Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 30.3.2023 - Torstai  (Luettu 119 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 30.3.2023 - Torstai
« Vastaus #15 : 30.03.23 - klo:17:08 »

Onpa hienot kuvat Telkkinen laittanut  [:5].
Kenenkä jälkiä mahtanee olla hangella?

JaTa on nähnyt nokkosperhosen ja pulmusia. Niitä, (siis pulmusia), en muista koskaan nähneeni luonnossa. Lapsena meillä sanottiin että on puhdas kuin pulmunen. Kuvissa kuitenkin pulmusella on sellaista "likaisen" väristä rusehtavaa höyhentä. -Ainakin naarailla.  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 30.03.23 - klo:17:25 »

Niitä, (siis pulmusia), en muista koskaan nähneeni luonnossa.
Kyllä minulla tuo muistikulta pätkii pahasti. Aloin ihan muuten vaan katsella kameralla otettuja kuvia ja kappas vaan mitä löysin  :-))
Ja tämähän on minun oma ottama kuva noin vuoden takaa  :-))
« Viimeksi muokattu: 30.03.23 - klo:22:29 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 30.03.23 - klo:18:24 »

Hienoja talvikuvia! Voisi jopa luulla, että on helmikuun alku  :-)) Jata:lta aika hieno havainto näillä keleillä, siis se nokkonen. Pulmusia minäkään en tunnusta nähneeni. Kaipa se luonto sieltä herää valon lisääntyessä, oli mittarissa mitä tahansa. Facebookin lintukanavalla joku oli laitellut kuvia ja luullut nähneesä valkopäätiaisen Maskussa. Melkein teki mieli lähteä katsomaan, millaisia valkopäitä siellä oikein sitten onkaan.

Arto on nähnyt meidän mittarissa 16 pakkasta, kun minä lähdin lenkille 6.30 oli mittarissa -17,7. Ei edes tuntunut pahalta, koska viimaa eikä tuulta ollut. Mutta etäisesti muistutin Juha Mietoa kun palasin kotiin  :-))

Eilen ja tänään hiihtoa, kuten myös viikonloppuna. Tuntuu hyvinkin eksoottiselta, että voi hiihtää ilman että suurimmasta osasta raajoja on tunto mennyt jo ajat päivät sitten, eikä räkäkään ole jäätynyt poskelle. Hyvinkin eksoottista! Seuraavaksi saan rusketusrajat piposta.

Tänään istutin rairuohot. Toisen astian laitoin mullalla, toisen minulle uuden villityksen mukaan talouspaperilla. Kaipa se noille siemenille on aivan yks hailee, kunhan on kosteutta ja vettä. Kerron sitten mitä tuli.

Minttu ja Justus ovat kevättuuleella. Orkiden kukkavarsi oli katkennut, joten piti hankkia uusi. Harjoittelin sillä tuollaista kameraan liitettävään välikappaletta, loittorengas lienee.

Mukavaa aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

« Viimeksi muokattu: 30.03.23 - klo:18:38 kirjoittanut Aviala »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #18 : 30.03.23 - klo:19:07 »

[:-)] [:-)] [:-)] [:43]  lisää hienoja kuvia, hienoa jos kaikilla pönttöläisillä oli muistilla varustettu lämpömittari [8-)]
Saunakierroksella täälläkin vastaan lenteli Aglais urticae
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 30.03.23 - klo:19:21 »

Mesiksellä hyvä kuva pulmusesta. Mun pulmuskuvista tuli puhtaita kuin pulmunen, todella valkoisia  [:-I] en laita edes esimerkkikuvaa, joku  [:17] oli taas kerran jättänyt kaneran asetukset kauniisti sanottuna keturalleen  [:-//] ja kun sain ne kohdilleen oli pulmusparvi vaihtanut sujuvasti maisemaa, eikä niitä parin km kävelyllä enää löytynyt lähitienosta.
Mitä tästä opimme? Emme yhtään mitään  [:-DD]

Avialalla hyvännäköiset hiihtomaisemat.
Jarmolle onnittelut A. urticaesta!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 30.03.23 - klo:19:28 »

Mun pulmuskuvista tuli puhtaita kuin pulmunen
:-))

Avialalta hienot kuvat. Ai Sinun orkideasi teki kukkavanaa. Minun tekee vaan uutta lehteä ja ilmajuuria. Mitä annat sille että se Sinut noin palkitsee (vaikka kisut katkaisivatkin kukkavarren)
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #21 : 30.03.23 - klo:19:47 »

Onko nyt varmaa että Minttu tai Justus olisi syynä kasvin katkeamiseen, jos Aurassakin on joku kiinnitys pettänyt niin kuin Millin kotonakin.
Odotellaan jatkoraporttia.....  [:10] [:10]

Mistäs Auran talviset hiihtokuvat ovat [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #22 : 30.03.23 - klo:21:32 »

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 30.03.23 - klo:22:30 »

[:36] [:36] [:36] [:36]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 31.03.23 - klo:07:54 »

Uusia kuvia on tullut lisää sen jälkeen kun pöntöllä kävin :-)) kuville+jutuille [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #25 : 31.03.23 - klo:08:30 »

Upeita kuvia Mesikseltä, telkkiseltä ja Avialalta  [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS]

ja ihana kisu  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Aviala

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 31.03.23 - klo:18:20 »

Avialalta hienot kuvat. Ai Sinun orkideasi teki kukkavanaa. Minun tekee vaan uutta lehteä ja ilmajuuria. Mitä annat sille että se Sinut noin palkitsee (vaikka kisut katkaisivatkin kukkavarren)

Kylvetän kukan ämpärissä, en muuta. Huomasin lasiruukun auttavan kukkimiseen, ennen oli vain tavallisessa ruukussa. Paikan valitsin iltapäivän ja illan auringon puolelta, muutamia metrejä ikkunasta, ettei ihan kokonaan kärvähdä. Mutta kesäisin pudottaa kukkansa, minun orkidea tykkää tammi-maaliskuusta. Tiedä näistä, vähän henkimaailman jutuilta kuulostaa.

Jarmo, mitä sitä nyt kotaan mihinkään kauemmas lähtee hiihtämään  :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #27 : 31.03.23 - klo:19:00 »

Jarmo, mitä sitä nyt kotaan mihinkään kauemmas lähtee hiihtämään  :-))

Salaperäisyys jatkuu hiihtokuvien paikan suhteen... :-O
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 31.03.23 - klo:19:28 »

Kylvetän kukan ämpärissä, en muuta. Huomasin lasiruukun auttavan kukkimiseen, ennen oli vain tavallisessa ruukussa. Paikan valitsin iltapäivän ja illan auringon puolelta, muutamia metrejä ikkunasta, ettei ihan kokonaan kärvähdä. Mutta kesäisin pudottaa kukkansa, minun orkidea tykkää tammi-maaliskuusta. Tiedä näistä, vähän henkimaailman jutuilta kuulostaa.
Siirsin kukkani pois ikkunalta (auringosta). Kait se vissiin siitä tykkäsi, kun sitä lehteä alkoi pukkaamaan, mutta kukkavanasta ei tietoakaan  :-O.
Minä en ole laittanut mihinkään vesiastiaan, vaan kastellut juurelle. -Ehkä pitäisi sitäkin koittaa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.235 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.