Hienoja kuvia! Ompa Mesiksellä ollut sorsia! Telkkisen oravalle
Vai että siellä on aurinko paistellut, täällä lounaassa aivan pilvistä. Silti -13 aamulla ja kylmän kostea ilma. Sellainen mitä sanotaan, että menee luihin ja ytimiin.
Päätettiin kuitenkin lähteä Koskeljärvelle hiihtämään. Sitä ennen, kakosta puheenollen, ostettiin kalakukko Auran markkinoilta. Tai lohikukko se taitaa olla. En sitten tiedä millaista tiliä siellä Joensuussa on tapana tehdä, mutta 23 euroa leivästä jonka sisään on sullottu kalaa, tuntuu kalliilta. Mutta nää on näitä Arton juttuja, joten ei siitä sen enempää.
Koskeljärven latu oli suurimmalta osin hyvä, osin tuiskunnut umpeen. Hiljaista oli järvellä. Vanhempi herrasmies hiihti vastaan ja kertoi vieneensä puita Isoluodon laavulle. Kertoili myös nähneensä kuuden suden lauman, joka pitää majaa juurikin samaisella Isoluodolla. Se oli sitten siinä, yhtäkkiä minulla ei ollut lainkaan kylmä, hiihtokin luonnistui normaalia paremmin ja Artoa hirvitti
Huusin edeltä että nyt mennään katsomaan susia! Matkalla tosin kävi mielessä, että mahtoiko papparainen vähän juksata meitä. Kierrettiin Isoluoto, nähtiin koiran, ketun tai vaikka suden jälkiä, mutta susilauma ei meitä vastaan tullut. Sen sijaan jonkin sortin isompi lintu lenteli saaren yllä. Kotka se voisi olla tai paremminkin haukka. Jälkeen päin kun mietin, niin siinä vaiheessa kun minä olin suksineni kaislikossa "hiipimässä", sudet ja muut metsäneläimet olivat aivan varmasti jo monen kymmenen kilometrin päässä. Laavulla saatiin kuitenkin makkarat ja kaakaot. Mukava lauantai, vaikka nyt susikuvia ei minulla olekkaan tarjolla