Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Revontulia  (Luettu 579 kertaa)

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Revontulia
« Vastaus #30 : 16.12.06 - klo:16:48 »

Mä olen nähnyt revontulia muutaman kerran. Kun kauan sitten näin ensi kertaa en oikeen tiennyt että ne revontulet semmosia oli. Kuljin pimeää kylätietä, taivas leiskui eri värisävyjä, mutta en niitä ihaillut oli vaan kiirus kulkea ja nähdä valoa kotini ikkunasta.
Mutta nyttemmin olisi kiva niitä taas nähdä.
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Revontulia
« Vastaus #31 : 16.12.06 - klo:17:04 »

Komeitahan ne on ja näkyyhän niitä tosiaan muulloinkin kuin talvella. Mutta parhaat revontulet on talviyössä pakkasessa. Voi, että paukkaa ja rätisee ja taivas liekehtii!  [:-)]
Kirjattu

Tuula

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 677
  • Karvakorvien matkassa
Vs: Revontulia
« Vastaus #32 : 16.12.06 - klo:17:37 »

Eilen illalla joskus kahdeksan maissa näkyi taas revontulia. Olivat tosin aika heikkoja ja katosivat nopeasti, joten en ehtinyt tehdä hälytystä.  [:-)]
Joskus ehkä kolme vuotta sitten näkyi täälläkin todella upeita revontulia: oli myös punaisia, värit muutenkin voimakkaat ja nousivat ihan ylös yli taivaankannen. Pakkasessa värjöteltiin ja ihailtiin.  :-))
Kirjattu

suuruspää

  • Vieras
Vs: Revontulia
« Vastaus #33 : 19.12.06 - klo:23:01 »

Hetken aikaa etsin näitä kuvia mutta löytyihän ne  [:-)]

Hienoja hienoja!  :-))
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Revontulia
« Vastaus #34 : 20.12.06 - klo:13:57 »

Revontulia olen joskus harvoin nähnyt, viimeksi muutama vuosi sitten huipun aikaan ihan täällä Turussa. Istuttiin poikaystävän kanssa läheisellä kalliolla katselemassa, termarissa kuumaa glögiä ja lapasessa pipareita. Muutama vihreä huitula roikkui taivaalla, mutta tärkeää olikin se että istuttiin ulkona retkeilyalustan päällä kahdestaan...  :-))
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Revontulia
« Vastaus #35 : 20.12.06 - klo:23:00 »

Mahtavia kuvia Ristolta! Kiitos.
Yhden ainoan kerran olen kunnon revontulia nähnyt, pienenä muksuna Itä-Suomessa. Onneksi ei käynyt kuten Mirille; me olimme vanhempieni kanssa palaamassa illalla kylästä kotiin ja he näyttivät taivasta, huudahtivat innoissaan ja selittivät noista ihmeellisistä valoilmiöistä...
Ja juuri mökillä Kainuussa joskus talvipakkasella olen revontulia nähnyt, mutta koskaan enää en niin upeita kuin sen yhden ainoan kerran muksuna...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -
 

Sivu luotiin 0.218 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.