Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kissa-ihmiset!  (Luettu 597 kertaa)

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
Kissa-ihmiset!
« : 02.12.06 - klo:15:28 »

Tykkääkö teidän kisut näistä kovasti mainostetuista herkuista? Luulis minunkin jo oppineen, mutta enköhän taas tänään ostanut niitä Sheba ns. gourmet-annoksia, eikä ees lohipatee kelevannu! [:´((]Näähän on pikkuisia purkkeja ja jostain isosta purkistahan  ei voi antaa kun kerran, kun toka kerta ei kelpaa jne.
Mutta huvittaa tää juttu, että se mikä ihmisen mielestä on niin "gurmee", niin ei käy ainakaan kaikille kolleille! Ja sit juteltuani yhden eläinlääkärin kanssa, niin hän suositteli raakoja sisäelimiä kerran viikossa. Syökö teidän kisut niitä? Kissat on kivoja!  [:-)]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
Vs: Kissa-ihmiset!
« Vastaus #1 : 02.12.06 - klo:15:32 »

Minun on niin ronkeli, että kelpuuttaa vain pari makua yhdestä kissanruokamerkistä... onneksi se on halpaa ruokaa. Ei se mitään gurmeeta syö!

Ja mitä tulee raakoihin aineksiin, niin kissa on loistava tuoreusmittari. Jos se ei suostu syömään kaupan jauhelihaa tai maustamattomia suiruja, ne on viisainta valmistaa ruuaksi heti ja kypsentää läpi... kyllä kissa haistaa, mikä on pilaantunut.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #2 : 02.12.06 - klo:15:34 »

Minun Jeppe-kissani on jo ollut viisi vuotta pihatammen allá, oli hyvin saman näköinen kun kissasi. Jeppe söi vain Kennelin lihaseosta ja naudan mahaa eli raakana, ei kelvannut mirrin murkinat eikä muutakaan kissojen kurmeet. Olin vähän lirissä jos kaupoista ei ko ruokia saanut.
Kirjattu

vieras

• Vieras
« Vastaus #3 : 02.12.06 - klo:16:44 »

Ei syö minunkaan kissani gourmeeta eikä mitään whiskaseja, ei pusseja, ei purkkeja. Kuivanappulat menee hyvinkin ( mikähän ihme niissä lihansyöjää kiinnostaa ? ) Joka toinen viikko hän saa raakaa naudan maksaa, useammin en ole arvannut antaa. kerran viikossa saa palan raakaa seitä ja sekin menee hyvin. Naudan tai possun suikale menne joskus,yleensä seisoo kupissa niin kauan, että palat kuivettuneina heitettävä pois. Jauhelihan kanssa sama. Aikamoisia veijareita nämä kissat, mutta niin ihania !
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #4 : 02.12.06 - klo:19:42 »

Pilvistä on tullut ns. murokissa, muroista kelpaavat mitkä vaan kalanmakuiset, joskus myös joku halpa pussiruoka ja vesi. Herkkua ovat katkaravut, mutta niitä saa vain, kun muulla perheellä on pizzapäivä, kuten tänään. Pirkan purkkikalaruoat menevät myös, vaihtelevasti.  [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 02.12.06 - klo:19:59 »

Minua jotenkin riepoo tämä kissanruoka-bisnes-yrittäjien ja kauppiaiden ahneus. Pienestä kissan gourmee-ruoasta saa pulittaa "maltaita", samalla hinnalla tai vähän enemmällä saa ostettua grillattua broileria tai vasikanpaistia tai muuta vastaavaa ja saa kisulle ruokaa moneksi päiväksi. Yhdestä pienestä purkista saa kissa huikopalan ja se on siinä. Kuinka tyhminä kauppiaat meitä pitävät? Ja mainostajat? [:-I]. Aina pyritään hyödyntämään jollain tavalla eläinrakkaus - seuraavaksi kait Suomeen kantautuu koirien ja kissojen kylpylät ja kauneushoitolat? Kuten Nykissä. Mitä paremmin voidaan, sitä enemmän on varaa sijoittaa lemmikin hyvinvointiin ja mainostajat tekevät tästäkin tarpeesta välttämättömän ellei ehdottoman. ja - olettekos katsoneet mitä ne Whiskas-ruoat oikein sisätävät oikeasti. Minusta ne näyttävät ihan värjätyiltä kumipalasilta -nahkaa ja sisäelimiä varmaan ne "kalaruoatkin". Minulla on nirso kissa - kaikkea sekään ei suostu syömään  :-))
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #6 : 02.12.06 - klo:20:38 »

