Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 30.12.2020 Keskiviikko  (Luettu 177 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
30.12.2020 Keskiviikko
« : 30.12.20 - klo:08:38 »

Huomenta!

Pikkupakkasta ja lunta vähän maassa.

Aamupuurot on syöty ja kahvit juotu. Mies katselee jotain luonto-ohjelmaa telkusta ja minä kuuntelen kuulokkeilla hanurimusiikin soittolistaani, että en kuulisi telkusta mitään. En pysty luonto-ohjelmia katsomaan, kun se on pelkkää saalistusta. Ymmärrän kyllä hyvin, että saalistajienkin pitää syödä, mutta en pysty silti sitä ruoan hankintaa katsomaan.

Mutta ihanaa päivää jokaiselle!

Kukkuluuruu
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 30.12.2020 Keskiviikko
« Vastaus #1 : 30.12.20 - klo:08:41 »

[:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

ATP...

Nollan tuntumassa. Lunta satelee, maassa ehkä pari senttiä.

Katsooko Milli luonto-ohjelmaa [:10] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 30.12.20 - klo:09:02 »

Joo katseli. Se oli ensin tulostimen päällä, mutta meni sitten lähemmäs nojatuoliin  :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3 : 30.12.20 - klo:09:05 »

Huomenii  [:-)]

Soma repolainen  [:-)]

Nollan hujakoilla ja vettä tihuttaa. Maa on valkoista mössöä pullollaan. Kaupasta
palasin ja nyt on taas leivän päälle muutakin kuin ylähuuli  :-))

Mukavaa keksiviikkoa  [:-)]

repolaislinjalla jatketaan....

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 30.12.20 - klo:09:09 »

Voi herttinen kun onkin söpö kuva pikkurepolaisista  [:36]

Kysyisin maskeista sen verran että käytättekö kertakäyttöisiä vai pestäviä? Meillä on kartakäyttöisiä kun käymme niin harvoin "ihmisten ilmoilla".
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #5 : 30.12.20 - klo:09:46 »

Mä käytän "kertakäyttöisiä" tosin kunhan niitä on pussukkaan tarpeeksi kertynyt, niin keitän
maskisoppaa  :-)) [:-DD]
Niitähän voi keittää, ja käyttää uudestaan n. 5-10 kertaa  [:-)] sano vtt tai joku muu mututaho  :-))

No mä keitän n. kolme kertaa ja sit männöö roskiin

Mutujuttujahan kaikki tuppaa olemaan, mut mun mutu on se , mikä on monen muunkin mutu, että
"kertakäyttöiset" suojaa paremmin, ja kangasmaskit ei sit just paljo mittää  [:-I]
tiiä sitten, kun ei kukaan oikeesti tiiä mittää  :-))

muoks. oli se vtt  :-))

https://yle.fi/uutiset/3-11597951

« Viimeksi muokattu: 30.12.20 - klo:09:54 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #6 : 30.12.20 - klo:10:25 »

Huomenta Orihuela Costalta!
 [:46] paistaa pilvettömältä taivaalta. +10 astetta ja palmut huojuu kovassa tuulessa.
Päivän ohjelmassa käydä hakemassa 4 lihapiirakkaa ja 6 riisipiirakkaa suomalais-venäläiseltä pariskunnalta, jotka lisätienestiksi kerran viikossa leipovat kunnon satsin! Nälkä tulee jo ajatellessa lämpimiä piirakoita!  [:-P]
Sen jälkeen ”Suomi-kauppaan” hakemaan muita uuden vuoden herkkuja. Jännä, että täällä Vaasan ruispalat maistuu niin hyvältä. Johtuukohan siitä, että täällä paahtoleivät on jotenkin makeampia kuin Suomessa? Tuore patonki täällä on hyvää, mutta se pitäisi syödä suht samantien.

Pst. Ihania kettusia kuvissa  :-))

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #7 : 30.12.20 - klo:10:31 »

Mä käytän "kertakäyttöisiä" tosin kunhan niitä on pussukkaan tarpeeksi kertynyt, niin keitän
maskisoppaa  :-)) [:-DD]
Niitähän voi keittää, ja käyttää uudestaan n. 5-10 kertaa  [:-)] sano vtt tai joku muu mututaho  :-))

No mä keitän n. kolme kertaa ja sit männöö roskiin

Mutujuttujahan kaikki tuppaa olemaan, mut mun mutu on se , mikä on monen muunkin mutu, että
"kertakäyttöiset" suojaa paremmin, ja kangasmaskit ei sit just paljo mittää  [:-I]
tiiä sitten, kun ei kukaan oikeesti tiiä mittää  :-))

muoks. oli se vtt  :-))

https://yle.fi/uutiset/3-11597951

Koko toi ”maskisoppa” on niin rasittava! Suomessa jo opittiin syksyn aikana käyttämään maskia kaupoissa/kirjastossa, mutta täällä sitä on PAKKO pitää myös kadulla kävellessä. Rillit huurussa. Myönnän, että se ”kertakäyttöinen” on autossa ja sen kanssa käydään kaupassa useampikin kerta eikä sitä oikeaoppisesti pueta ja poisteta kädet desinfioituna.
Täällä on kaikissa kaupoissa käsidesit oven suussa. Ainakin periaatteessa; osa automaattiannostelijoista on tyhjinä. Joidenkin isompien kauppojen oven suussa on jopa vartija katsomassa, että sitä myös käytetään.

