Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.9.2018 sunnuntai  (Luettu 126 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
9.9.2018 sunnuntai
« : 09.09.18 - klo:08:16 »

Huomenta!

Yö taas valvottu. Tauti pitää hereillä ja kun tätä unettomuutta on muutenkin ollut ilmassa niin nyt ei juuri unta tule lainkaan. [:-(]

Harmaa on aamu. Ei kuitenkaan sada mitään ainakaan vielä.

Illalla kävelin Veran kanssa tähän lähilammelle. Mikä järkky ylläri sielläkin oli. Lampi paksussa levässä. Lähdepohjainen lampi on, että nyt taitaa meiltä vedet kohta kaikki saastua. 2 telkkää levän seassa uiskenteli. [:-I]

Ikävä näky todella.

Surkeesta alusta huolimatta toivotan kaikille mukavaa sunnuntaipäivää :-))

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 9.9.2018 sunnuntai
« Vastaus #1 : 09.09.18 - klo:08:29 »

Huomenta  [:-)]

Onpas surkeen näköinen lampi  [:-(]

Eilen oli tässä pihassa, kesän 55. hellepäivä, 26 astetta..
Seuraava sit luultavasti, yhdeksän kuukauden päästä  [NUT] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 09.09.18 - klo:09:58 »

Minni on tupsahtanut pyllylleen  :-))
Kiva aasikuva ja juttu siinä  [:-)]

Voi että minkälaista vettä (runo  :-))) on Telkkisen kuvaamassa lammessa. Muuten on kaunis kuva.

Laitan Tähän saman tekstin kun laitoin hyvälle ystävälle sähköpostiin.
Millin aamuvilli.
"Millillä on tänä aamuna ollut taas oikein riehumisvimma. Se änkesi telkun taakse johtojen kimppuun, juoksi ympäri-ämpäri huushollia ja kun tein petejä, niin tuli sinne "häiriköimään". On se silti vaan niin ihana . Niin, ja se aloitti jo kuudelta. Oli hypännyt minun pyyhkeeseeni, joka roikkui naulassa. Renssukka vaan jäi naulaan ja pyyhe oli lattialla. Sieltä se sitten juoksi minkä jaloista pääsi olohuoneen puolelle."

Että tällainen kiltti kullanmuru  :-))

Aurinko paistaa ja on aika lämmin. Iltapäiväksi on tänne ennustettu sadetta ja ukkoskuuroja.

Kivaa päivää kaikille!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 09.09.18 - klo:10:20 »

Minnille ketjun piristys kuvista [KIPPIS]
Näitä jo joka aamu osaa odottaa :-))

Millillä on asiat hyvin kun saa kotona hillua kun siltä tuntuu ja levätä kun olo taas sitä vaatii.
Ihan näen silmissäni hepulin mikä Millillä on ollut [:-)]  :-))

Toinen nauttii elämästään. [:72]

kissanpäivät - kun elää ideaalielämää vaurauden ja mukavuuden keskellä...onko näin [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 09.09.18 - klo:11:53 »

Tuli mieleen kun Mesis laittoi kerran kuvan ikkunan väliin tulleista kärpäsistä. Täällä joku kertoi samaa ja selvitti että ovat olkikärpäsiä. Joka syksyinen riesa. Minulle tuntemattomia onneksi ja vielä :-O
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #5 : 09.09.18 - klo:12:44 »

Voi sitä Milliä  :-)) Nään sielunisilmin, miten se silmät kiiluen rynnistää piluilemaan  :-)) :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 09.09.18 - klo:12:52 »

:-)) :-))  Juurikin noin. Niiin viekkaan näköinen ennen kuin starttaa. On se semmoinen piluilija  :-))

Ai nuo "ikkunakärpäset" olivat olkikärpäsiä. En ole ennen kuullutkaan moisista. Ihme juttu oli se, että niitä oli vain kamarin ikkunan välissä. Ei keittiössä, vaikka on samalla puolella taloa. Pesuhuone vain välissä. Eikä ollut pesuhuoneenkaan ikkunan välissä. Nyt niitä ei ole kuin muutama.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #7 : 09.09.18 - klo:20:12 »

Sunnuntain iltaa! [:-)]

Täällä ensin aamusta pilvistä, mutta ap jo selkeni ja oli puolipilvistä sekä tuulta jonkin verran.
Mittarissa nyt +14,4 astetta ja päivän ylin +19,1 astetta.
Taitaa nyt tulla syssy, ettei enää mahdollisesti hellepäiviä, mutta jos lämmintä vielä piisaa, niin mikäs siinä. :-))

Kaunis päivä ja kaikenlaista on tullut harrastettua.
Myöskin liikuntaa.
Päivä on mennyt kyllä toooosi nopsaan... ja tätähän se yleensäkin on... aika kuluu kuin siivillä.

Nyt vielä hetken iltaa viettäen ja sit huilaamaan.

Kivoja juttuja ketjussa ja Millin järjestämä näytelmä oli hauska! [:-)] :-))

Telkkiseltä aivan surkean näköinen lampi levineen kuvassa! [:-(]
Ja tsempit sinulle nukkumisen kanssa sekä tervehtymistä.

Minniltä piristävät tervehdyskuvat! :-)) [:-)]

Hyvää sunnuntain iltaa toivotaan vielä kaikille!   [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 09.09.18 - klo:20:31 »

Kiva lukea Deb sinun päivän viettoasi. Hyvin jaksat vielä kunnostasikin huolta pitää [:72]

Kiitos paranemis ja nukkumis tsempeistä. Molemmat toivotukset otan ilolla vastaan. :-))

Hyviä unia kaikille :-))

Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 09.09.18 - klo:21:02 »

Deb jaksaa harrastaa liikuntaa. Minä olen vaan herkkuja mässäillyt, kun oltiin 7-vuotissynttäreillä. Oli niin hyvää kakkua, että sitä oli pakko ottaa lisää. Sen jälkeen ei sitten jaksanut edes ajatella ulkoilua  :-))

Täällä vähän satoi ja muutama jyräyskin kuului. Sadetutka ei tiennyt mitään, kun se näytti sadealuetta koko illaksi. Kerrankos ne erehtyy.

Mutta kyllä on ollut erikoinen kesä, kun Minnin kohdalla 55 hellepäivää. Onkohan ennätyslukemat. Minkälainen mahtaa olla talvi?

Nyt toivottelen ainakin kaikille rauhaisaa yötä!

Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #10 : 10.09.18 - klo:08:48 »

Mutta kyllä on ollut erikoinen kesä, kun Minnin kohdalla 55 hellepäivää. Onkohan ennätyslukemat. Minkälainen mahtaa olla talvi?

Kyl mä luulen, että ei täs pihassa oo aikasemmin ollu noin montaa hellepäivää. En kyl tosin jaksa alkaa niitä muilta vuosilta laskemaankaan  [NUT] Mut ainakin niitä yli 30. asteen helteitä oli varmasti enempi kuin koskaan  [NUT]
Kirjattu

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 10.09.18 - klo:09:38 »

Sama täällä hellepäiviä oli minun mielestä ihan pari kk. Pitäisi jotain tilastoja katsella. Mutta liian kuumaa oli jokatapauksessa [:-I]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.