Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 11.3.2021 - Torstai  (Luettu 158 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
11.3.2021 - Torstai
« : 11.03.21 - klo:05:39 »

Aamua

Noin -8...-9

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Arto

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 11.3.2021 - Torstai
« Vastaus #1 : 11.03.21 - klo:07:30 »

Huomenta

Ilmatieteenlaitoksen mukaan -16,3 astetta nyt. Tuulee enemmän tänään kuin eilen.
Tänään mennään katsomaan erämaalatua, joka lähtee Jäälinjärveltä.

Kyllä on muuten  uni tullut helposti kun on melkein koko päivän tehnyt jotain  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 11.03.21 - klo:08:18 »

Huomenta!
Kivat kuvat ja tekstit niissä Jarmolta  [:-)]

Artolle ja Avialalle mukavaa laturetkeä!  [:-)]

Voi mahoton kun Millillä on karvanlähtöä. Joka päivä saa ottaa karvoja lattialta.

Tänään on vielä hieno ilma, mutta huomenna saapuu lumimyräkkä. Pitää vissiin tänään mennä kaupoille.

Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : 11.03.21 - klo:08:39 »

Taas tulossa seikkailupäivä Oulun seudulle [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #4 : 11.03.21 - klo:08:43 »

Huomenia  [:-)]

Kivoi kuvii  [:-)] :-)) :-))

Illan -17 on lauhtunnu-9. asteeseen ja joitain huitaleita putoilee.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

TiinaS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 11.03.21 - klo:10:47 »

Tulihan siitä korona rokotteesta sitten kuitenkin vähän sivuvaikutuksia. Koko kroppaan tuli kipua yöllä ja palelikin kauheasti, mutta pari Ibumaxia onneksi auttoi asiaan. Täytyy ottaa tänään ihan rauhallisesti.
Repe lähti pilkille, joten saan ihan omassa seurassani olla.

Kuva ei liity asiaan, kunhan teidän iloksi sen laitoin. :-)) :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 11.03.21 - klo:11:58 »

Nätti kesäinen kukkakimppu  [:34]

Vai vaikutti koronapiikki noin. Uskaltaakohan sitä mennäkään piikille. Minä kun ensin pelkään jo sitä piikkiä ja sitten vielä jälkiseuraamuksia.
Kirjattu

TiinaS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 11.03.21 - klo:13:06 »

Nätti kesäinen kukkakimppu  [:34]

Vai vaikutti koronapiikki noin. Uskaltaakohan sitä mennäkään piikille. Minä kun ensin pelkään jo sitä piikkiä ja sitten vielä jälkiseuraamuksia.

Kyllä kannattaa mennä, ehdottomasti. Minulta meni yhdessä yössä nuo sivuvaikutukset ohi ja nyt olo on jo ihan hyvä. Ja se itse piikittäminen ei kyllä tuntunut yhtään. Ja koronaahan tuosta piikistä ei voi saada, vaikka jotkut silläkin peloittelee.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 11.03.21 - klo:17:11 »

Kyllähän minä menen, vaikka jännittää rokotus tosi paljon. Olen sellainen surkea jännittäjä.

Joskus jokunen vuosi sitten olin jollain influenssapiikillä. Siellä piti istua vartti piikityksen jälkeen. Minun tuli kuitenkin tosi huono olo ja lähdin autoon istumaan. Kotimatkallakin oli vielä kamala olo. Uskon, että olo johtui pelkästä jännityksestä.

Kerran olin verikokeella. Millään se ei meinannut onnistua. Välillä käskettiin puristaa kättä nyrkkiin, että veri tulisi. Kun ei onnistunut, käskettiin roikottaa kättä, Sitten vaihdettiin toiseen käteen, josko siitä tulisi paremmin. Ei onnistunut. Vielä koitettiin siten, että menisin makuulle ja roikottaisin kättä. Ei auttanut. Verta ei saatu lopultakaan tulemaan, joten jouduimme menemään naapurikuntaan, missä se sitten onnistui.

