Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 25.6.2023 sunnuntai  (Luettu 95 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
25.6.2023 sunnuntai
« : 25.06.23 - klo:08:20 »

Huomenta!

Yöllä satoi ja ilmakin on viilentynyt ihan kivasti. +15 näyttää mittari.

Eilen ukkonen pamautti pari kertaa niin, että tuntui kun talokin olis tärissyt. Pelästyin kun ukkosta niin paljon pelkään.

Toivottavasti tänään ei rytise!!

Hyvää sunnuntaita kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 25.6.2023 sunnuntai
« Vastaus #1 : 25.06.23 - klo:08:25 »

Huomenta  [:-)]

Soma kuva  [:-)]

Mukavan vilpoisat 15 astetta täälläkin, ja muutama tippa vettä satoi.
Koko päiväksi on povattu ukkosta, ja vettä  [:-I] Ukkosta en halua, mutta sitä vettä, kiitos  [NUT]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 25.06.23 - klo:08:29 »

Ihana toivotuskuva  [:-)].

Pelkäätkö kerrostalossakin ukkosta. Minäkin pelkään omakotitalossa, mutta en kerrostalossa. Luotan kai siihen, että harvemmin salama iskee kerrostaloon, ja ovat vissiin tosi hyvin maadoitettuja.

Täälläkin kuului illalla joku kauhea jysähdys. Ihan kuin joku painava lipasto olisi kaatunut lattialle. Ei selvinnyt mikä se oli. Millikin säikähti  :-O, minusta puhumattakaan  :-O.

Rauhaisaa sunnuntaita kaikille!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 25.06.23 - klo:08:32 »

Ai Minni ehtikin väliin laittaa viestiä, kun kirjoitin niin kauan  :-))

Ihana kisukuva Minniltäkin  [:-)]. Toivotaan, ettei Åskari mene vierailulle minnilään, eikä telkkiselään  [:-)]

Hain haulla tuosta sepelien ruokinnasta, kun minulla oli sellainen tunne, että olen joskus pöntölle laittanut sen, ja löytyihän se, -mutta ilman kuvaa.
Siinä kun selasin viestejä, niin Kaarinilta oli tullut hauska viesti:"Pimpelipom, perjantai on."   :-)).  Toivottavasti Kaarin ei loukkaannu, kun panin sen tähän. Minua se ainakin hymyilytti  [:-)], Poistan sen, jos Kaarin tahtoo, -vaan vieläkö hän mahtaa lukea vieraana pöntön juttuja?
« Viimeksi muokattu: 25.06.23 - klo:08:52 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 25.06.23 - klo:10:22 »

Söpön kisun Minnikin on laittanut  [:-)]

Minä olen sellainen ukkosenpelkääjä, että ei auta vaikka asunkin kerrostalossa. Viime vuonna salama löi oliko Savonlinnassa kerrostaloon, se vielä lisäsi pelkoa. Ihan kummallista kun en ole tähän ikään saanut pelkoon yhtään helpotusta.

Tuskin Kaarin huonoa lainauksesta tykkää..eikö se ole sen merkki kun muistaa että ihminen on jäänyt mieleen  :-))

Käytiin kävelemässä ja kyllä taas monta kysymysmerkkiä ??nousi mieleen. Mitä järkeä on osa pikku lätköstä aidata ettei hanhet pääse nurmikolle syömään. Kyllähän ne aukoista joita on jätetty osaavat tulla. Se vain jos niitä hätistetään joutuvat poikaset eroon emoista. Aina minulla näitä murheita riittää...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 25.06.23 - klo:10:26 »

Aamulenkin kuvia :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #6 : 25.06.23 - klo:18:30 »

Pöytäkone jumittaa pahasti ja kaikki sivut ei aukea ollenkasn nyt ei huvita enempää
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 26.06.23 - klo:07:42 »

Tuo on niiiin keljua. Meinaako kone sanoa sopimuksen irti???
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 26.06.23 - klo:07:46 »

Telkkiseltä paljon hienoja kuvia. Kyllä minuakin surettaa hanhien puolesta tuollainen ihmisten ilkeys kun jaakaavat poikueita. Onneksi en ole näkemässä, sillä täällä ei valkkareita ole, tai en ainakaan ole nähnyt.

