Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.4.2022 sunnuntai  (Luettu 171 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 778
  • Itä-Uusimaa
10.4.2022 sunnuntai
« : 10.04.22 - klo:08:02 »

.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 778
  • Itä-Uusimaa
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #1 : 10.04.22 - klo:08:03 »

Nollan hujakoilla ja ajoittaista sadetta.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 760
  • Lahti
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #2 : 10.04.22 - klo:08:59 »

Huomenta!

Aste pakkasta ja lunta sataa. Sepeli on ihan ihmeissään, että mihin menisi ja mitä tekisi..
Ikkunan takaa yritin kuvata sitä?

Minniltä päivän teemaan oikein sopivat kuvat :-))

Hyvää Palmusunnuntaita kaikille :-))


Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 638
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #3 : 10.04.22 - klo:09:35 »

Paljon on tosi ihania kuvia  [:36].

Tänään olisi käytävä kaupassa kun en eilen viitsinyt lähteä. Pitäisköhän oikein ostaa mämmiä??? -Joo pitäis, koska se on vaan niin hyvää. Kermaa en sen kanssa syö. Maitoa vaan. Mitenkäs te, syöttekö/tykkäättekö? Jos, niin kermalla vai maidolla?
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 855
  • ***Keiju***
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #4 : 10.04.22 - klo:10:50 »

Huomenta.
Täällä on vaihtelevaa säätä, pilvistä, aurinkoa ja pientä hiutalointia välillä. Ehkä hieman tuulta.
Mittarissa nyt +0,1 astetta.

Tästä aloitetaan päivää.

Ihania kuvia ketjussa. [:-)]

Hyvää Palmusunnuntaita toivotaan kaikille!    [:45]

Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 908
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #5 : 10.04.22 - klo:11:37 »

 [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Joskus tulee syötyä mämmiä ei joka vuosi, ei ihmeempää herkkua mutta ei pahaakaan. maitoa jo sokeria siinä pitäisi olla.

Aamun kierros tehty niukasti 50km tuli mittariin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 638
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #6 : 10.04.22 - klo:13:17 »

Aamun kierros tehty niukasti 50km tuli mittariin
Tuommoinen "pikkuinen" aamupyrähdys vaan. Noin 50km  :-O :-O

Joskun minäkin laitan mämmin päälle sokeria  [:-)]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 438
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #7 : 10.04.22 - klo:13:43 »

Paljon on tosi ihania kuvia  [:36].

Tänään olisi käytävä kaupassa kun en eilen viitsinyt lähteä. Pitäisköhän oikein ostaa mämmiä??? -Joo pitäis, koska se on vaan niin hyvää. Kermaa en sen kanssa syö. Maitoa vaan. Mitenkäs te, syöttekö/tykkäättekö? Jos, niin kermalla vai maidolla?


Mämmi on hyvää, 10-mämmi parasta, Valion Vanhanajan vaniljakastikkeen kanssa syödään  [:-P]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 438
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #8 : 10.04.22 - klo:13:47 »

Taas oli aamulla aika talvinen keli kun herättiin. Käytiin zeenerin kanssa viemässä hänen paistamia piimäpuolukkaleipiä ja mokkapalapiiraita seurakunnan myyjäisiin ja kaupalla.
Viime vuonna oltiin tänä päivänä kerätty aurausviitat pois tien varrelta. Tänä vuonne menee aikalailla myöhemmäksi  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 10.04.22 - klo:15:00 kirjoittanut jaTa69 »
Kirjattu

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #9 : 10.04.22 - klo:14:37 »

Hyvää Palmusunnuntaita!

Täällä ei vielä noitia ole käynyt. Oltiin tänä vuonna varauduttu noitiin erityisen hyvin, minä olin jo tilannut tuplanoitumiset, varsinkin sen nuoreksi ja terveeksi kohdan. Saa nähdä jos sieltä vielä joku matti myöhäinen tulee.

Jata:lla saman näköistä kuin täällä. Tuli niin ruma sana huudettua kesken aamulenkin, lunta tuli vaakasuorassa ja paremmissa kohdissa sitä oli nilkkoihin asti. Mikä juttu tämäkin, oikeestikko täällä on vielä juhannuksena lunta. Aamulla päätin, että jos vappuna on lunta, menen niin hiihtämään!

