Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.9.2022 perjantai  (Luettu 69 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 735
  • Itä-Uusimaa
9.9.2022 perjantai
« : 09.09.22 - klo:08:41 »

Huomenta  [:-)]

5 astetta ja puolpilvistä.

Vielä ainakin eilen kävi etelänpäiväkiitäjä. Ensin se kävi läpi kaikki miljoonakellot, ja jonkin ajan kuluttua
tuli taas, ja silloin kelpasi syysleimutkin, joita ei ole paljoa enää jäljellä  [NUT] tai sitten ne oli kaksi eri kiitäjää  [:-I]

Pihalla on aivan mahdottomat määrät lintuja. Yhtään liiottelematta

40 talitinttiä
60 pikkuvarpusta
ja joitain yksilöitä...
mm.
sinitinttejä
peippoja
viherpeippoja
sepelkyyhkyjä
närhiä
harakoita
mustarastaita
käppänöitä
 [NUT] [NUT]

ihan oma vika, kun syötin sepeleitä läpi kesän, ja muutkin siinä samalla oppi murkinoimaan  [NUT]

tota talitinttien määrää en kyllä millään ymmärrä  [:-I] loppukesästä onnistui tokat pesinnät ja pikkupiipertäjiä oli jonkin verran, mutta tämän poppoon suurin osa on vanhoja kravaattiherroja  [NUT] [:-I]
Pikkuvarpusten suuren määrän ymmärrän kyllä, sillä ne teki ainakin kolmet poikaset  [NUT]

Siitäkin huolimatta....

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 558
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #1 : 09.09.22 - klo:08:47 »

Iiiihana kuva  :-)) [:36] [:36] [:36]

Jopas onkin lintuja Minnin pihassa  :-O. Kukkaro kevenee kummasti talvella kun kaikki hakevat ruokaa.

Minä olen aloittanut marjojen mehustuksen. Noukimme silloin ne pakkaseen ja nyt vasta mehustelen niitä.

Ihanaa päivää kaikille! Täällä aurinko paistelee, mutta koko ajan pilvisyys lisääntyy.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 829
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #2 : 09.09.22 - klo:08:48 »

 [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] :-O

ATP...

Täällä lintuja paaaljooon vähemmin. Onneksi 40 talitintistäkin saa vain yhden pinnan eräälle listalle.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 735
  • Itä-Uusimaa
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #3 : 09.09.22 - klo:09:02 »



Jopas onkin lintuja Minnin pihassa  :-O. Kukkaro kevenee kummasti talvella kun kaikki hakevat ruokaa.



Sepäse, ei ole millään varaa ruokkia tollasta poppoota  [:-I] tuskin tulee olemaan varaa maksaa sähkölaskujakaan  [:-I]

Mä olen nyt yrittänny (kun vielä on suht hyvät kelit) vierottaa niitä ruokinnasta. Ja heitän tonne alapihalle
pitkin nurmikoita jyviä  [:-I] Vielä ei ole porukka alkanut lähtemään muualle parempien sapuskapaikkojen perään, vaan kun ovesta astuu ulos, niin valtava poppoo hyökkää kimppuun  [NUT] :-))
Keväällä silloin päätin, että jos syksyllä olen vielä hengissä, niin en syötä muuta kuin kauraa ja talipötköjä.
No jääpi nyt sitten nähtäväksi. Mulla on leikkaus reilun viikon päästä, ja sairaalassa menee varmaan toista viikkoa, niin ehkä ne sillävälin on etsinny uuden sapuskapaikan  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 829
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #4 : 09.09.22 - klo:09:05 »

Minnille ja linnuillekin [:30]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 735
  • Itä-Uusimaa
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #5 : 09.09.22 - klo:09:08 »

Kiitti  [:-)]


Täällä lintuja paaaljooon vähemmin. Onneksi 40 talitintistäkin saa vain yhden pinnan eräälle listalle.

 [:-P] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 687
  • Lahti
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #6 : 09.09.22 - klo:09:37 »

Huomenta!

+4 oli klo 5 aikaan lämmintä. Pakkasyö on ollut kun ikkunasta näin töihin lähtevien raappaavan autonlaseja.

Minnillä todella paljon lintuja ruokittavana jos talveksi jäävät. Toisaalta ihanaa kun niitä on mutta ruoka maksaa joten kalliiksi tulee.

Varmasti on jännittävä olotila Minnin tulevaa leikkausta ajatellen. Voimia jo etukäteen  [:30]

Mukavaa päivää kaikille miten sitä elelettekin [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 558
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #7 : 09.09.22 - klo:10:00 »

Ihana kuva  [:10] [:36] :-))


Jopas onkin lintuja Minnin pihassa  :-O. Kukkaro kevenee kummasti talvella kun kaikki hakevat ruokaa.
Sepäse, ei ole millään varaa ruokkia tollasta poppoota  [:-I] tuskin tulee olemaan varaa maksaa sähkölaskujakaan  [:-I]
Mä olen nyt yrittänny (kun vielä on suht hyvät kelit) vierottaa niitä ruokinnasta. Ja heitän tonne alapihalle
pitkin nurmikoita jyviä  [:-I] Vielä ei ole porukka alkanut lähtemään muualle parempien sapuskapaikkojen perään, vaan kun ovesta astuu ulos, niin valtava poppoo hyökkää kimppuun  [NUT] :-))
Keväällä silloin päätin, että jos syksyllä olen vielä hengissä, niin en syötä muuta kuin kauraa ja talipötköjä.
No jääpi nyt sitten nähtäväksi. Mulla on leikkaus reilun viikon päästä, ja sairaalassa menee varmaan toista viikkoa, niin ehkä ne sillävälin on etsinny uuden sapuskapaikan  [:-)]
Kaikkea hyvää ennen leikkausta, leikkaukseen ja sen jälkeiseen aikaan   [:30] [:30] [:30]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 829
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #8 : 09.09.22 - klo:19:21 »

Kotona taas laiskottelemassa, huomenna ehkä laavulle, laiskottaa lähteä, tuntuu vaan että samat kilometrit tulee helpommalla kun ajaa kotoa kotiin...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 853
  • ***Keiju***
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #9 : 09.09.22 - klo:20:24 »

Iltaa.
Täällä oli aurinkoista ja ip puolipilvistä sekä hieman tuulen virettä.
Mittarissa nyt +7,1.

Jopas väsyttää, mutta kiva oli lukea ketjun jutut tässä päivän aikana.

Täällä ap. ukonkorento vielä, että mukava havainto taasen.

Nyt ei jaksa muuta, kuin justiin huilaamaan.

Hyvää yötä kaikille siten, kun menette!    [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 735
  • Itä-Uusimaa
Vs: 9.9.2022 perjantai
« Vastaus #10 : 10.09.22 - klo:08:16 »

Kiitos haleista  [:-)]

telkkiseltä kiva kuva  [:-)] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.