Kurjaa kun Telkkinen noin pelkää ukkosta  [:-(]

Kaarin on tosiaankin jäänyt mieleen aina iloisena ja hyväntahtoisena ihmisenä, -ja humoristisena, kuten tuo "pimpelipom"kin todistaa  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 26.06.23 - klo:07:57 »

Onneksi kokeita saa uusia, vaikkei ihan siihen hetkeen kun kone tekee tiltin.

Yritän itsekin liikkua muualla kun missä joutuu hanhia näkemään. Joskus vaan osuu kohdalle kun rannoilla liikkuu. Koirien ja ihmisten avulla hanhia häädetään pois.  [:-(]
Onhan niitä paljon mutta?

Tämä ukkosen pelko on ihan kammottavaa. Olisko siitä saanut akkunsa kunnsalama rikkoi mökillä saunan. Ja kerran pallosalama räjähti mökkijärven päällä. Oli niin pelottavaa joten jälkensä kait on jättänyt!
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 26.06.23 - klo:10:59 »

Hui mitä kokemuksia  [:67]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #11 : 26.06.23 - klo:19:23 »

Ei toiminut kone tänäänkään kunnes otin langattoman modeemin irti seinästä ja "nollasin" sen ja laitoin uudelleen seinään kiinni ja ainakin nyt aukesi pönttölän sivu [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 26.06.23 - klo:20:15 »

[:5] [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #13 : 27.06.23 - klo:11:02 »

Hyvä että Jarmon kone taas pelittää  [:-)]

Kauniita kuvia  [:-)] [:-)]

JuuEi  :-)) ukkosenpelosta varmaan koskaan eroon pääse. Ehkä en kerrostalossa pelkäisi, mut
täällä kylläkin  [NUT]

Oon ukkoskokemuksista aikaisemminkin kertonut. Et ne siihen pelkoon ovat syypäitä  [NUT]

En ole pallosalamaa nähnyt, enkä halua nähdäkkään.  [:67]

Olen ollut kahdessa talossa, mihin on iskenyt ukkonen.
Lapsuudenkotiini, silloin kun olin n. 5 vuotias ja tähän nykyiseen torppaan
iski ukkonen 2001  [HOT]

Ja sanonta " Ei kahta ilman kolmatta"  ei pidä paikkansa !!  eihän   [:4]

Lapsuudenkotiin sytytti. Palon saivat onneksi, isäni, mummoni,tätini ja setäni, sammumaan. Mä muistan vaan sen, kun
äitini kantoi mua ulos talosta, ja lattiat oli täynnä sirpaleita, räjähtäneitä lampuista/
sähköhärpäkkeistä ja kauhea käry. Äitini, minä sylissä ja veljeni juoksivat navettaan "turvaan" Sinne oli samaanaikaan iskenyt salama, läpi kivijalan. Onneksi oli eläimet laitumilla.

2001 kun se riiviö iski tänne, niin ei onneksi syttynyt mitään paloa. Palokunta kävi varmistamassa.
Kaikki laitteet mitkä oli seinässä olivat entisiä. Ja sähkökaappi aivan tuusannuuskana. [:-I]

noista sanonnoista vielä, sanonta "ei salama iske samaan paikkaan kahta kertaa" ei ainakaan pidä, valitettavasti, paikkansa. Tässä kylässä on talo, johon on iskenyt salama jo 3 kertaa   :-O
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 27.06.23 - klo:12:23 »

Voi kamala mitä kokemuksia  [:67]. Kyllä minäkin pelkäisin, jos olisin kokenut saman.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.279 sekunnissa. 31 kyselyä tietokannasta.