Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 8.8.2023 tiistai  (Luettu 82 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
8.8.2023 tiistai
« : 08.08.23 - klo:08:44 »

Huomenta  [:-)]

22 astetta , pilvistä ja Tuuliaista. Puuskissa ei vielä ainakaan toistaiseksi näy Hyrskyä. Pysykööt poissa.  :-))
Eilen oli päivällä 32 astetta. Helle väistyi vasta puolenyön jälkeen  [NUT] [NUT]
Pihalla oli kyllä ihan mukava istuskella suht pimeässä ja lämpöisessä säässä. Yhtään matarakiitäjää ei näkynyt, vaikka niitä aattelin olevan syysleimuissa murkinoimassa.

Siitäkin huolimatta...
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 8.8.2023 tiistai
« Vastaus #1 : 08.08.23 - klo:09:28 »

Huomenta!

Soma nallukka ketjua aloittamassa [:-)]

Täällä aika railakas tuuli ja vettä satelee. Ei kuitenkaan ukkosta!

Lämmintä oli täälläkin eilen ja yö perään. +24 oli klo 2 aikaan ulkolämpötila, joten tarkenee.

Minni nauttinut pihan pimeydestä ja lämmöstä. Ilmeisesti hyttyset ei haittaa.

Odotan sairaalasta soittoa. Mahanpohjassa tuntuu kun jännittää että soittaako kukaan, tyhjiä odotuspäiviäkin kun on ollut.

Mukavaa päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #2 : 08.08.23 - klo:09:57 »

Tervehdys.
Täällä vielä toistaiseksi aurinkoista ja muutama pilvi taivaalla seilaa sekä tuulee jo aika lailla puuskittain.
Mittarissa nyt 23,3 astetta.

Eilenkin oli aikamoista tuulta ajoittain ja saas nähdä miten tänään sitten päivän mittaan tuuleskelee.
Ukkostakin ehkä tulossa sitä on ennustettu paikoin.

Tästäpä nyt päivää taasen eteenpäin.

Telkkiselle ja kaikille muillekin hyvää oloa ja eloa eteenpäin. [:30]

Hyvää tiistaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : 08.08.23 - klo:12:58 »

Harjulintu laavulle matkaa noin 12km kotipihasta ja kotiinpäin tullessa melkein koko matka alamäkeä. Aamulla lähdin laavulta pois jo vähän ennen seitsämää ja kotona ennen puoli kahdeksaa. melkein heti kauppa-sauna-lehti kierrokselle ja nyt taas kotona.
Puuskittaista kovaa tuulta ja sade, se on ollut vain muutama pisara ja minuutti sellaista pientä tihkua.

Yksi isompi kaatuntu puu oli kauppamatkan varrella sekin oli kaatunut jo eilen kun lehdessä oli mainintakin siitä. Tiet täynnä käpyjä ja sormen paksuisia pieniä tikkuja ja oksia, olisivat hyvää polttoainetta risukeittimille
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 08.08.23 - klo:13:08 »

Nätit kuvat ja hyvät jutut. Tuulia on vallattomalla päällä. Oli keskustassa katkaissut yhden laihan koivun. Järvellä näkyy vaahtopäitä. Sadetta ei ole ollut. Aurinko välillä pilkistelee.

En nyt ehdi enempää kirjoitella. Kivaa päivää jokaiselle!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 08.08.23 - klo:15:15 »

No niin! Minä, joka en yleensä hukkaa mitään, olin hukannut avainnippuni. Olin melko varma, että sen on oltava sisällä, kun yleensä kun tullaan jostain, niin minä avaan oven. Aamulla kun minun piti lähteä viemään roskia, ei avain ollutkaan siinä paikassa, mihin joka kerta sen laitan. Alkoi armoton etsiminen Ei löytynyt. Käytiin jo niissä kaupoissakin kyselemässä, missä oltiin eilen käyty. Ei ollut avainnippua sielläkään. Mietin jo sitäkin, että harakat tykkäävät kiiltävistä esineistä. Jos se on pudonnut parkkipaikalle, niin harakat ovat voineet kiikuttaa sen ties minne. Koitin miettiä kaikkia mahdollisia ja mahdottomia paikkoja. Siivosin kenkänurkkauksenkin perin pohjin. Ei löytynyt. Mies sanoi monta kertaa minulle, että kyllä olet rauhallinen, vaikka avaimet ovat hukassa. Mutta kun minulla oli koko ajan tunne, että ne löytyvät sisältä. Joskus ennen kahta minä muistin, että kävin järjestelemässä miehen kaappia. Hain tikkaat ja katselin hylly kerrallaan, josko siellä olisi.  Ja sieltähän ne löytyivät. Toiseksi alimmalta hyllyltä miehen vaatteiden päältä. Kyllä putosi iso kivi sydämeltä.  :-))
Olipa hyvä etten huomannut eilen illalla, että avaimet ovat hukassa. Mies ei olisi nukkunut silmällistäkään  :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #6 : 08.08.23 - klo:19:16 »

Hyvä että avaimet löytyi eikä Milliäkään epäilty [:10]

Täällä pitkin iltapäivää välillä pieniä sadekuuroja
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #7 : 08.08.23 - klo:19:24 »

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 08.08.23 - klo:19:43 »

:-)) :-))

Hyvä että avaimet löytyi eikä Milliäkään epäilty [:10]
Täytyy myöntää että kyllä Milliäkin epäilin  [:-I] :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #9 : 08.08.23 - klo:21:16 »

[:60]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 09.08.23 - klo:08:36 »

Onpa hyvä kun Mesiksen avaimet löytyivät. Oletpa tasapainoinen kun mielikin pysyi rauhallisena [:-)]

Jarmon kuvasarjalle [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #11 : 09.08.23 - klo:09:28 »

Kivoi kuvii ja juttui [:-)] [:-)] :-))

Hyvä juttu, että Mesiksen avaimet lopulta loytyivät  [:-)] [KIPPIS]

Toivonmukaan telkkinen sai tietoja sairaalasta, ja hyviä sellaisia  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 09.08.23 - klo:09:54 »

Deb ja Minni [:30]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 09.08.23 - klo:12:34 »

Tänä aamuna kun lähdin vielä miehen mukana kauppaan perunoita hakemaan, niin sanoin, että onpa mukava ottaa avainnippu siitä missä niiden kuuluukin olla  [:-)]

Tuosta rauhallisuudesta, niin olen kyllä aika rauhallimem tyyppi, jos vertaa esim. mieheeni. Kun häneltä hukkuu jotain (aika useinkin) hän hakee ja hakee ja kohnaa joka paikan ja hermoilee. Monta kertaa kun hän on hakenut jotain tärkeätä paperia aikansa, eikä ole löytänyt, olen minä mennyt hakemaan ja katsonut kirjekuoret niin jostain kuoresta se on löytynyt. Kun sitten kysyn, että eikö hän ole tuota kirjekuorta katsonut, niin vastaus on: "Monta kertaa". Siihen sanon vain että. "Katsele silmillä niin kuin helmillä, äläkä kyttää paljailla pokilla" Näin sanoi opettajanikin aikoinaan.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.29 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.