Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 27.11.2023 maanantai  (Luettu 75 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
27.11.2023 maanantai
« : 27.11.23 - klo:08:43 »

Huomenta!

No nyt on kylmää -16 näyttää mittari pakkasta.

On kiva lähteä "leikkaukseen", no onneksi auto on lämmin ja parkkiinkin saadaan lämpimään auto siksi ajaksi.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 706
  • Itä-Uusimaa
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #1 : 27.11.23 - klo:09:01 »

Huomenta  [:-)]

Oi kun soma kuva  [:36]

-17 ja silleest.

Tavisahmattitirppojen lisäksi pihaan on saapunut 12 harakkaa  [NUT] Ne nyt onneksi syövät pääasiassa kauraa, mutta
kyllä niille kuorittu ak-siemenkin maistuu .  [NUT] Toissaviikolla pihaan saapui 24kg(8kgx3) kuorittua ak-siementä. Se määrä on ihan kohta loppu  [:-I] Joutuu taas toteamaan, että tässä kylässä ei taida kukaan muu ruokkia  [:-I]

Siitäkin huolimatta...
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 799
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #2 : 27.11.23 - klo:09:01 »

 [:-)] [:-)]

ATP...

Aamuyöllä oli joku - 16
Töihin lähtiessä - 14
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #3 : 27.11.23 - klo:09:07 »

Soma on Minni sinunkin laittama kuva. [:-)]

Valtava määrä siemeniä sinulla menee ja varmasti muillakin, Jarmo ym.  [:72]

Linnut kiittää [:-)]

Itsekin olen jo 15 kg kuorittua aurinkukkaa vienyt sinne Kaupungin ruokinnalle ja talimakkaroita. Nyt eilen oli verkkopalloja joku tuonut ja ihraa verkon sisällä. Pelkään aina että linnut jää jaloistaan verkkoihin kiinni. Olen niitä kuolleita näissä verkkopalloissa nähnytkin. En uskaltanut niitä poistaa ettei synny ruokinta sota [:-I]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #4 : 27.11.23 - klo:13:07 »

Oi kun hienot kuvat  [:-)] [:-)]. Käytiin asioilla. Oli kylmää. Täällä on sisätilan lämmitys autoissa kielletty. Silti jokuset lämmittävät. Vebasto olisi hyvä, mutta kun ei ole sellaista.

Hirmuiset määrät teillä menee ruokaa linnuille, mutta nostan kyllä hattua ruokkijoille.

Tänään oli nätti haloilmiö kun ikkunasta katsoin.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #5 : 27.11.23 - klo:15:27 »

Hienon kuvan Mesis on haloilmiöstä saanut. Täälläkin puut olivat kun pieniä timantteja täynnä kun huurre auringon paisteessa niistä loisti. Kuvia en edes yrittänyt ottaa.

Meillä on ajastimella toimiva lämmitys autoille. Ennen oli koko ajan lämpö päällä ja sähköä kului kun ihmiset piti autojaan koko ajan lämppärissä. Nyt 2 tuntia voi ajastaa. Lämmin oli auto ja ikkunat sulat kun kampaajalle mentiin tai minä menin.

Nyt alkoi kova rautatankkaus, saa nähdä mitä vatsa sanoo. Pakko olis kestää ja rauta arvot nousta muuten????
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #6 : 27.11.23 - klo:15:47 »

Pieni talvipiristys [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #7 : 27.11.23 - klo:16:29 »

Pakkasta ja kaunista ollut täälläkin. Upea kuva halosta!

Mielestäni niitä rautavalmisteita on useampia, ei kait siinä auta kuin kokeilla mikä sopii itselle.

Kotipanttereiden vuoksi meillä ei ole lintujenruokintaa tänäkään vuonna. Varsinkin tämä mustavalkoinen on kovinkin näppärä ja nopea saalistaja, tosin ei syö kyllä muuta kuin valkoista kalaa kastikkeessa. Hitaampi musta syö kyllä kaiken minkä kiinni saa, mutta siitäkin huolimatta lautaselle päätyy useimmiten Latzia.

Maanantai ja kuukuvaus jatkuu. Taas olen viisaampi, mutta ei vieläkään sellainen kuva, mikä on ajatuksissa. Ja vielä kun tuo pirulainen liikkuu! Olisi nyt hetken paikallaan  :-)) Ja yhtään ei pakkanen auta asiaa, pikkurilleistä lähti aika nopeaa tunto! Mutta onneksi minä olen keitetty sinnikkyydessä, hermot tosin menneet jo ajat sitten, mutta sinnyyden puuttumisesta ei käy syyttäminen  :-))

Pakkaspäivän jatkoa kaikille!


Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #8 : 27.11.23 - klo:16:39 »

Oletkohan vähän liian kriittinen itsellesi  [:-I]? Minusta kuukuva on upea  [KIPPIS]

Nyt vasta huomasin, että omaan halokuvaani on ikkunasta heijastunut kuva kännykän takaosasta, Se on siinä talon kolmannen kerroksen kohdalla  :-)) :-))
« Viimeksi muokattu: 27.11.23 - klo:16:46 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #9 : 27.11.23 - klo:16:42 »

Iiihana Nalle Puh ja Nasukuva ja -juttu  [:34] [:34]

Meillä saa kyllä auton moottoria lämmittää sen 2 tuntia, mutta sisätilan lämmitin on kielletty.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 799
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #10 : 27.11.23 - klo:18:07 »

Taas kotona. Aamulla tein pienet tulet ja silloin olin koneen vierellä joku 15 lämmintä. Klo 16 aikaan kävin kotona kääntymässä en katsonut silloin mittaria ja nyt tuli palaa porinmatissa ja koneen vierellä 10,1 plussaa. Niin ne Avialan lätty helteet menivät nopeasti ohi.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #11 : 27.11.23 - klo:18:12 »

Onpas jännä ettei sisälämppäriä saa pitää. Helpottaisi kummasti talviautoilua.
Niin pyörämiehet, naiset ei näistä murhetta kanna :-))

Onneksi Jarmo pääsi lättyhelteen kokemaan :-))

Kerrassaan on hieno kuukuva. Olisin huipputyytyväinen jos vastaavan saisin.

Minä olisin joutunut rautainfuusioon. En halunnut mennä. Olen korviani myöten täynnä sairaalaa ja tiputuksia. Siksi suun kautta otettavaa kokeillaan. On kuulemma hyvin vatsaystävällinen tuote että kädet ristissä toivon että pystyn niitä ottamaan ja arvot nousee jotka nyt ovat todella alhaiset.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 799
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #12 : 27.11.23 - klo:18:34 »

 [:-)] [:-)] Hienoja [:-)] kuvia [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 658
  • Lahti
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #13 : 27.11.23 - klo:18:37 »

Minun timanttipuu auringossa :-)) missä timantit ja aurinko :-))??
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 523
Vs: 27.11.2023 maanantai
« Vastaus #14 : 27.11.23 - klo:19:09 »

Tosi kaunis on ilman timanttejakin. Tänään satoi timantteja taivaalta. Siksi kai tuo haloilmiökin oli.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.114 sekunnissa. 30 kyselyä tietokannasta.