Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 13.12.2023 - Keskiviikko  (Luettu 86 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
13.12.2023 - Keskiviikko
« : 13.12.23 - klo:08:20 »



Aamua
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 719
  • Itä-Uusimaa
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #1 : 13.12.23 - klo:08:40 »

Huomenta  [:-)]

Hauska kuva  :-))

-7, eikä ole lumesta mitään kommentoitavaa  [NUT] olisi täysin painokelvotonta tekstiä  [:-//] :-))

siitäkin huolimatta....
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #2 : 13.12.23 - klo:08:41 »

Huomenta!

Jälleen lunta sataa hiljalleen, pakkasta -7.

No onpas soma kissa jellonan puvussa vai ? mitä tulee kuvasta mieleen.

Joko Jarmon olo on parempi, ettet vaan ole jo töissä eli liian aikaisin lähtenyt?

Minulla tänään silmänpohjakuvaus, ehkä tälle vuodelle ei tule, tulisi mitään tutkimuksia.

Tammikuulle on jo vino pino niitä tulossa [?]

Kepeää keskiviikkoa kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #3 : 13.12.23 - klo:08:44 »

Ai tänään on Lucianpäivä. Mennyt ihan ohi.

Minnin nätti kuva siitä muistuttaa [:-)]

Jaksamista lumitöihin [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #4 : 13.12.23 - klo:08:54 »

Huomenta!

Onpa hauska "pikkujellona"  [:5] [:10] [:-)]

Olis kiva kuulla mitä asiaa Minnillä onkaan lumesta  [:-DD] (painokelvoton teksti).
Ihana kuva  [:34].
Hyvää Lucianpäivää myös minulta!

Telkkiselle paljon tsemppiä kaikkiin tutkimuksiin.
Ihana pikkukisut kuvassa  [:34] [:34]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #5 : 13.12.23 - klo:09:30 »

Kiitos tsempistä. [:-)]. Tämän päivän tutkimus on ihan onneksi simppeli juttu. Ainut kurja on lähteminen kotoa  [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #6 : 13.12.23 - klo:15:17 »

Kotoa on aina kurja lähteä. -Minun ainakin, kun olen kotona viihtyvää sorttia.
Tänäänkin mies pyysi minua mukaansa kun meni maalle, mutta sain sen homman evättyä kun lupasin leipoa piparit ja joulutortut. Ne ovatkin nyt tehtynä.
Menin kuitenkin ensin hänen avukseen putsaamaan auton lumesta. Lähtiessä mietin, että ottaisinko kännykän mukaan, mutta tulin siihen tulokseen, että en tarvitse sitä. Auto tuli putsattua ja samalla putsasin lumesta roskakatoksen edustan ja talon oven edustat meidän rapun puolelta. Kun sitten menin rappuja ylös kotiin päin, ja kaivelin taskujani avainta etsien, ei sitä ollutkaan, eikä ollut kännykkääkään, että olisin voinut soittaa miehelle, että tule avaamaan ovi. Onneksi huomasin, että eka kerroksen miehellä on yleisavain. Ei muuta kun soittelemaan ovikelloa. Hän kävi avaamassa minulle oven. Pääsin kotiin leipomispuuhiin. En kyllä oikein välitä ruskeista pipareista, mutta se taikina on tosi hyvää  :-)). En kyllä välitä joulutortuistakaan, mutta mies tykkää niista sitäkin enemmän.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #7 : 13.12.23 - klo:15:56 »

Hyvä että kotiinpääsy onnistui [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #8 : 13.12.23 - klo:16:16 »

Teetkö Mesis taikinankin ruskeisiin pipareihin ihan itse.
Ne on minunkin herkkuja ja tietty herrasväen piparit.

Kyllä leipominen työstä käy. Ja tulee kyllä parhaimman makuisia kotona tehdyistä
 
Hyvä kun et jäänyt oven taa kun miehesikin ehti lähteä. Sattui asukas olee kotona kellä oli yleisavain. Meillä ei ole kun huoltomiehellä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #9 : 13.12.23 - klo:19:37 »

Olipa kiva keli ajella kun aurat ei olleet ehtineet katuja aurata. Sai pelätä että joku luistaa päälle kun autot näkyivät heittelehtivän sinne ja tänne. Onneksi kotiin selvittiin. Olin terkkarissa puoli kolmen aikaan ja aika oli 15.05. pääsin varrtia vaille sisään. Että nopea reissu. Kävin ostamassa kukan kotiin, valkoista joulutähteä etsin mutta olivat kellertäviä. Siis ostin asetelman.
Tämmöinen iltapäivä.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #10 : 13.12.23 - klo:19:40 »

Täytyy tunnustaa että olen tosi laiska leipuri, joten ostin valmiita torttutaikinalevyjä ja piparitaikinan. Yhden tortun söin, mutta en yhtään valmista piparia. Piparitaikinaa kyllä söin. Se on parempaa kuin valmiit piparit  :-)). Aiemmin olen tehnyt piparitaikinankin itse, mutta en jaksa enää.

Joo mukavaa on, kun on oven avaaja samassa rapussa. Huoltomiestä saisi odottaa vaikka kuinka kauan. Ehkä vastaisuudessa muistaa paremmin ottaa avaimen mukaansa, -tai sitten ei muista  :-))

Hyvä kun Telkkinen selvisi kolareitta kotiin. Laitapa kuva siitä kukka-asetelmasta, että saamme mekin ihailla.

Hyvä teksti Telkkisen kuvassa  :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #11 : 13.12.23 - klo:19:50 »

Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #12 : 14.12.23 - klo:07:35 »

Ei kait se Mesis laiskuutta ole jos ei pipari taikinaa itse tee. Se on helppo vaihtoehto [:72]

Pienen kukan ostin. Isot vie niin paljon tilaa joten tämä ja jos sen valkoisen joulutähden löydän, nämä riittävät joulukukiksi. Olen ystävilleni esittänyt toiveen, älkää tuoko, lähettäkö kukkia. Tulee astmaatikolle tukalat olot. Tähän asti eivät ole toivettani toteuttaneet, jospa nyt??
« Viimeksi muokattu: 14.12.23 - klo:07:53 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #13 : 14.12.23 - klo:08:17 »

Onpa kaunis asetelma  [:34]

Toivottavasti ystävät tänä jouluna ovat kuunnelleet toivomustasi ja myös täyttävät sen.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 719
  • Itä-Uusimaa
Vs: 13.12.2023 - Keskiviikko
« Vastaus #14 : 14.12.23 - klo:09:07 »

Hyvä juttu, ettei Mesiksen tarvinnu ootella, sisään pääsyä  [:-)]

Nätti kukkaasetelma  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.487 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.