Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 14.9.2023 Torstai  (Luettu 97 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
14.9.2023 Torstai
« : 14.09.23 - klo:07:51 »

Huomenta!

Taitaa tulla ihan mukava päivä, -ainakin ilmojen puolesta. Kirkasta on.
Muuten tämä syyspuoli ja ilmojen viileneminen  tuo yhden ikävän asian esille. Kärpäsiä tulee ikkunoiden väliin. Pesin keittokomeron ikkunan 6.9. ja eilen katsoin, että ikkunoiden välissä oli 7 elävää ja 2 kuollutta kärpästä, Kerran panin talouspaperia  ulommaisen ikkunan alareunaan, ettei kärpäsiä tulisi. Ei tullut, mutta ikkunat höyryttyivät, joten poistin paperit. Nyt odottelen että tulee niin kylmä, ettei kärpäsiä enää tule, ja sitten siivoilen kärpäset pois.

Mutta mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 799
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #1 : 14.09.23 - klo:08:01 »

 [:-)] [:-)] [:-)]

Aamua, vähän alle 10 lämmintä.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #2 : 14.09.23 - klo:08:24 »

Huomenta!

Harmaa on tämänkin aamun sävy. +13 näyttää mittari.

Mesikseltä soma kesäinen kuva :-))

Minulla on jokapäiväinen pelastus operaatio kun otan kärpäsiä tikkuaskiin ja päästän niitä parvekkeelta ulos :-))

Sain eilen viestin, että veljeni on kuollut, tuttu sitä kysyi. Vastasin, että tunti sitten kyllä puhuimme puhelimessa, että äkkiä on kuolema tullut kun minulle ei siitä ole kukaan kertonut. Pyysin kysyjää korjaamaan huhun. Ihmettelen mistä nämä jutut liikkeelle lähtee  [:-I]
Tämmöisellä jutulla minun turinointi päivän ketjuun alkoi!

Leppoisaa torstaipäivää kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 706
  • Itä-Uusimaa
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #3 : 14.09.23 - klo:08:55 »

Huomenta  [:-)]

Kivoi kuvii  [:-)] [:-)]

Jopas on, telkkisen veljestä, outo huhu liikkeellä  [?]

12 astetta ja puolmollikkaista. Ennustetut sademäärät eivät pitäneet paikkansa. Vettä satoi
15 mm, eikä 50mm  [NUT] :-)) hyvä niin  [:-)]

Kärpäsistä tuli mieleen, että koskaan aikaisemmin ei ole täällä ollut niin paljon hirvikärpäsiä, kuin nyt on ollut. Se on ihan noitten hemmetin bambien vika  [XX]  pitäisivät nyt vaan itsessään alivuokralaisensa  [XX]  :-)) Ja miten voi olla niin vaikeeta saada niitä kärpäspirulaisia hengiltä  [NUT]  [XX]

Niistäkin huolimatta .... :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #4 : 14.09.23 - klo:11:26 »

Voihan Minnin (tai bambien) alivuokralaiset  :-)). Juu, niitähän ei saa hengiltä millään. No, ehkä "lekalla päähän"-menetelmällä  :-))
Kaunis kuva  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #5 : 14.09.23 - klo:11:41 »

Minulla on jokapäiväinen pelastus operaatio kun otan kärpäsiä tikkuaskiin ja päästän niitä parvekkeelta ulos :-))

Sain eilen viestin, että veljeni on kuollut, tuttu sitä kysyi. Vastasin, että tunti sitten kyllä puhuimme puhelimessa, että äkkiä on kuolema tullut kun minulle ei siitä ole kukaan kertonut. Pyysin kysyjää korjaamaan huhun. Ihmettelen mistä nämä jutut liikkeelle lähtee  [:-I]
Olipa aikamoinen huhu  :-O. Juuri eilen mietittiin miehen kanssa entistä työkaveria, että onko hän kuollut vai ei. Joku oli laittanut sellaisen huhun liikkeelle. Emme kyllä vieläkään tiedä onko se totta vai ei, mutta hän, joka kertoi tämän minulle, sanoi, että jotain asiaa tästä "kuolleesta" henkilöstä on kerrottu puolikuurolle miehelle. Ehkä hän on kuullut jotain väärin, emme tiedä. Ikäviä ovat tällaiset huhut.