Mun kissalle ei kelpaa mitkään valmiit purkkiruoat, se latkii niistä vain ne mehevät kastikkeet. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia, mikään ei mene. Olen ruokkinut kisua eläinruokakaupan laadukkailla kuivanapsuilla, mutta joskus annan vaihteluna kaupan napuroita, merkkiin katsomatta kaikki kuivanapsut tulee syödyksi. Tuore tai kypsennetty liha ja kala tai yleensä ns.märkäruoka ei kissaneidille maistu, joskus nuolaisee sitä, mutta yleensä vain haistaa.
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 02.12.06 - klo:21:03 »

Minulla vähän sama juttu - kastike menee - muu ei. Nykyään käytän Hills`n ScienePlanin mössättyjä ruokia - vanha kissa - hampaat alkavat olla siinä kunnossa ettei niillä kokolihoja pureskella, nyt on mieliruokana Hills`n  soseutettu kalkkuna  yli 7v. kissoille tarkoitettu- välillä menee kala tai kana -samaa valmistetta. Tuotetta ei saa ihan joka kaupasta - ei ainaskaan k- tai Prisma/Sokos. [:-I]
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #8 : 02.12.06 - klo:22:03 »

Einari ja Teuvo syövät tällä hetkellä niitä tavallisia Sheboja, yhdessä vaiheessa kelpasi
Latz, mutta ei enää. Raaka naudanliha ja possun munuaiset (minä yökin niitä palasiksi
leikellessäni) ja silakkafileet ovat herkkua, niitä saavat pari-kolme kertaa viikossa.
Kuivapapanoita söisivät aina, mutta niitä annetaan kerran päivässä, virtsakivipelon
vuoksi. Aikaisemmista 4:stä kissasta oli 3:lla virtsakiviä, jospa näille ei tulisi!

Kokeilin myös eläinkaupasta kanankauloja ja semmoisia ohuita koiran puruluita,
Nekin oli oikein nameja!
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 03.12.06 - klo:19:53 »

Meillä Ruusu ja Nirppu syövät pääasiassa kuivamuonaa, virtsakivet eivät ole vaivanneet. Naapurin rouva kantaa meille kaikki gurmeet, mitkä eivät heidän kissoilleen kelpaa.  Meidän kisut syövöt ne kastikkeet vain. Ovat muuten pahan hajuisia.
Nirppu tunnistaa sianlihan. Vain silloin, kun valmistetaan sianlihaa, se tulee kärkkymään herkkupaloja.
Ruusu rakastaa jogurttia ja tuoretta kurkkua. Ne se haistaa/kuulee sikeään uneen parin huoneen päähän.
Molemmat syövät mielellään erilaisia juustoja herkkupaloina.
Näille kissoille en ole tarjonnut sisäelimiä hajuhaitan vuoksi. Yksi entinen kissa söi säännöllisesti keuhkoa ja sydäntä.
Kirjattu
leila

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #10 : 04.12.06 - klo:20:44 »

Minä tunnen yhden kissan, joka ei syö kokonaista kalaa. Esim. jos sille antaa ahvenen, se ei sitä syö, mutta kun sen panee pieniin paloihin, jo kelpaa ahven! On muutenkin aika ronkeli kissa, mutta ihana! [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Kassu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Miuku-kisun eno ;-)
« Vastaus #11 : 04.12.06 - klo:22:06 »

Määkään en syä kaikkea ruakaa; parasta on Kauppahallin eläintarvikekaupan yks tiätty purkkiruoka (tietenkin kaikkein kallein  [:-DD]) - ja siitäkin erityisesti maku "lohta ja katkarapuja"! [:-P]
Pakasteseitiä mää syän kans miälelläni...

Mutta nyt on mulla suru puserossa; ystävän vanha kissa on kipeä.. .  Huomenna menevät lääkäriin; toivottavasti apu löytyy!
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #12 : 04.12.06 - klo:22:07 »

Peukkuja ystävän kissalle  [:10] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kassu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Miuku-kisun eno ;-)
« Vastaus #13 : 04.12.06 - klo:22:11 »

Kiitos, Jarmo!  [:-)]
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #14 : 04.12.06 - klo:22:32 »

niin paljon juttuja pönttölässä että kaikki eivät tahdo huomata jokaista viestiketjua  [:10] [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.14 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.