen. Nyt muistin laittaa kardemummaakin, meinasit jäähä pois kun isäntä kävi kaupasta ja oli ostanut kokonaisia siemeniä. Millä ne murskaksi, kun ei oo morttelia talossa. Vasaralla sitten tämä remppaleena murskasi ne pyyheliinan kulmassa.
Oho, en ollut tiennytkään että mun isäni serkku täyttää ens sunnuntaina 100 vuotta! Häätyy laittaa onnittelukortti. En muista häntä ikinä tavanneenkaan, asuu kai Tampereella. Onko hän nyt sitten mun pikkuserkku vai toinen serkku, miten se menee. Olin luullut että on jo mullan alla.

Aamulla lensi kuusi kurkea, mutta suunta oli etelä! Sitten lensi vielä yksi hanhikin, mutta sähläsin kameran kans, tai kortti tuli just täyteen. Pitäisi joka ilta tyhjentää kortti.

Mitäs tollanen Kärsheri kustantaa? Olis taas 48 pintaa pestävänä+ saunan ja eteisen ikkunat
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 855
  • ***Keiju***
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #10 : 02.05.17 - klo:19:46 »

Mä komppaan Minniä ja sanon, että kivoja kuvia ja juttuja! :-)) [:-)]

Mesellä onkin sitten tosi urakka ikkunoiden pesussa, kun pintoja on noin paljon. :-O


Iltaa vaan kaikille! [:-)]

Ja kyllä on hyvin selvitty Vapusta. On vain ollut kaikenlaista tässä ja nyt olen täällä kirjoittamassa. [:-)]

Aurinkoinen päivä aamusta ja sitten hieman pilviä seilaili taivaalla ja tuulta on ollut kohtalaisesti.
Mittarissa nyt +6,0 ja päivän ylin +9,9 astetta.

On todella hienot lintujen konsertit aina ulos mennessä ollut useana viime päivänä ja lajit lisääntyykin vielä.
Mukava niitä on kuunnella ja katsella.

Kohta varmaan jo unta yrittämään.

Hyvää iltaa toivotan vielä kaikille!    [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 919
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #11 : 02.05.17 - klo:21:25 »

 [:60] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 783
  • Itä-Uusimaa
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #12 : 03.05.17 - klo:09:14 »

Kivoi kuvii ja juttui  :-))

http://www.motonet.fi/fi/tuote/790012/Karcher-WV-Classic-Ikkunanpesusetti

ton ostin, ja hyvältä vaikuttaa.  [:-)] Täällä on niitä pestäviä pintoja myös ihan  tarpeeksi.  [NUT]
Alakerrassa on

2 ikkunaa, missä on sisälasi iso (tää kärsheri sopii, mun mielestä parhaiten isoihin pintoihin) ja ulkolasi 4 ruutuinen = 20 pestävää pintaa
5 ikkunaa,keskeltä aukeavat missä on sisälasi iso ja ulkolasi 3 ruutuinen = 16 pestävää pinta/aukko = 80 pestävää pintaa
pesuhuoneessa 1 kaksruutuinen ikkuna 8 pestävää pintaa
yläkertaan mentäessä on 1 pikkuikkuna, mistä pesen vain sisäpuolen, ja 3 ruutuinen jossa ois 12 pestävää pintaa, joista pesen vain 3
yläkerrassa 9 ruutuisia ikkunoita 2 kpl = 36x2 =72 pestävää pintaa

181 pintaa, mitkä pesen  [NUT]

Yritin haulla etsiä, mut en löytänyt .. jollain pöntöllä oli ihan hirveät määrät akkunoita, oliks se Annulix Evis ???
Mää en muista  [NUT]  :-))

Jok tapauksessa pesemisen kärsimystä helpottaa kärsheri huomattavasti  [:-)]
jääpi sitten nähtäväksi, et mihin kuntoon se lapa menee ajanmyötä  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 653
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #13 : 03.05.17 - klo:11:07 »

No voi mahoton Minnin ikkunamäärää  :-O. -Kuolisin!!!

Minulla ei ole kuin 10 pintaa, sekä parvekeoven lasi ja parvekelasit, ja tuokin tuntuu siltä, että ei meinaa saada aloitettua millään. Kyllä sen sitten tekee kun siihen ryhtyy, mutta se aloittaminen.....
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 919
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 2.5.2017 tiistai
« Vastaus #14 : 03.05.17 - klo:11:29 »

Ja sitten Minnin seuraava lintuharvinaisuus näyttäytyykinsen ainoan peseytymättömän ruudun takana
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.325 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.