Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Gerbiilei  (Luettu 2960 kertaa)

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
Vs: Gerbiilei
« Vastaus #90 : 30.12.07 - klo:13:55 »

:-)) Voi että, tulihan se Joulu Susun gerbuillekin! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sus

• Vieras
« Vastaus #91 : 30.12.07 - klo:14:10 »

Juu ahkeria joulunviettäjiä olivat ja nyt mami saa tehdä joulusiivouksen jälkikäteen... [:-I] :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #92 : 30.12.07 - klo:14:13 »

Hyvää paperisilpputäytettä vaikka kompostiin. Tai sitten voisivat hävittää salaisia asiapapereita  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #93 : 30.12.07 - klo:14:15 »

Hyvää paperisilpputäytettä vaikka kompostiin. Tai sitten voisivat hävittää salaisia asiapapereita  [:-)]

mä vien ne silput aina kompostiin :-)) ne tosiaan ois hyviä "biosilppureita" vaikkapa salaisten asiapaperien silppuajiksi. :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #94 : 30.12.07 - klo:18:38 »

Meillä tuo silppuamisen hoita papukaija.
Ovat joskus hienon hienoiksi "helmiksi" nokassa pyöritettyjä.
Tosi hyvää kompostin kuiviketta.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #95 : 31.12.07 - klo:18:42 »

Susulla on reippaita lapsia! Mutta vähän minuu säälittää, että Sus pisti ne jouluksikin töihin  [:´((]   :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

emo

• Vieras
« Vastaus #96 : 01.01.08 - klo:12:16 »

Meidän gerbiili kuvia saakin nyt sitten odotella vähän pidempään.
Jos päädytään ottamaan niitä miehen työkaverilta joka kasvattaa gerbsuja niin poikaset ovat vielä emon masussa ja 2kk ainakin menee ennenkuin saadaan poikaset kotiin.
Eläinkaupasta kun en välttämättä haluaisi mitään hankkia,ovat mulle vähän niin kuin boikottilistalla. [:-I]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #97 : 01.01.08 - klo:17:19 »

Tuolla on ollut paljon puhetta että häkki ei olisi paras mahdollinen asumus gerbiileille

http://www.gerbiili.info/foorumi/

Tämä sieltä lainattua
"Häkki on huonoin vaihtoehto gerbiilien asumukseksi. Gerbiilit jyrsivät häkin kaltereita, jolloin niiden kuonosta lähtee karva. Iho rikkoontuu kaltereihin hankautuessaan ja kuono voi tulehtua pahasti. Häkissä gerbiilit myös vilustuvat helposti, koska kalterit eivät suojaa vedolta kuten terraarion umpinaiset seinät. Gerbiileillä olisi hyvä olla vähintään 10 cm purua eikä niin paljon saa laitettua häkkiin, koska niiden pohjalaatikot ovat matalia. Gerbiilit rakastavat kaivamista ja häkistä purut lentelevät ulos, joten siivoamista on paljon. Gerbiilin jalka voi katketa pinnojen väliin jäädessään ja riski on suuri varsinkin monikerroksisessa häkissä. Pienet poikaset voivat pudota ulos häkistä pinnojen välistä. Gerbiileille ei siis suositella häkkiä. "
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #98 : 02.01.08 - klo:14:33 »

emo, minulla oli yhteen aikaan gekollani vanha akvaario jonka ostin
henkilöltä jolla se oli ollut gerbiilillä.
Eli käytettyä akvaariota varmaan kannattaisi kysellä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #99 : 10.01.08 - klo:18:14 »

Juu ei häkki paras olekaan. Sotkua riittää. Kyllä tuonne mahtuu 10 cm murua, mutta sitten se pursuaa jo häkistä ulos... Sitä pohjamurua ne kaivelee ja lennättää takajaloillaan ulos häkistä.

Jotenkin mä vaan en halua niiden olevan lasin takana, joten tyydyn korjailemaan sotkuja. [:-I] [:-)] Kaltereiden päällä (siinä toisessa kerroshäkissä) mulla on useimmiten "lattiapahvit". Kaltereita ne pureskelee onneksi harvoin, kun niillä on aina muuta purtavaa siellä.

Sellaista terraariotahan niille suositellaan, kyllä. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #100 : 19.03.08 - klo:17:35 »

Emo, mitens teidän gerbiilit voi? [:-)] Täällä voidaan hyvin, tänään hain niille pajunoksia (ohuehkoja "risuja" siis) nakerreltavaksi, mustikanvarpuja vien tämän tästä ja semmottist. Minkäs nimisiä teijän veijarit on?
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #101 : 19.03.08 - klo:18:15 »

Meidän tytöt voi ihan hyvin,kiitoksia kysymästä.

Vähän ovat vielä ujon puoleisia,varsinkin kun juuri näin sukulaispojan 3 poika gerbiiliä jotka olivat tosi kesyjä ja viihtyivät kädellä.
Eivätkä pelänneet ollenkaan.
Meidän tytöt eivät ole kädessä vielä ollenkaan olleet,enää niitä ei kyllä häiritse vaikka huoneessa oleskellaan eli ovat esillä vaikka huoneessa liikkuukin.
Kättä kun pitää terrassa niin tulevat haistelemaan,joten pikkuhiljaa kesytellään ja totutellaan.
Lumikki on valkoinen gerbiili ja meidän 3.v pojan mukaan 2 mustaa ovat Kahveja kummatkin.
Eli 2 kahvia ja lumikki. :-))
Appelsiinipuut ja ruusupensaat piti nimiehdotuksista kyllä hylätä.

