Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 15.1.2022 lauantai  (Luettu 101 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 719
  • Itä-Uusimaa
15.1.2022 lauantai
« : 15.01.22 - klo:08:21 »

Huomenta  [:-)]

-2 ja Tuulia edelleen paikalla
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #1 : 15.01.22 - klo:08:33 »

Oi kuinka hieno kuva. Siellä "sintit" ja "punikset". Hmmmm....mitähän Punikselle kuuluu?  [:-)]

Taitaa olla pikkuisen pakkasen puolella asteet.

Eipä mulla muuta kuin että mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #2 : 15.01.22 - klo:08:44 »

 [:-)] [:-)] [:-)]

Aamua, nollan tuntumassa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #3 : 15.01.22 - klo:09:51 »

Huomenta!

Näyttäisi tulevan aurinkoinen pvä? Nollaa näyttää mittari, että liukasta on. Jalkakäytävät kiiltää kun ulos katson, että hiekoitettu ei ole.
Ei siis ole mielenkiintoa ulkoiluun.

Minniltä nätti kuva [:-)] kuten muinakin aamuina [:72]

Leppoisaa lauantaita kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #4 : 15.01.22 - klo:10:01 »

 [:-)] Onpas [:-)] talvista [:-)]

Vähäsen ulos [:42] [:59]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 852
  • ***Keiju***
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #5 : 15.01.22 - klo:10:43 »

Minniltä niin nätti tervehdyskuva. [:-)]

Telkkiseltä kaunis talvinen kuva. [:-)]

Huomenta.
Täällä on aurinkoista ja vain joitain pilven suikaleita taivaalla sekä hieman tuulee.
Mittarissa nyt -3,3 astetta.

Aamun touhuja tässä suoritettu ja päivää kohti mennään.
Ulkoilemaan tässä jossain vaiheessa ja katsotaan mitä jaksaa sitten vielä.

Hyvää lauantaita toivotaan teille kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #6 : 15.01.22 - klo:15:52 »

[:-)] Onpas [:-)] talvista [:-)]

Vähäsen ulos [:42] [:59]

Jäältä on kuva, tänään oli ihan peilikirkasta jäällä ja porukkaa luistimilla ja pyöräilijöitä.. kieltämättä tuli Jarmo mieleen kun katselin heidän reipasta menoa :-)) ja kuinka hyvin pysyivät pystyssä liukkaalla??

Olen näitä maailmalla olevia ruokintoja seurannut, onko nämä niitä salmonella ruokintoja vai mitä ovat. Paljon käy lintuja ym.elukoita ruokailemassa.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #7 : 15.01.22 - klo:15:53 »

Oravia paljon!
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #8 : 15.01.22 - klo:16:42 »

Iltapäivää Aurasta!

Uimahallit aukeavat täällä huomenna! On tämä kanssa; auki, kiinni, baarit kiinni, p*** auki, avi määrää ja tontut häärää. Pääasia kuitenkin, että uimahallit saatiin auki, mun puolesta kaikki muut voi laittaa kiinni. Talviuintipaikat kuitenkin täällä toimii vielä vuokrausperiaatteella, joten muina naisina vuokrasin meille kahden viikon päähän Marttilan korven eräreitistön saunan ja uimakuopan. Haiskahtaa vähän seikkailulle ja tästähän minä innostun  :-))

Täälläkin on jäiset tiet ja pakotin Arton laittamaan nastat kenkiin kauppareissun ajaksi. Ilman piikkikenkiä ei ulos tee mieli mennä. Muistetaan tämä jäätalvena. Tänään on kuitenkin vaihdettu nastat punaiseen paholaiseen eli kauppapyörään. Minttu ja minä oltiin työnjohtajina  :-)) Tämä onkin viimeisen kymmenen vuoden aikana pisin pätkä, ettei mikään pyörä ole liikkunut. Melkein kaksi kuukautta!

Telkkisen videot ja Minnin punikset toi mieleen vanhan pihan, siellä oli ties mitä vipeltäjää. Ehkä hauskin ilmistys oli viime vuoden peltopyyt. Täällä muutama mustis, tintit ja orava käy seikkailemassa. Kotikettu ja saukko ovat tosin uusia pihakavereita.

Saunat on saunottu ja seuraavaksi kokkikerho, tehdään Arton kanssa hampurilaisia. Ihan sämpylöistä asti  [:-)] Katsotaan jos saadaan oikein kuva lopputuloksesta!

Arto voi sitten itse kertoa, miten joulukuuseesta tehtiin risukeittimeen sopiva puita.

Oikein mukavaa lauantaita kaikille, pysytään pystyssä ja voitetaan lotossa!

Kirjattu

TiinaS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 546
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #9 : 15.01.22 - klo:17:13 »

Lounaissuomessa ja etelässä näyttää olevan tosi liukasta. Täällä Mikkelissä tilanne ei ole kovinkaan paha. Jossain on joitain liukkaita kohtia, mutta pääasiassa reitit on lumisia, toki hiekotettuja enimmäkseen, mutta jäisiä paikkoja on tosi vähän.

Minulla löytyy yksi asia tuosta kuvan listasta mitä en syö ja se on korianteri joka maistuu metsäluteelle.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #10 : 15.01.22 - klo:19:42 »

Toivotaan että kahden viikon päästä ei ole liian kovia pakkasia, että Arton ei tarvitse hakata avantoa metrin paksuiseen jäähän  [:-DD]

Täällä tänään kolme lenkkiä ja kerran pyörä kaatui mutta minä en. Mustanenää ei näkynyt mutta hipö oli paikallaan.

Ruokana tylsästi hk chorizo grillimakkara.

Mielenkiinnolla odotetaan miten puut meni pieniksi, kirves, iso puukko tai pienemmät kohdat oksasaksilla.

Tiinan listasta löytyy jotakin ei suuria suosikkeja...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #11 : 15.01.22 - klo:21:02 »

Tiinan listasta kaksi, maito ja piimä. Maitoa en saa lasillistakaan alas, piimä menee paremmin. Ja näin on ollut lapsesta asti.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #12 : 15.01.22 - klo:22:37 »

 [:60]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #13 : 16.01.22 - klo:07:25 »

Mukavia kuvia  [:-)]

Tiinan listassa oli paljon sellaista mitä en söisi, kuten oliivi, hillosipuli (pahaa), homejuusto, katkaravut, raaka kala, sushi, purkkitonnikala ja salmiakki. Sitten on vielä sellaisia, josta en tiedä miltä maistuu, kun en ole koskaan syönyt, kuten korianteri (jos maistuu metsäluteelta, niin en tosiaankaan tykkää  :-))) ja kanaviillokki, jota en ole koskaan maistanut, mutta jo nimi tuntuu lyövän vastaan.  -Minäkö nirso? :-O [:-I] :-)) :-))
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 719
  • Itä-Uusimaa
Vs: 15.1.2022 lauantai
« Vastaus #14 : 16.01.22 - klo:08:22 »

Kivoi kuvii ja juttui  [:-)] [:-)]

Tiinan listasta tulisi 3 pinnaa.

raakakala
sushi
sinappi

ja sellaisia, mitä kyllä söisin, mutta en tykkää, ovat

oliivi ja retiisi

Kuin on Mesis mahdollista, ettet ole koskaan kanaviillokkia maistannu  :-O
Koulussa se jakoi mielipiteet, mut mun mielestä se oli yksi maistuvimmista kouluruuista  [:-P]
Joskus ostan sitä valmiina , mut itse en ole kanaviillokkia ikinä valmistanut
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.233 sekunnissa. 30 kyselyä tietokannasta.