Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 17.12.2023 Sunnuntai  (Luettu 92 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 673
  • Lahti
17.12.2023 Sunnuntai
« : 17.12.23 - klo:08:33 »

Huomenta!

Hyvää kolmatta Adventtia!

Nyt on lämpöasteita ja liukasta ainakin radiossa siitä mainittiin  [:-I]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 818
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #1 : 17.12.23 - klo:08:38 »

 [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Aamua, vähäsen plussalla.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 722
  • Itä-Uusimaa
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #2 : 17.12.23 - klo:09:18 »

Huomenta  [:-)]

Nätit kuvat  [:-)]

-1, ja Tuuliaista. Lumensyvyys on laskenut 10cm  :-)) pliukasta on myös.

Mukavaa 3. adventtia..
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 818
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #3 : 17.12.23 - klo:09:20 »

 [:-)] [:-)] kuville

Onkos nakkeli hylännyt Minnin ruokinnan [:-(]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 722
  • Itä-Uusimaa
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #4 : 17.12.23 - klo:09:43 »

Ei ole nyt näkynyt. Nokkiksia on välilä kaksi ja muuten tavispoppoo. Toiveissa on , että kun on nyt vihdoin lämmennyt, niin mustislauma häippäisisi. Muutama saa jäädä, mutta 35 kpl voi kyllä siirtyä jollekkin toiselle ruokinnalle ahmimaan.  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 818
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #5 : 17.12.23 - klo:10:13 »

Täälläkin ruokinnalla heti hiljainen aamu kun tuli plussa asteita.
Mustapääkerttu ollut viikon kadoksissa.
Punarinta näkyy päivittäin
pähkinänakkeli näkyy usean kerran viikossa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 673
  • Lahti
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #6 : 17.12.23 - klo:10:37 »

Onneksi on maistuvaa ruokaa niille ketkä teidän ruokinnoilla käy.
Tietty rahapussin päälle se käy kun ruokaijoita on paljon.

Täällä on kaupungin ruokinnalla jota ystäväni ja pari muuta ihmistä ylläpitävät, niin viirupöllö ja nyt niitä on 2, ihan päiväsaikaan saalislintuja kytostämässä.
Kuvia on monet pöllöistä saaneet. Eilen oli lehdessä hieno kuva.  Kaikki ei ehkä ole hyvin kun päivällä siellä yrittävät saalistaa .

Ai niin, Aurinko paistaa [:45]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 544
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #7 : 17.12.23 - klo:10:40 »

Ihania kuvia Telkkiseltä ja Minniltä.

Tänä aamuna meillä soi ovikello. Kun menin avaamaan, siellä oli yläkerrassa asuva nainen, -ja toi meille joululimpun. Hämmästyin niin, että en huomannut edes hyvää joulua toivottaa. Kiittelin vaan kovasti limpusta. Käyn viemässä heille joulukortin, jossa korjaan asian.

Hyvää kolmatta adventtisunnuntaita.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 673
  • Lahti
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #8 : 17.12.23 - klo:10:48 »

Hieno ele naapurilta ja ehkä olette hänelle mieleiset naapurit kun näin muistaa.

Kortti on hyvä kiitos [:-)]

Minulle soitti pitkäaikainen ystävä perjantaina. Sanoi monelta heräät lauantaina. Sanoin en tiedä nukunko edes. Että olen varmasti 3:lta jo hereillä. Hän soittaa silloin ja pyytää minulta tärkeää palvelusta. Puhelu loppui siihen. Mitään ei ole kuulunut, hänellä on epäilty muistisairautta, menossa lääkäriin. Jäi  [:-(] murheellinen olo.
Olen hänen miehensä kanssa asiasta jutellut.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 544
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #9 : 17.12.23 - klo:13:34 »

Hieno ele naapurilta ja ehkä olette hänelle mieleiset naapurit kun näin muistaa.
Siinäpä se ihmeellisyys onkin, että emme ole paljoakaan tekemisissä. Jos rapussa nähdään, jutellaan niitä-näitä. Siinäpä se sitten onkin.


Muistisairaus on kyllä kurja juttu. Itsekin pelkään, että koskahan minulle tulee oikein kunnolla päälle, kun olen alkanut kotona unohtamaan sellaisia jokapäiväisiä juttuja, jotka olen aiemmin aina muistanut. Jos huomaat (huomaatte) jotain erikoista, niin sanokaa heti.

Mikähän mahtoi olla se tärkeä palvelus, jota soittaja oli Telkkiseltä pyytämässä. Tuskin selviää.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 673
  • Lahti
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #10 : 17.12.23 - klo:14:18 »

Monta kertaa se riittääkin kun huomioi toisen ihmisen. Siitä saa mielihyvää joka voi ihmisen saada toimimaan näin, eli tuomaan vaikka joululimpun.  [:-)]

Epäilen ettei ystäväni edes muista että hän on minulle soittanut. Näitä on vastaavia ollut ennenkin. Miehensä kertoi että joku yö hän heräsi ja ystäväni pakkasi jotain kasseja. Hän meni kysymään mitä teet, oli vastannut että kun nämä vieraat ei älyä lähteä täältä pois hän pakkaa niiden tavarat ja ajaa pihalle. Hänelle totta!!

Sanoinkin ystävän miehelle että nyt muisti hoitajan vastaanotolle aika ja niin tekivät. Hän laittoi lähetteen lääkärille joka hoitaa näitä muistisairaita.

Eipä meistä kukaan tiedä mitä edestä löytyy.

Tässä juuri tuli radiosta tämä kappale. Tykkään kuten monesta muustakin Jarkon joululauista mitä hän laulaa.

https://m.youtube.com/watch?v=sBWkVxjvxPA


Olipa liukas keli kävellä. Onneksi oli piikkarit jalassa [:72]. Lintuja ei juuri näkynyt kun muutama tintti.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 673
  • Lahti
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #11 : 17.12.23 - klo:14:36 »

Eiks joululaulussakin lauleta "hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä".

Onneksi oma elämä ei ihan tällaista ole ollut. Nyt meinaa kallistua sille vähän kurjalle puolelle  [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 818
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #12 : 17.12.23 - klo:15:01 »

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 673
  • Lahti
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #13 : 17.12.23 - klo:15:35 »

Juuri äsken kuulin suru-uutisen!

Musiikki jää elämään tai sanoitukset [:-)]

https://m.youtube.com/watch?v=8OKGzR4-nk4

Hitsi minä kirjoitan oikein niin puhelin kirjoittaa sitten väärin :-))

Korjasin!!
« Viimeksi muokattu: 17.12.23 - klo:16:00 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 544
Vs: 17.12.2023 Sunnuntai
« Vastaus #14 : 17.12.23 - klo:15:56 »

https://www.youtube.com/watch?v=-TpXXDJ-YII&list=OLAK5uy_lYxTeCEQsEA5eHVwOng6iR6dGqZjrTdQ0
Ei tule enää lisää näitä lauluja
Täytyi oikein käydä lukasemassa IS:sta että kumpi on kuollut. Hyviä lauluja heillä, kuten tuokin, jonka Jarmo laittoi.

Telkkiseltäkin nätit laulut. (Tykkään myös Jarkko Aholasta.) -Ja kiva kuva, sekä hyvä teksti siinä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.26 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.