Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 11.3.2021 - Torstai  (Luettu 156 kertaa)

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
Vs: 11.3.2021 - Torstai
« Vastaus #15 : 11.03.21 - klo:20:34 »

Iltaa.
Täällä sateli kevyesti lunta ja tuulta oli aika lailla.
Mittarissa nyt -7,2 astetta.

Väsyttää... [:56]

Hauskoja ja ihania kuvia ketjussa. [:-)]

Hyvää torstain iltaa toivotaan teille kaikille!    [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 11.03.21 - klo:20:40 »

Tai Minttu pieni  :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #17 : 11.03.21 - klo:20:43 »

Mutta siltikin pulla on iso, ei vaaleanpunainen munkki ole noin iso [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 11.03.21 - klo:20:47 »

Oli se kyllä iso! Mutta ei edes tiukkaa tehnyt  :-))

Tuosta ohjelmasta, niin on siihen myös käytetty aikaa! Pari viikkoa ennen talvilomaa aloin selvittämään latuja, reittejä ja karttoja. Että kyllä se niin vaan on, että hyvin suunniteltu (tai suunnistettu), puoliiksi tehty. Lisäksi, kysyvä ei eksy. Nämä on nämä tämän talviloman teemat. Potkukelkan lisäksi  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #19 : 11.03.21 - klo:20:49 »

Epäilinkin että jotain taustatyötä täytyy olla takana, ei kai kaikki paikat Artollekaan ihan tuttuja ennestään ole.
Tuollaisella lomalla saa paljon aikaiseksi enemmin jos vain nukkuisi kotona.

Huovinrinteelläkin olisi ampumahiihtostadionin ladut kuulemma oikein hyvässä kunnossa näin työkaveri kertoi, taitaa kuitenkin oma hiihtourakka jäädä siihen niukkaan sataan kilometriin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #20 : 11.03.21 - klo:21:16 »

[:60] [:-I]
Kirjattu

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 11.03.21 - klo:21:26 »

Minttu kelkassa. T:Jarmo
Kirjattu

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 11.03.21 - klo:21:28 »

Hyvää yötä ja Oululaista taidetta!
Kirjattu

TiinaS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 11.03.21 - klo:21:35 »

Iltapäivää Pöntölle!
Tuttavapariskunta käväisi tässä meillä grillaamassa. Olisihan meillä ollut aikaa testata grilliä aiemminkin, mutta.... No, siitä tuli sitten pikkuinen urakka. Saatiin lopulta 1 poltin kolmesta toimimaan ja broilerivartaat tulille! Onneksi feta-salaatti ja tuore patonki onnistuivat vähän paremmin.  :-O
Tänään on ollut tosi ihana keli; auringossa oli sen verran lämmin, että tultiin suosiolla sisälle syömään. Melkein +20,  [:46] pilvettömältä taivaalta. Kevyttä tuulta.

Meidän pitää hommata joku pieni sähkögrilli tähän rivarin terassille kesäksi. Tässä kun on onneksi lupa grillata.
Saa nähdä milloin torpan grillikausi avataan. Nyt tuntuu, että pääseekö sinne edes pääsiäiseksi, lunta kun on niin mahdottomasti.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #24 : 11.03.21 - klo:21:44 »

Sukset ja lumikengät niin pääsee mökille [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #25 : 11.03.21 - klo:22:20 »

[:60]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #26 : 12.03.21 - klo:00:14 »

Mesis, minunkin täytyi se varttitunti istua siellä odotushuoneessa rokotuksen jälkeen. Se on kuulemma sen takia jos tulee joku tosi voimakas reaktio pian rokotuksen jälkeen.

Minullakin on kyynärtaipessa vain yksi kohta mistä verikokeen saa otettua. Kerran yksi ottaja ei uskonut ja yritti ottaa toisesta kädestä, mutta eipä onnistunut. Pitii myöntää tappionsa ja ottaa koe siitä kohdasta minkä minä hänelle olin jo aluksi osoittanut.
Kai minunkin sitten pitää se vartti istua siellä odotushuoneessa.

