Miten siellä muualla on noin mukavan näköistä! Täällä samanlainen harmaa päivä kuin viime viikonloppunakin. Tosin tällä kertaa en ole kovin harmissani, koska:
Asiahan menee näin, että kun muu maailma menee hammaslääkäriin, niin se on sisään ulos ja päivän jatkot. Sitten taas kun minä menen hammaslääkäriin, niin siitähän se sirkusesitys sitten alkaa. Eilen tosissaan oli hampaanpoistoa luvassa. No mitäpä näistä, neljän edestä viisautta minulta on jo aiemmin leikattu. Menin sovittuun aikaan paikan päällä jossa minut määrättiin lepäämään puolisen tuntia. Vieläkin olin huolissani vain miinustunneista työmaalla, joita tämä viivästys aiheuttaa. Puolen tunnin päästä pääsin sisään ja seuraavana olikin tulevien lääkemääräysten läpikäynti. Ajattelin siinä, että jösses ja laitoin julkisen puolen piikkiin. 45 minuuttia operaatiota ja lääkäri tuskaisena huhuilee lisää keittosuolaa ja sanoo minulle että tämä onkin vähän hankalampi nyt. Siinä vaiheessa ajattelen, nyt tulee varmasti lähtö tyksiin, saavat viedä sitten piipaa-autolla. Puolitoista tuntia kun oli kulunut, olin tavallisen tärähtänyt ja minut laitettiin tikkeineni, tuppoineni ja lappukasan kanssa kotiin. Varmaan jännittävin ajomatka ikinä
Iltapäivä sujuu rauhallisesti, alkuillasta nukahdan sohvalle ja kaikki vaikuttaa olevan mallillaan. Arto herättelee minua ja kehoittaa siirtymään sänkyyn. No kolmannella yrittämällä pääsin tolpilleni ja jalat kantoivat sitten puoliväliin rappusia. Minulla ei mitään muistikuvia koko hommasta, tajunta oli mennyt täysin ja allenikin olin laskenut. No taas huhuiltiin sen piipaa-auton perään. Arto nähtävästi kantoi minut sänkyyn ja siitä sitten tulin takaisin tähän maailmaan. Hiki alkoi valumaan ja sitä tuli kuin kuumeisella horkkapotilaalla. Päätin kuitenkin, että nyt vielä ei lähdetä mihinkään, koska matka on pitkä ja minua väsyttää. Yön aikana kaikki tämä meni ohi ja elämä pikkuhiljaa palautuu ruumiiseen.
Niin, kävin vain hammaslääkärissä
Mutta koska olen vähintään yhtä kuolematon kuin Jarmo, niin kävin tänään lähikoskella. Harmaata ja rauhallista oli.
Hyvää viikonloppua kaikille!