Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 13.7.2022 keskiviikko  (Luettu 133 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 555
13.7.2022 keskiviikko
« : 13.07.22 - klo:08:24 »

Huomenta!  :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 827
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #1 : 13.07.22 - klo:08:27 »

 [:-)] [:-)] [:-)]

Aamua, pilvistä ja tummaa tänään saattaa tulla pitkin päivää sadekuuroja, ei liene perhoshavaintojen kannalta hyvä päivä.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 827
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #2 : 13.07.22 - klo:08:28 »

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 827
  • Säkylä ** älykäS
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 555
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #4 : 13.07.22 - klo:08:32 »

Tänä aamuna katsoin kelloa herätessäni. Se oli puoli 7. Nousin pikaseen ylös, kun mies sanoi illalla, että hän nousee sitten seitsemältä syömään aamupalan, kun hänellä on menoa. Panin nopsaan kahvin tippumaan ja puurovedet kattilaan kiehumaan. Katsoin sitten kelloa, niin se olikin varttia vailla kuusi. Olin sokkona ilman laseja katsonut ajan väärin. Yhtäkkiä minulla olikin aikaa runsaasti, joten join itse kahvit ja katselin järvelle ikkunasta. Siellä olikin aivan ihana näky. Joutsenperhe poikasineen. Toinen aikuinen joutsen on vielä pensaan takana piilossa.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 555
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #5 : 13.07.22 - klo:08:33 »

Kiva kuva ja linkki  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 555
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #6 : 13.07.22 - klo:08:35 »

[:-)] [:-)] [:-)]

Aamua, pilvistä ja tummaa tänään saattaa tulla pitkin päivää sadekuuroja, ei liene perhoshavaintojen kannalta hyvä päivä.
Toivottavasti tämä ainakin näkyy  :-)): PUUVARSIPA
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 685
  • Lahti
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #7 : 13.07.22 - klo:09:14 »

Huomenta!

Pilvinen joskin lämmin on aamu. Edelleenkään ei ole vettä tullut. Illalla näytti foreca, että taivas oli salamia täynnä ja vettä piti tulla. Ei tullut kumpaakaan.

Jarmolta kivat kisukuvat [:-)]

Mesis on just oikeeseen aikaan katsonut ikkunasta ulos. Eli aikainen herääminen kannatti [:72]

Mukavaa päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 730
  • Itä-Uusimaa
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #8 : 13.07.22 - klo:09:40 »

Päiväääää  [:-)]

Hieno kuva joutsenperheestä  [:-)] Kannatti olla väärässä ajassa  :-))

Jarmolta hauska kuva  :-))

Telkkiseltä kiva kuva  [:-)]

21 astetta, Pilvistä ja painostavaa. Puissa ei liikahda lehtikään  [NUT] Eilen saapui ukkosrintama
idästä. Lähellä Porvoota, se laittoi vilkun vasemmalle ja kääntyi merelle  [:-I] no hyvä että kääntyi, eikä tullut tänne tuhoja aiheuttamaan :-))
Sade kuitenkin antoi 5 mm vettä  [:-)]  eiku nolla perään siihen lukemaan, niin kasvit kiittää. Kalliolla on jo heittänyt henkensä useampi mänty, mikä ottaa kyllä pattiin sen verran, että ei voi muuta kuin toivoa....

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 730
  • Itä-Uusimaa
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #9 : 13.07.22 - klo:09:43 »

Tuli just mieleen, että pihalla ei ole tänä kesänä vieraillut vielä Suruvaippa   [:-I] :-))


mut eilen kävi sentään Amiraali nuuskimassa pinkkiä siniviuhkaa  [:-)] :-))
« Viimeksi muokattu: 13.07.22 - klo:09:55 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 827
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #10 : 13.07.22 - klo:09:48 »

 [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Onkos Minnillä pihaperhosista elislistaa en löytänyt kuin eilen katselin :-O [:9]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 730
  • Itä-Uusimaa
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #11 : 13.07.22 - klo:09:54 »

Ei ole  [:-)] Enkä jaksa tehdäkkään.  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 555
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #12 : 13.07.22 - klo:10:46 »

Telkkiseltä kiva kuva ja teksti siinä.

Minniltä kans kiva kuva heinänkorjuusta, josta tulikin mieleeni minun ja miehen heinäpaalien korjuu. Mies ajoi traktoria ja heitteli aina välillä paaleja minulle lavalle. Minä pinkkasin niitä kaiken taitoni mukaan. Kerran hän sitten lähti taas siirtämään traktoria, mutta koskikin johonkin, mistä lava alkoi nousta pystyyn. Minä huusin kuin sumuruuppari ja koitin pitää laidasta kiinni. Ei hän mitään kuullut (sen sijaan varmaan naapurit ihmettelivät mitä pellolla tapahtuu). Niinpä lopuksi minä ja paalit luistimme maahan. Mieskin vihdoin huomasi. Pysäytti traktorin ja tuli vielä viereen ilkkumaan että miksi niitä maahan heittelet. Lavalle ne piti laittaa.
Olen tämän varmaan joskus kertonutkin, mutta "muistin virkistämiseksi" kerroin sen taas  :-))

Ihana amiraali/kukkakuva  [:-)]

Tuli just mieleen, että pihalla ei ole tänä kesänä vieraillut vielä Suruvaippa   [:-I] :-))
Ai ei oo näkynny  :-)). Ootko nyt ihan varma. Näytti ihan suruvaipalta, mutta puuvarsipa se taisikin sieltä puskasta pilkottaa  :-)) :-))
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 730
  • Itä-Uusimaa
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #13 : 13.07.22 - klo:11:12 »

En muista noin hauskaa heinänkorjuujuttua kuulleeni  :-)) silloin olisi pitänyt olla videokamera käytössä, niin oisit päässyt hauskoihin kotivideoihin  :-))




Tuli just mieleen, että pihalla ei ole tänä kesänä vieraillut vielä Suruvaippa   [:-I] :-))
Ai ei oo näkynny  :-)). Ootko nyt ihan varma. Näytti ihan suruvaipalta, mutta puuvarsipa se taisikin sieltä puskasta pilkottaa  :-)) :-))

 [:-DD]

Eilen tosin näin suht varmasti lentelevän ympäriinsä tyypin nimeltä, Pera Halkoinen  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 827
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.7.2022 keskiviikko
« Vastaus #14 : 13.07.22 - klo:11:19 »

Jos vihdoinkin ulos liikkumaan, sadevaatteet pakattu mukaan.
 [:42] [:59]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.328 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.