Ai Sinullakin on tuollaisia ongelmia verikokeen ottamisessa. Minulle sanotaan aina että mulla suonet pakenee. Mitä se sitten tarkoittaakaan.

Mulla joskus 1991 kesäharkkari yritti ottaa työterveydessä verikokeen, eikä se löytänyt suonta. Mua alkoi pyörryttää, mutta se tyttö oli tilanteen tasalla ja alkoi kysellä mun työstä. En muista, saatiinko verikoetta otettua. Se liittyi jatkuvaan ripuliin, jota tutkittiin sitten Kivelän sairaalassa. Laktoosirasitustestissä kävin jossain muualla ja se sairaanhoitaja kaisa-tölli onnistui saamaan mun molempiin kyynärtaipeisiin hillittömät mustelmat. Olipa hölmö fiilis lähteä Tukholmaan viikonloppuna... näytin ihan siltä, että olen käynyt Slussenissa piikittämässä jotain vähän parempaa ainetta!  [:-DD]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 12.03.21 - klo:08:29 »

"Parempaa ainetta"  [:-DD]

Näköjään muillekin sattuu näitä epäonnistuneita verikokeita.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #28 : 12.03.21 - klo:08:55 »

Kivoi kuviiii  [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Mulla ei ole koskaan ollu mitään onkelmia verikokeitten ottamisessa. Mut 90-luvun alussa, ensimäinen
lumbaalipunktio ei onnistunut. Mä olin ihan typerä, kun muutenkin jännitti, ja kerta oli ensimmäinen, [:-I] sit kuiteskin suostuin, kun lekuri tuli huoneeseen kandilauman kanssa, ja kysyi et sopiiko mulle että hän avustaa kandia ottamaan näytteen.  [:-I] no aattelin et kait se käy, kun pitäähän niittenkin oppia  [NUT]
No ei siitä mitään tullut. Kandi tökki monta kertaa, eikä mitään likvoria saannut. Lopulta lekuri yritti, mut selkä oli jo niin turvoksissa, ettei siitäkään enää mitään tullut. Ja voin sanoa , että kyllä  vi....tti . Hesaan asti kuiteskin oli pitänyt mennä siihen kokeeseen, ja sit joutu mennä uudestaan.
No seuraava kerta se sitten sujuikin ihan ongelmitta.
Mitä tästä opimme ??? No sen, että koekaniinien elämässä ei ole  hurraamista  [:-I] [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #29 : 12.03.21 - klo:09:16 »

Ja jos jotakuta kiinnostaa,(ja vaikkei kiinnostaiskaan, niin kerron  :-)) ) että miksi punktiossa piti käydä, niin mulla
oli kaikenmaailman omituisia oireita mm. näin kaksoiskuvia ja tuntohäiriöitä esim. sellaisia, kun istui alas tuolille, niin tuntui siltä, että istui märkään lätäkköön  [NUT] No Ms-tautia multa sitten etsittiin. Niitä erinäisiä oireita oli n. 93-98 ja josjonkinlaisissa kokeissa kävin. Mutta diagnoosia ms-taudista ei tullut. Tosin kysymykseeni, että onko nyt sitten varma, ettei mulla ole ms-tautia, vastaus oli että ei ole varmaa, kun pitää yhtäaikaa olla aivoissa nähtävissä muutoksia ja sit niitä muita oireita.  [NUT]
No oireiden syy ei koskaan selvinnyt. Ja kuulostaa varmaan hassulta, mutta olin tyytyväinen että mulla oli yhtenä oireena silmävärve, sillä sitä ei ainakaan voi kuvitella. Et eipä voinnu kukaan sanoa, että kuvitten vaan oireeni ja päässä viiraa  [NUT] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.34 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.