Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Euro kolikot  (Luettu 4599 kertaa)

Veke 12v.

• Vieras
Vs: Euro kolikot
« Vastaus #165 : 04.02.09 - klo:19:05 »

Voe voe Liinu, must on kanneltu nimpal pomolle, ettei ne kaikki lappuset enää sovi sen mappiika!   :-))

Mut vetäsen kans täs yhen, ku menee vähä ohi.
Kas, kerran tuli iltamyöhällä Tapiolan Heikintorilta mummo kyytii. Venttas rollaatorin kaa, et saan kohalle.
Ketää muita ihmisiä ei näkenny missää. Oikee nätisti läppäsin etuovet auki, et voipi nousta siit ja vilauttaa matkakorttiaa ja köpöttää keskisillalle.
Mut mitä helkuttia, se rupe kauheesti kiroomaa ja lähti kävelee sinne keskioville. Miä kattelin huuli pyöreenä, et mikä erinomane ny on menollaa. Se alko siel takomaa sit ovee ja huutamaa kurkku suoran, et avaa jätkä ovi. Kyllä ihmettelin. Huusin takas, et ovi on tääl ja se on auki. Sillon rupe mummo köpöttää takasi etuoville ja kirota meiskas ku mustalaine nosti kepeesti se rollaattorisa sihin sisää ja tyrkkäs sen mua päin ja huus ku jellona, et kyl te kaikki kuskit otte sitte samallaisia kyrpiä.
Vilautti lippuaa näytölle ja köpötti sitte sit käytävää sinne keskisillalle. Kauheeta melskettä piti mennessää.

Nyt jo voin tunnustaa, et sillon kyllä mulla aivossa hitsas. Tempasin keskiovet auki, harppasin sinne keskisillalle ja nakkasin estek sen rollaatorin pihalle ja sitte sen mummon peräs. Siin ku se istu persuunillaa pysäkkiasvaltil sanoin, et nytpä et tukkan mun kyytiini ja kato, ettet toisten yritäkkä. Taisimpa viä vähä kirotakki. Löin ovet kii ja lähin linjalle.
Sillon muutamia kuukausia oottelin pomolta noottia, mut mitää muuta en huomannu, ku et joku viikko tän jälkee tuli seinälle ilmotus, et rollaattorin kaa kulkeva saa mennä keskiovist, eikä sen tartte lippuaa enää vilautella. Mut eipä silti, en o mummooka nähny, osaa se sevverra väistää.   [:-DD]

Sen päivän eurot olin jo saanu kerättyä, se oli mun viiminen sivu sinä iltana.   [:-DD]
Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #166 : 04.02.09 - klo:19:12 »

Harva saa nauttia noin värikkäistä päivistä. :-))
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #167 : 31.03.09 - klo:13:56 »

Löytyiskö joltain ylimääräisenä Suomen vuoden 2004 erikoisraha EU:n laajeneminen, jossa on niitä kiehkuroita. Mulla oli niitä aikoinaan useampikin mutta käytin pois ennekuin tajusin että kummipojalta puuttuu se. Lupasin sen hänelle hankkia, mutta se onkin hankalampaa kun kuvittelin  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #168 : 31.03.09 - klo:17:21 »

Löytyiskö joltain ylimääräisenä Suomen vuoden 2004 erikoisraha EU:n laajeneminen, jossa on niitä kiehkuroita. Mulla oli niitä aikoinaan useampikin mutta käytin pois ennekuin tajusin että kummipojalta puuttuu se. Lupasin sen hänelle hankkia, mutta se onkin hankalampaa kun kuvittelin  [:-I]

Pikavilkaisulla ei löytynyt, mutta kolikkoja on useassa kasassa, kunnon säilytyslaatikko edelleen ostamatta, yritetään pitää mielessä
« Viimeksi muokattu: 01.04.09 - klo:06:22 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tipi

• Vieras
« Vastaus #169 : 01.04.09 - klo:01:04 »

Laskin laajenemiskolikkoni ja 44 kpl löytyi.
Mikäli et hätäile, minä annan yhden. Täytyy miettiä toimitustapa.
Jarmoonn on turha luottaa, hän pitää tuon asian pielessä.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #170 : 01.04.09 - klo:05:47 »

:-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #171 : 01.04.09 - klo:11:59 »

Hyvä että Tipi hoitaa asian ja Zeener saa puuttuvan rahan
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

talitintti

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #172 : 17.04.09 - klo:14:59 »

Tänään sain kaupasta kahden euron kolikon, joka on suomalainen erikoiskolikko. Vielä en tiedä mikä mutta yritän löytää netistä.
Kuvapuolella on: Tikku-ukko sekä euro-logo €. Ja tekstiä: SUOMI-FINLAND 2009
                                                                                EMU 1999-2009
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #173 : 17.04.09 - klo:15:01 »

http://matinmarkka.com/index.php?main_page=index&cPath=517_259_708

Onkohan Euroopan joku rahan 10 vuotis juhlaraha, kaikissa maissa samanlaiset juhlakolikot [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #174 : 17.04.09 - klo:15:04 »

Kirjattu

talitintti

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #175 : 17.04.09 - klo:15:05 »

Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #176 : 05.05.09 - klo:18:32 »

Oikein lämmin kiitos Tipille euro-kolikoista, sait erään pienen pojan erittäin onnelliseksi (ja kummitädin myös  [:-)] ). Ilmoitathan jos haluat että korvaan ne sinulle jotenkin.  [:43]
Kirjattu

Tipi

• Vieras
« Vastaus #177 : 09.05.09 - klo:02:59 »

Oikein lämmin kiitos Tipille euro-kolikoista, sait erään pienen pojan erittäin onnelliseksi (ja kummitädin myös  [:-)] ). Ilmoitathan jos haluat että korvaan ne sinulle jotenkin.  [:43]

Aah. ätä viestiä en oollut huomanntt. Kiittos viestistä Zeener.
Älä ole huolissasi korvauksesta, minähän olin luvannut sen antaa ja olen näämmä saanut jo krvauksenkin. Yksikin ystävällinen sana on minulle jo arvokas ja kokonainen viesti enemmän kiun omaisuus. oi hyyvin ja kmmipojalle terveisiä.
t. Tpitii.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #178 : 23.01.10 - klo:20:16 »

Alkuviikolla tuli vaihdossa Suomalainen 2 euron kolikko jossa vuosiluku 1809 [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #179 : 25.01.10 - klo:11:02 »

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.233 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.