Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 4.1.2019 perjantai  (Luettu 85 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
4.1.2019 perjantai
« : 04.01.19 - klo:08:32 »

.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 4.1.2019 perjantai
« Vastaus #1 : 04.01.19 - klo:08:36 »

Asteita -4 ja jäätihkusadetta. Pari senttiä lunta satoi yöllä.
Eilen illalla kiristyi pakkanen tämän talven ennätykseen, -18. asteeseen

Eilen illalla näkyi, omppupuun oksalla, pitkästä aikaa, pöllö saalista vaanimassa.
Kuka oli , jääpi arvoitukseks, mut lehtopölleröä eppäilen  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 04.01.19 - klo:08:52 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 04.01.19 - klo:08:42 »

[:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Aamua ja lämpötila nollassa tai muutama kymmenys plussallakin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 04.01.19 - klo:09:30 »

Huomenta!

Herätty on ja lenkillä käyty. Lunta on tullut 5cm yön aikana ja lisää hituilee. Pakkastakin on -5. Että vitosen aamua eletään. :-))

Minniltä mukavat kuvat :-))

Jos jatkais eilen aloitettua kaappien siivousta :-))

Mukavaa perjantai päivää kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 04.01.19 - klo:15:59 »

Moikkelis!

Hauskalla herätyskuvalla Minni aloitti ketjun. Tosin olin tuossa vaiheessa ollut jo pari tuntia hereillä  :-)), mutta kiva kuva  [:-)]
Toivotuskuva oli söpö.  [:-)]

Telkkiseltä kiva lumiukkeli  [:-)].

Kylläpäs Minnin luona on ollutkin kova pakkanen, hrrrrrrr!
Pöllökin on piipahtanut.

Telkkinen on ahkeroinut.

Millikin oli taas ahkeroinut tapettihommissa  [:-//]. Missä ihmeen vaiheessa se pystyy repimään? Yölläkö? Mutta nyt se oli varmaan ollut paikalla kun tapetti oli revennyt katosta lattiaan koko matkan. Se sitten repäsi taas pikku suikaleen, ja minulle tuli liimaushommia. Mahtaako talo sortua kun elementtiin oli tullut parin millin rako?

Kävin tänään tyttären ja Velmun kanssa lenkillä.Ilma oli mitä parhain. Aurinko paistoi, oli pikkasen pakkasta, eikä tuullut yhtään.
Velmu on ihan innoissaan kun näkee minut, ja kun sitten minä menin eri reittiä kotiin ja tytär jatkoi matkaa omaan kotiinsa, Velmu jäi katsomaan minun perääni. Ihana koira  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 04.01.19 - klo:17:39 »

Ahkeruus jäikin taka-alalle. On ollut niin vilkas puhelinliikenne, että pikku askareet jäivät tulevaisuuteen. Mikä parasta, edestä ne löytää :-))

Milli meinaa varmaan, että hän auttaa jos vaikka saisitte uudet tapetit seinään kun niin helposti saa pikku kynsillään suikaleita tapetista irrotettua.

Kyllä se oikeesti harmittaa kun tällaista sattuu vaikka sen rakas lemmikki tekeekin. [:-(]

Onneksi sait tyttäresi seurassa hänen koiruudeltaan lohtua eli hyvän ulkoilu reissun tehdä hienossa ilmassa [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 04.01.19 - klo:17:44 »

Onneksi olin lenkin tehnyt ja minulla oli siitä niin hyvä mieli, että ei niin paljon harmittanut. Milli seurasi vieressä silmä tarkkana minun liimailuhommiani ihan kuin ei mitään tapettihommia olis tehnytkään.

Joo tekemättömät työt kyllä odottaa tekijäänsä, eikä työ tekemällä lopu  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #7 : 04.01.19 - klo:17:54 »

Täällä taas tänään oli pilvinen päivä ja sumuisuutta jonkin verran sekä vähäsen tuulta.
Mittarissa nyt -4,5 astetta.

Jopas alkoikin väsyttämään, kun saatiin ruokailtua.
Vielä iltaa vietetään kuitenkin ja sit huilaamaan...  [:56]

Mukava oli lukea jutut ketjusta! [:-)]

Ihania kuvia oli ketjussa! [:-)]

Hyvää perjantain iltaa toivotaan kaikille!    [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #8 : 04.01.19 - klo:18:50 »

Että vitosen aamua eletään.
Yhden vitosen voisi saada lisää jos aktiivisesti ilmoittaisi mahdolliset alkukuun 5 pihapinnaa, toki enemminkin saa ilmoittaa ja vähemminkin.

Tänään yhtäaikaa näkyvissä 4 oravaa, linnuista yleisin keltasirkku ehkä 30...40 lintua, pikkuvarpunen toiseksi yleisin ehkä kolmisenkymmentä lintua.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 04.01.19 - klo:19:28 »

No hitsi kun ei omassa pihassa ole tirppoja näkynyt, naapuri pihassa muutama laji on ollut.
Mutta kuukausi on aikaa :-))  eikö niin??

Jarmo sinun pihalla on ollut vipinää joten ruokinta auttaa lajeja näkemään. [:72]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : 04.01.19 - klo:19:30 »

No hitsi kun ei omassa pihassa ole tirppoja näkynyt, naapuri pihassa muutama laji on ollut.

Pihapinnanhan saa silloin kun on itse omalla tontilla/pihalla sisällä/ulkona vaikka lintu olisi naapurin puolella tai ääni kuuluisi kauempaa talon takaa tai jos lintu lentäisi vaan pihan yli...

Eiköhän jotain vielä löydy [:5]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 04.01.19 - klo:20:25 »

No voi himputti sitten voin joku päivä laittaa näkemiäni tipuja, en hokannut et näinkin voi havaintoja tehdä :-))

Meillä on tätä lumitaiteilijaa hehkutettu monena vuotena :-)) varsinainen taiteilija [:72]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : 04.01.19 - klo:20:29 »

http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/index.php?topic=1050.0
Alussa EKO ja lopussa PIHAPINNA säännöt,löytyy lintupuolelta [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.