Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 5.2.2022 Lauantai  (Luettu 127 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
5.2.2022 Lauantai
« : 05.02.22 - klo:07:47 »

Huomenta!

Ja hyvää Runeberginpäivää!
Onkos torttuja jo tullut syötyä? 

Kamala ilma. Lunta, -tai jotain ihme räpäskää sataa taivaan täydeltä.

Siitä huolimatta mukavaa päivää!

Tarja Anneli laulaa Runebergin runoon tehdyn laulun: LÄHTEELLÄ
https://www.youtube.com/watch?v=PgS811AXoLg
« Viimeksi muokattu: 05.02.22 - klo:08:02 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5.2.2022 Lauantai
« Vastaus #1 : 05.02.22 - klo:08:03 »

[:-)] [:-)]

Aamua. Nollan tuntumassa ja yön aikana märkää lunta ehkä pari kolme senttiä. Lintujen ruokinta puhdistettu ja noin klo 7.40 kuului jo muutama mustarastas olevan liikkeellä. Ruokinnalta laskettu 10... mustarastasta yhtäaikaa, vähitellen alkaa muitakin lintuja näkyä.

Tuli tehty teen odottelua

Ruinebergin tortut taitaa jäädä väliin, eilen olin ruokalassakin sellainen jälkiruokana, olin niin täynnä etten jaksanut, annoin töissä sen työkaverille
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 05.02.22 - klo:09:35 »

Vaikka pehmeää lunta ei ole tullut kuin muutama sentti oli pyörällä raskasta ajaa kolmen kilometrin lenkki. Auton jäljessä kulkee hyvin mutta siinäkin lumi murtuu renkaan alla helpolla, ehkä toinen lenkki myöhemmin läskipyörällä kulkee varmasti hangessakin paremmin kuin normaali kapearenkainen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 05.02.22 - klo:10:41 »

Tsempit läskipyöräilyyn  [:-)].

Ihmiset taitavat katsella olympialaisia, kun on näin hiljaista. Minä olen se poikkeus joka vahvistaa säännön, eli minua ei kiinnosta. Menen lumihommiin  :-))
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #4 : 05.02.22 - klo:10:57 »

Huomenta.
Täällä pyryttää lunta ja jonkin verran sitä varmaan taasen tullut yön aikana.
Mittarissa nyt -3,8 astetta.

Jep, tuli katsottua hiihtoa tv:stä.
Muuten tässä voisi hieman mennä ulkoilemaankin.
Ja juu, ip kaffeella sitten tortut syödään. :-))

Hyvää lauantaita toivotaan teille kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #5 : 05.02.22 - klo:11:12 »

Päivää  [:-)]

Ei ole torttuja. En niistä edes pahemmin tykkää, mut joskus syön.

-3 ja lunta sataa sakeesti. 20-30 cm on satanut eilisillasta asti. Ja sitä näyttää tulevan iltaan asti, ja
huomenna lisää.  [:-//]

Runepeerinpäivää  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 05.02.22 - klo:13:18 »

Aurassa märkää ja suhmuraista, harmaa päivä. Ja lunta tullut sen verran, että pääsin kolaamaan. Ihan liikunnasta kävi, märkä lumi oli aika raskas työnnettevä. Paremman puutteessa siirryin naapurinkin puolelle, mutta sieltä tuli herra sanomaan ettei enää tarvitse. En sitten kehdannut sanoa, mutta kun mulla on jumpat tässä kesken  :-))

Arto tekee edelleen kuolemaa, mutta minulle ei ole tullut mitään. Aamulla lenkillä kyllä reidet leikkasi kiinni melkein per heti, joten joko painaa työviikko tai sitten siellä on joku pöpö tuloillaan.

Tässä kun on kolattu lunta ja raahattu kauppaostoksia, niin tuli vanhat hyvät ajat mieleen kun autosta ei ollut tietoakaan. 12 kilometriä oli lyhin kauppareissu ees taas ja voisi valita meneekö pyörällä vai juosten. Kerran taisin kävellä. Autossa on kyllä puolensa, mutta mutta. Juu ja ei auto ole rikki, itse vaan sitä en aja, kun en osaa. Lupa minulle on joskus aikoinaan myönnetty, mutta niinhän sitä sanotaan ettei sillä kortilla autoa ajeta.

Kävin myös saukkoja katsomassa ja tällä kertaa oli silakkafileet mukana. vajaa puolikiloa silakkaa on nyt sitten Aurajoessa, mutta herra ja rouva Saukko ei suostunut näyttäytymään. Jäljet jäällä on ihan selvät ja paikalle tullut rouva tiesi kertoa, että pesä se niillä on juurikin siinä kohdalla. No, saukoilla on illallinen katettu valmiiksi!

Runebergin tortut kävin hakemassa leipomosta ja näyttää sen suhteen hyvältä, että omaan suuhun saan molemmat tunkea. Ei tämä torttu ole minunkaan top vitosessa, mutta pulla kuin pulla, aina kelpaa!

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #7 : 05.02.22 - klo:13:34 »

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 05.02.22 - klo:13:39 »

märkä lumi oli aika raskas työnnettevä. 

Arto tekee edelleen kuolemaa, mutta minulle ei ole tullut mitään. 
Onpas rankka tauti. Paranemista  [:-)]. Toivon mukaan Aviala säästyy taudilta.

Tuo märkä lumi on kyllä todella raskasta. Ja kun sitä koittaa heittää lapiollisen pois, tulee toinen puoli lapiossa takaisin  [:-/]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #9 : 05.02.22 - klo:13:40 »

Potilaalle paranemista [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : 05.02.22 - klo:14:15 »

kauppakierroksella sitten normipyörällä täytyi välillä puhdistaa pyörää kun ketjut ja rattaat jumittivat. Hipö näkyi toiseen suuntaan mennessä [:-)]
Kirjattu

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 05.02.22 - klo:15:21 »

Laitetaan vielä kuva miksi pyörä piti puhdistaa
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 05.02.22 - klo:15:40 »

:-O :-O
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : 05.02.22 - klo:16:05 »

Tilanne oli välilläpahempi kuin kuvassa. Nyt saunakierrokselle ja tälläkertaa läskipyörällä, kulkenee helpommin.
 [:42] [:59]
Kirjattu

TiinaS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 05.02.22 - klo:18:23 »

Mikä tahansa makea leivonnainen, You name it, I eat it  :-))
Ja oikeesti Ruuneperin tortut on ihan ykkösluokan herkkua, samoin kuin laskiaispullat mantelimassalla  [:-P]

Tänään on ollut lumisade päivä. Yritin lenkillä käydä, mutta kaikki paikat oli tukossa tuiskunneesta lumesta. Tein sitten pihassa lumityöt.

Artturi oli eilen hoidossa ja leikittiin dinoilla yms. Hänestä tulee varmaan teatteriohjaaja tai joku sellainen koska hön koko ajan kertoo mulle repliikkejä mitä mun täytyy leikissä sanoa. Kuvassa dinot ja monsteriauto on kiivennyt vuoren päälle.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.227 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.