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #8 : 30.12.20 - klo:10:33 »

Kertakäyttö askia noin 2x1minuuttia arkipäivisin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 30.12.20 - klo:11:59 »

Kiitokset vastauksista ja Minnille linkistä.

Meillä tosiaankin on noita kertakäyttöisiä kirurgisia suu-ja nenäsuojia.  Valmistaja ei ole ottanut huomioon sellaista asiaa, että olemme niin erilaisia. Miehelle sopii nyvin, mutta minulle, kapeakasvoiselle ovat ikään kuin liian suuria. Jäävät löysäksi. Jos laittaa solmun kuminauhoihin, niin painavat korvan takaa niin paljon, että ei voi pitää. Laatikon kyljessä näköjään lukee, että eivät mene sivuilta tiiviisti kasvoja vasten. Onko noista sitten hyötyä? Sisäänhengityksellä vetää kaikki virukset sisäänsä, mitä ilmassa liikkuu. Ulos hengittäessä silmälasit höyrystyvät  [:-I].
Olin kerran kävelyllä yhden naisen kanssa. Meillä kummallakin oli maskit. Oli sen verran kylmä ilma, että alkoi nenä vuotaa. Sekin on oma operationsa kun alkaa välillä nenää niistämään  :-)).
Sitten vielä sellainen juttu, että miehellä irtosi kerran kuminauha yhdestä kohtaa. Kestävätkö keitettäessä?

Oli miten oli, niin aika hankalia ovat.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : 30.12.20 - klo:18:37 »

Aamun ja päivän aikana satoi lunta ehkä noin kymmenisen senttiä. kotiin päästessä klo 15.30 tuli pisarointia tai heikkoa sadetta.
Lumi painuu kasaan ja kuraisia isommat tiet pienet tiet vielä lumisia.
Raskasta märkää lunta, nyt olen melko varma että Aurassa ei ole merida eikä jopo liikkunut.

Tulen tekoon seuraavaksi.
Kirjattu

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 30.12.20 - klo:19:18 »

Iltaa!

Ihania kettuja, ketunpoikaset on ihan mun lemppareita! Ja samaa mieltä Mesiksen kanssa noista luonto-ohjelmista, ei niitä ilman nenäliinaa enää voi katsoa ja melkeen parempi jättää kokonaan väliin.

Maskia olen käyttänyt kaupassa käydessä ja kun bussilla liikun. Mutta harvassa on nämä kerrat kun täytyisi käyttää. Huvitti ihan, kun lähikyläkauppaan menin. Omasta mielestä maskit on isojen ruuhkaisten kaupunkien juttuja, mutta kun kerran käsketään, pidetään sitä sitten täällä maallakin. Ja vitsit vihaan sitä! Se on aina makkaralla, kierteellä, valuu ylös tai alas ja yleensä silmille. Meillä on täällä kankaisia ja "kertakäyttöisiä". Molempia olen käyttänyt ja pidän enemmän kertakäyttöisistä. Vähän kyllä hirvittää kun katselee Turussa ja miksei Aurassakin, kauppojen edustoja, kamala määrä roskaa niistä tulee! Ja miten se ei sinne roskapönttöön osu, ei sitten millään!

Jarmo on aivan oikeassa, täällä tänään ei ole liikkunut kuin tietokoneen hiiri. Mutta onneksi sattui kiireinen päivä ja huono keli samaan aikaan! Ei edes harmita, kun on jo työpäivästä tarpeeksi töttöröö.

Kyllä Kaijan kelpaa! Sitten jos joskus minäkin pääsen eläkkeelle, voisin hyvinkin harkita maiseman vaihtoa. Palmujen huojunta versus räntäsateessa viuhtovat lehdettömät puut, ei montaa hetkeä tarvi sitä miettiä  :-))

Huomenna kuitenkin lyhyt päivä, jonka jälkeen Nokialle, mistä perjantaina Helvetinjärven kansallispuistoon paikallisia nähtävyyksiä ihmettelemään.

Minttu vetää jo sikeitä, pitänee mennä köllimään viereen  [:-)]

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #12 : 30.12.20 - klo:19:21 »

Kuvia sitten paaaljoooon Helvetinjärveltä  [:5] [:5] [:5] [:5]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : 30.12.20 - klo:19:48 »

Jos ottaisikin tästä mallia ensi vuoden liikuntaan
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 30.12.20 - klo:20:10 »

Aamun ja päivän aikana satoi lunta ehkä noin kymmenisen senttiä. kotiin päästessä klo 15.30 tuli pisarointia tai heikkoa sadetta.
Vesisadetta täälläkin jo. Taas lumet lähtee. Täällä ei onneksi ole kuraista. Märkää kyllä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.229 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.