Kaunis kuva  [:-)]

Miten muuten saat kärpäset tulitikkuaskiin?  Itse käytän juomalasia ja paperia. Olen niitä kiikuttanut myöskin ulos partsin ikkunasta, mutta luulen, että tulevat takaisin lämmittelemään ikkunan väliin.

Juu on kiva "kesäkuva"  :-))
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #6 : 14.09.23 - klo:14:36 »

Minun onneksi tuttu kysyi suoraan veljestäni, ettei todella lähtenyt tieto kulovalkean tavoin etenemään.

Miettiä voi ja ihmetellä. Sitten kun omainen, tai vaikka kuolinilmoitus sen kertoo voi uskoa.

Mesis kysyit, miten saan kärpäset tikkuaskiin.
Tyhjä aski on pöydällä ja kun avaan ikkunan laitan melkein avonaisen askin kärpäsen päälle. Liuutan askin kiinni, kannan askissa kärpäsen partsille. Ikkuna auki ja rasia auki. Kärpänen lentää iloisesti vapauteen :-))

Siilijuttu :-))https://yle.fi/a/74-20034082
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #7 : 14.09.23 - klo:17:34 »

Siilijutulle  [:5] [:5]

Ai se on tuollainen tulitikkujuttu. Minä laitan ikkunassa olevan kärpäsen päälle juomalasin ja ujutan paperin lasin ja ikkunan väliin. Sitten vien kärpäsen partsin ikkunasta ulos  :-))


Käytiin tänään vähän ajelulla, ja koska matkan varrella oli yksi punainen vaahtera, niin kuvasin sen. Toisessa kuvassa on tienvarren lupiinia.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 799
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #8 : 14.09.23 - klo:18:06 »

 [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Entäpä jos tikkuaskin jättää pöydälle puoliksi auki ja sinne joku pieni makkaran pala houkuttelemaan kärpästä ja sitten odottamaan ja laatikko kiinni ja parvekkeelle ja laatikko auki...
Toisaalta voisi Millikin kinnostua tikkulaatikosta [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #9 : 14.09.23 - klo:18:08 »

Juu, varsinkin jos laatikossa surisee kärpänen  :-))
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #10 : 14.09.23 - klo:19:07 »

On syksyä jo Mesiksen ottamissa kuvissa.
Nätiltä näyttää [:-)]

Meillä sisällä oleville kärpäsille jätetään evästä pöydälle, vaan ei maistu. Pitäiskö olla makkaraa :-))

Joku iso kotka/haukka pöläytti hanhet aallonmurtajalta lentoon. Osa laskeutui ihan rauhassa heinää syömään.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Arto

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 762
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #11 : 14.09.23 - klo:19:51 »

Iltaa

Kummallisia nuo huhupuheet on, kyllä niitä kaikesta keksitäään. Telkkisen tuttu osasi kyllä kysyä eikä jatkanut huhuilua.
Minä käytän kärpäsiin kärpäslätkää. Ampiaiset ja mehiläiset ja muut sellaiset päästän pihalle.
Tänä aamuna olisi ehkä hyvä jos olisin laittanut pitkähihaisen paidan kun menin töihin. Käsivarsissa tuntui hieman viileältä. Huomisen aamuksi onkin luvattu vain yksi plussa aste, saa laittaa pitkät housutkin ja takin.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 799
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #12 : 14.09.23 - klo:19:55 »

Täytyi oikein katsoa iltalehdestä sääennustetta ja kyllä Aurassa näkyi ennusteessa +1, [:67] [:67] tänne luvattiin aamuksi +2. Tänään jatkui soittamalla sairasloma loppuviikon joten aamulla ei onneksi kiirettä.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 799
  • Säkylä ** älykäS
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 14.9.2023 Torstai
« Vastaus #14 : 15.09.23 - klo:08:41 »

Harkitsetko muuttoa? Nyt olisi kohtuuhintainen talo  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.178 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.