Hiiret ovat kyllä tosi kesyjä ja niitä tuleekin käsiteltyä enempi.
Niitä toi poikakin pystyy pitämään kädessä.

Noita mustikanvarpuja pitää muistaa kerätä.
Männynkäpyjä olen kanssa kokeillut ja gerbsut tykkäsivät.
Mutta käytätkö niitä oksia ym uunissa kun tuolla harrastelijapalstalla se tuntuu olevan enenmmän kuin suotavaa mm lintupunkkien ym takia?

Itse en ole ikuna uunissa käyttänyt mitään liskojenkaan terraarioon ym menevää.
Hyvin olen vain kuumalla vedellä pessyt.
Ja olen kyllä muutenkin ulkoa tuonut koivunoksia,omenapuunoksia,käpyjä,kiviä ,kaarnaa,sammalta ym koristukseksi eikä koskaan ole mitään ylimääräistä  ötökkää mukaani tullut. [NO] minulle kun en ohjeita noudata  :-))

Rapsutuksia ja hyviä vointeja gerbiileillesi Sus.

« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo:18:32 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #102 : 19.03.08 - klo:18:30 »

Lumikki ja kaksi Kahvia. :-)) [:-DD] Terkkuja ja rapsutuksia heillekin.

Gerbut on tosi vikkeliä, eikä ihan hevin kädelle pysähdy, totuttelua vaatii aluksi, sitten vähän rauhallisemmaksi tulevat. Kättä kandee pidellä siellä vaan paikallaan ja jutella.

En mä mitään mihinkään uuniin laita... Huuhtelen vaan tuomiset. Samalla tavalla tein edellisten kanssa ja elivät melkein 5-vuotiaiksi... Kaikenlaista voi heille antaa. Kesällä VOIKUKKA on muuten yks lemppari heillä, siis voikukan lehdet. Ne syödään aina ekana, olen huomannut. Kaikkee vihreetä syötävää kesällä pihalta kannan, mustaherukan lehtiä, vadelman, voikukan, koivunkin lehtiä, kaikkea mikä ei oo myrkyllistä. Käpyjä myös, puolukanvarpuja. Kiviä on kanssa ja paksumpiakin keppejä. Risuja tykkäävät pätkiä. Sammalta en oo koskaan tajunnut tuoda, pitäisköhän.

Sitte tietysti kurkkua, tomaattia, porkkanaa. Sitrushedelmiä ei saa antaa. Pähkinöitä ym. rasvaista ihan niukasti vaan, silloin tällöin, eli harvoin. :) Sitten ostelen välillä Piltti-hedelmäsoseita, rakastavat niitä. katsoo vaan, ettei sisällä mitään sitrushedelmää.

Niin ja niitä pahvilootia ja vessapaperirullia! En tarkoita paksua pahvia, vaan näitä kaupan elintarvikelootia, kaikki semmosta ohutta pahvia olevat. Ne on must!

Vessapaperin palasia myös heittelen sinne. Käyttävät pesänrakennukseen. Juu ja kaupasta ostin semmoista "jyrsijänheinää". Sitäkin ne pilkkoa pupeltaa ja kantavat pesäntekoaineksiksi. Ovatkos Lumikki ja Kahvit rakentaneet jo upeen pesän sinne?

Hyvää jatkoa sinun eläintarhallesi. :-))

« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo:18:32 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #103 : 19.03.08 - klo:18:51 »

Jaa,niin kauralyhde tuolla varastossa odottaa gerbiileiden terraan menoa.
Pellavaakin niille olisi kiva kesällä kasvattaa.
Ja idättää kaikenlaisia siemeniä tuoreruuaksi.
Mielenkiintoista tämä puuhailu  :-))

Pahvit ja vessapaperi saa meilläkin kovaa kyytiä.
Kuiva heinä myös.
Saviruukkuja ja savinen salaojaputki on terrassa myös.
Kangaskaupoista saa yleensä pyytämällä niitä isoja ja pitkiä pahviputkia joiden ympärillä on ollut kangasta,ne ovat hyviä ja kestäviä tunneleita.

Tällä sukulaispojalla on vallan terran pohja täynnä putkia ja purua tosi vähän,pilkottavaana pahvilaatikoita ja veskipaperirullia sitten sitäkin enemmän.

Itse tein viime siivouksen yhteydessä niin että vähensin purua reilusti ja kummasti sitä silppua siellä vaan on .

Pesänä heillä on vanerinen koppi johon häviää heti kaikki heinä ja vessapaperi.

Kuivatut mustikat ja kesäkurpitsansiemenet ovat kanssa herkkua.

En mäkään sammalta ole gerbiileille antanut.
Ihan vaan itselle koristeeksi asetelmiin ym.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #104 : 20.03.08 - klo:00:04 »

Gerbiilit ovat ihania veitikoita.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.