Tiedän kyllä, että tämä rokote ei ole verrattavissa tuohon äskeiseen, mutta ehkä tällaiset tapaukset tuovat lisäjännitystä kun puhutaankin rokottamisesta.
Kirjattu

TiinaS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 11.03.21 - klo:18:07 »

Mesis, minunkin täytyi se varttitunti istua siellä odotushuoneessa rokotuksen jälkeen. Se on kuulemma sen takia jos tulee joku tosi voimakas reaktio pian rokotuksen jälkeen.

Minullakin on kyynärtaipessa vain yksi kohta mistä verikokeen saa otettua. Kerran yksi ottaja ei uskonut ja yritti ottaa toisesta kädestä, mutta eipä onnistunut. Pitii myöntää tappionsa ja ottaa koe siitä kohdasta minkä minä hänelle olin jo aluksi osoittanut.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #10 : 11.03.21 - klo:18:20 »

Iltapäivää Pöntölle!
Tuttavapariskunta käväisi tässä meillä grillaamassa. Olisihan meillä ollut aikaa testata grilliä aiemminkin, mutta.... No, siitä tuli sitten pikkuinen urakka. Saatiin lopulta 1 poltin kolmesta toimimaan ja broilerivartaat tulille! Onneksi feta-salaatti ja tuore patonki onnistuivat vähän paremmin.  :-O
Tänään on ollut tosi ihana keli; auringossa oli sen verran lämmin, että tultiin suosiolla sisälle syömään. Melkein +20,  [:46] pilvettömältä taivaalta. Kevyttä tuulta.

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #11 : 11.03.21 - klo:18:55 »

Kotona taas töiden, kauppakäynnin ja lehtikierroksen jäölkeen.
+7,3 ja tuli tehty ulkona nollan tuntumassa
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 11.03.21 - klo:19:35 »

Mesis, minunkin täytyi se varttitunti istua siellä odotushuoneessa rokotuksen jälkeen. Se on kuulemma sen takia jos tulee joku tosi voimakas reaktio pian rokotuksen jälkeen.

Minullakin on kyynärtaipessa vain yksi kohta mistä verikokeen saa otettua. Kerran yksi ottaja ei uskonut ja yritti ottaa toisesta kädestä, mutta eipä onnistunut. Pitii myöntää tappionsa ja ottaa koe siitä kohdasta minkä minä hänelle olin jo aluksi osoittanut.
Kai minunkin sitten pitää se vartti istua siellä odotushuoneessa.

Ai Sinullakin on tuollaisia ongelmia verikokeen ottamisessa. Minulle sanotaan aina että mulla suonet pakenee. Mitä se sitten tarkoittaakaan.
Kirjattu

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 11.03.21 - klo:20:30 »

Iltaa!

Millillä lähtee karvaa, niin muuten lähtee Mintultakin. Sain terveiset Mintun hotellista, uni kuulemma maistuu päivisin (tottahan toki, kun ei töitä tarvitse minun kanssa tehdä) ja iltaisin lähtee villitys päälle. Onneksi Mintun hotellin henkilökunta on mukavia ja Minttu odotettu vieras.

Täällä tänään ei niin kylmää ja päätettiin katsastaa Oulun naapurikunnan Jäälin erämaalatu. Oli muuten hyvä latu. Paljolta varmasti syytä siihen oli se, että pulkka-, jalan- ja lumikenkäkulkijoille oli tehty oma reittinsä. Hiihdeltiin siinä menemään ja kahdestaan melkolailla saatiin olla. Laavulla käristeltiin makkarat, otettiin kaakaota ja pullaa. Hieno reitti tämäkin!

Mutta sitten. Vaihdoin potkukelkan alle ja tämähän se vasta menopeli on! Aivan todella varmasti tarvitset tällaisen myös kotiin!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #14 : 11.03.21 - klo:20:32 »

[:5] [:5] [:5] [:5] Mistä jokapäivälle löytyy kivaa ja erilaista tekemistä vaikka kuinka [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]
Mintusta päätellen pullakin on aika iso :-O
Kirjattu

Sivu luotiin 0.346 sekunnissa. 31 kyselyä tietokannasta.