Autotragedia on oma lukunsa ja tämän viikonlopun jälkeen tiedän taas enemmän kuin haluaisin tietää autoista, korjaamoista, vakuutuksista, sijaisautoista ja hinauksesta. Mitä enemmän asiaa selvitti, sitä suuremmaksi huijaukseksi koko moottoriavoneuvojen ympärille juonittu verkosto paljastui. Täälläkin päällekkäisiä vakuutuksia, tyhjiä lupauksia ja ties mitä. Lauantaina olin jo itse lähdössä autokauppaan ja uuden auton ostoon. Näin jälkeen päin vähän naurattaa, minähän en autoista mitään tiedä, ja voi sitä myyjä rukkaa joka silloin kohdalle olisi sattunut.

Tänään paineiden laskemiseksi käytiin vanhoilla kulmilla "Hirvikallioilla" tekemään kevät bongausta. Hirviä odotin, mutta kurkia, punatulkkupariskunta ja tintti nähtiin. Lunta oli jossain kohtia todella paljon ja melkein tuli meikä muijalle sydänvaivoja kun samaan hengenvetoon ajattelin työmaata ja auton kohtaloa  :-))

Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 760
  • Lahti
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #10 : 10.04.22 - klo:15:01 »

Ei mämmiä,  :-)) eli ei kuulu minun herkkuihini.

Aviala&Arto kirjoittavat niin paljon puhuvasti heidän elostaan, niin iloista kun näistä harmeistakin jotka tuovat varmasti niitä harmaita hiuksia kuten sanonta kuuluu, että tapahtumiin pääsee kyllä tunnetasolla hyvin mukaan.
 Yhdessä porskutatte eteenpäin, eli pois tieltä risut ja männynkävyt asenteella.

Ei ole meilläkään virpojia näkynyt joten taidetaan joutua itse itsemme yllättämään muumi munien sisällöillä.

Jarmolla virtaa riittää [:72] [:72] [:42]

Täällä tulee lunta ihan sakeasti ja hetken päästä paistaa aurinko!
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 908
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #11 : 10.04.22 - klo:15:03 »

Päivän toinen lenkki oli vähän yli 17km ja vielä illalla sauna/lehtilenkki, muuta ei sitten osatakaan kuin pyöräily
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 638
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #12 : 10.04.22 - klo:15:06 »

Debillä hienot palmunlehvien heiluttajat. Sopii hyvin tähän päivään  [:-)]

Mämmi on hyvää, 10-mämmi parasta, Valion Vanhanajan vaniljakastikkeen kanssa syödään  [:-P]
Oioi, varmaan tosi herkkua. Pitääkin joskus kokeilla.
Paljon näyttää olevan lunta.  Teillä on ihana piha.

Autotragedia on oma lukunsa ja tämän viikonlopun jälkeen tiedän taas enemmän kuin haluaisin tietää autoista, korjaamoista, vakuutuksista, sijaisautoista ja hinauksesta. Mitä enemmän asiaa selvitti, sitä suuremmaksi huijaukseksi koko moottoriavoneuvojen ympärille juonittu verkosto paljastui. Täälläkin päällekkäisiä vakuutuksia, tyhjiä lupauksia ja ties mitä. Lauantaina olin jo itse lähdössä autokauppaan ja uuden auton ostoon. Näin jälkeen päin vähän naurattaa, minähän en autoista mitään tiedä, ja voi sitä myyjä rukkaa joka silloin kohdalle olisi sattunut.
:-))

Toivotaan, että saatte kaikki järjestettyä, vaikkakin se on tosi hankalaa.

Telkkisellä ei syödä mämmiä. Se on monelle jo sen ulkonäönkin takia sellainen "en syö"-juttu. En silti usko, että se Telkkisellä on sen tähden, mutta esim. juuri tänään minun tyttärentytär sanoi mämmille EI, ja varmaan suurin syy oli sen ulkonäkö.
Kirjattu

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #13 : 10.04.22 - klo:15:21 »

Täällä säästetään mämmit pääsiäispyhiin. Mutta nyt menossa uuniin rahkakakku. Ihan sellainen perinteinen maustekakkuresepti, appelsiinirahkalla höystettynä.

Ja mämmi sokerilla. Ei maitoa, kermaa sitten mielummin.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 908
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 10.4.2022 sunnuntai
« Vastaus #14 : 10.04.22 - klo:15:25 »

https://evt.mycashflow.fi/product/3/postikorttinippu-1
"herkkiä postikortteja tai"...

Vähitellen lähdössä sauna/lehtikierrokselle
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.261 sekunnissa. 32 kyselyä tietokannasta.