Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 18.9.2018 tiistai  (Luettu 100 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
18.9.2018 tiistai
« : 18.09.18 - klo:08:29 »

Huomenta  [:-)]

7 astetta ja puolaurinkoista. 11 mm satoi eilen. Tänään ei ehkä sada, tai sitten saattaa saataakkin  [NUT] :-))

Nurtsia pitäis päästä katkomaan, mut onpi liian märkää. Ehkäpä huomenna  [:-I]

Taivaalla on taasen kova trafiikki. Suunnat on tosin kyl mihinsattuu.Et kait sitä porukoita kerätään yhteen.  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 18.9.2018 tiistai
« Vastaus #1 : 18.09.18 - klo:08:59 »

Huomenta!

Samoissa säissä ja asteissa meillä aamua aloitellaan kuten Minnikin aloittelee. :-))

Vettä tuli yön aikanakin ihan riittävästi, nyt saisi tämän päivän pitää poutasäätä.

Ei taida olla paras päivä nurmikon leikkuuseen, saa nähdä tuleeko meidän talon huoltoporukka talon pigaan sitä tekemään. Tiistai on leikkuupäivä.

Minniltä söpö tulkkukuva :-))

Pitäis yrittää kaupoille lähteä, että tämmöinen tiedote :-))

Hyvää tiistai päivää kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 18.09.18 - klo:09:12 »

Voi kun on kaunis punatulkkukuva  [:-)]

Täällä oli hetki sitten 9 astetta lämmintä. Satanut ei vissiin ole eilisen jälkeen, mutta kovin synkältä näyttää taivaanranta, että Minnin sanoin, saattaa sataakin. Yhtään ei tuule, kun eivät puiden oksat heilu.

Tänään meinaan tehdä sellaista ruokaa, mitä en ole piiiiiiitkään aikaan tehnyt, nimittäin laukkamakkarasoppaa. On se vaan niin hyvää.

Telkkiselle hyvää kauppareissua ja Minnille tsemppiä ruohonleikkuuseen JOS nurtsi kuivahtaa sen verran että sitä voi leikata.

Kaikille hyvää tätä päivää!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 18.09.18 - klo:12:35 »

Kauppareissu tehty, että kiitos Mesis toivotuksestasi. :-))
Aina sieltä jotain rytkyäkin mukaan tarttui..että saa pieneksi jääneitä laittaa veks.

Minäkin tein makkarasoppaa kalkkunanakeista, mutta mitä on laukkamakkarasoppa. [:-I]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 18.09.18 - klo:14:36 »

Tässä on tietoa laukkamakkarasta.

"Laukkamakkara on vanha länsisuomalainen perinneruoka,
joka sisältää ryynejä tai perunaa, sianlihaa ja sipulia.
Nimi tulee suolavedestä eli laukasta, ruotsiksi lake.
Laukkamakkara on gluteiiniton ja maidoton,
eikä se sisällä lainkaan lisäaineita."

Se on siis raakamakkara ja minä teen siitä keiton. Ensin pistelen haarukalla reikiä, ettei kuori repeä kun sitä keittää. Kun se on kypsää, niin otan sen pois kattilasta ja pilkon sen paloille. Sitten laitan palat takaisin ja sinne perunat ym:t juurekset ja teen ihan niin kuin keitto tehdään.
Netistä löytyy toisenlaisiakin ohjeita.

Aloin nyt vasta tehdä sitä, kun olen ollut tyttären apuna koirantrimmaushommissa  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 18.09.18 - klo:15:52 »

Kiitos keittoruoan selvityksestä. Se olikin näin erikoista "makkarakeittoa". Varmaan herkullista. :-))

Minulla ihan perus keittoa. :-))

Ai Mesis sinulla oli avustajan paikka trimmissä. Antoiko koiruus hyvin nyppiä vai tarjosiko hammasta :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 18.09.18 - klo:16:51 »

Kyllä tarjottiin hammasta ärinän kera, mutta ei Velmu ole vihainen. Se vaan koitti että onko ihan pakko tehdä se homma. Kyllä oli. Periksi ei annettu ja Velmukin rauhoittui loppuajaksi.
Ei juurikaan nypitty, vaan ajettiin trimmerillä, kun tämä pentukarva on niin pehmeätä, että menee takkuihin vaikka kuinka harjaa.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 18.09.18 - klo:17:33 »

Siis lempeän käsittelyn Velmu sai [:-)]  kait se ärinä on sitä että en nyt vaan haluaisi olla paikallani ja pöydällä (ainakin meillä trimmaus tehdään pöydällä). Hyvä kun homma onnistui  [:72]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #8 : 18.09.18 - klo:20:02 »

Tiistaita! [:-)]

Täällä aamusta aurinkoista ja ap:stä alkaen puolipilvistä. Tyyntä oli ensin ja sitten ip jo pilvisempää ja hieman tuulta.
Tihkusadetta ollaan saatu alkuillasta alkaen.
Mittarissa nyt +10,6 astetta ja päivän ylin +15,9 astetta.

Päivän asiat hoidettu.
Vielä hetki iltaa viettäen ja ihan kohta huilaamaan.

Minniltä ihana tervehdyskuva! [:-)]

Mukava oli lukea jutut. [:-)]
Niin ja Mesikselle onnittelut isomummiudesta sekä ihana kuva Millistä eilisessä ketjussa! :-)) [:-)]

Aina tulee ketjut luettua, vaikka ei sitten tulekaan kommentoitua myöhemmin, mutta ajateltu on. :)

Hyvää tiistain iltaa toivotaan kaikille!   [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 18.09.18 - klo:22:20 »

Kiitos Deb  [:-)]. Samoin on minulla, että aina tulee luettua, mutta joskus jää kommentoimatta.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 18.09.18 - klo:22:23 »

Siis lempeän käsittelyn Velmu sai [:-)]  kait se ärinä on sitä että en nyt vaan haluaisi olla paikallani ja pöydällä (ainakin meillä trimmaus tehdään pöydällä). Hyvä kun homma onnistui  [:72]
Joo trimmauspöydällä oli.
Pentu kun vielä on, niin ei malttaisi pysy aloillaan.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #11 : 19.09.18 - klo:09:04 »

Kivoi juttui  [:-)]

Nurtsinleikkuu jäi. ehkä tänään  [:-)] tai huomenna  [:-)] tai ylihuomenna  [:-)] tai....  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 19.09.18 - klo:09:57 »

Onneksi Minni edestäpäin ne tekemättömät työt löytää :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.069 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.