Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 13.1.2024 - Lauantai  (Luettu 155 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 819
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #15 : 13.01.24 - klo:15:36 »

Ruokinnan iltatäydennys oli reilut puolisen tuntia sitten ja tänään kävi 12 lajia ruokinnalla.
Nyt vähitellen sauna/lehtikierrokselle.

-5

 [:42] [:59]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 675
  • Lahti
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #16 : 13.01.24 - klo:17:16 »

Nyt vasta hokasin Minnin laittamasta kuvasta, että on Nuutin päivä [:-)]

Jarmolla taas kivat lajit siivekkäitä ruokinnalla [:72]

Radiomäellä ei näkynyt kun tinttejä. Onhan ruokinta automaatista siemeniä syöty. Näkyy lasi ikkunasta minkä verran on jäljellä  [:-)]

Spedelle [:72]


Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 675
  • Lahti
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #17 : 13.01.24 - klo:17:23 »

Ai niin, olenkohan ihan liian tunteikas ja ajatusmaailmaltani outo.
Tänään näin vanhan naisen jonka kädestä penkan takaa näki, että ulkoiluttaa eli hihna näkyi. Kun päästiin kohdalle en nähnyt oliko koira mäyris vai mikä pieni koira oli kyseessä. Kipitti etutassuilla ja takajalkojen paikalla oli pyörät. Liekö takapää halvaantunut tai??? Taas rupesi tippaa silmään kiertämään näky.

Äkkiä ohi, en jäänyt enempää katsomaan.

Kotona mietin miten reppana tekee tarpeensa ym. Ehkä olen ymmärtämätön, kun pahaa teki.

Telkassa olen vastaavaa joskus nähnyt. Elämäni ekan kerran näin livenä, ja toivottavasti vikan kerran [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 819
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #18 : 13.01.24 - klo:18:26 »

Sauna/lehtikierros tehty ja niukasti 30km tuli mittariin ja vähän etumatkaa jos Aviala innostuu kesällä oikein pyöräilemään hirmuisasti...

-5 ja koneen vierellä kivasti +14,5 ja tulen teko kun varmaan pitäisi jotain syödäkin tänään
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 547
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #19 : 13.01.24 - klo:18:51 »

Tänään ruokinnalla mm puukiipijä, kuusitiainen, punarinta ja pähkinänakkeli
Hienoja lintuja käy Jarmolla ruokailemassa.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 547
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #20 : 13.01.24 - klo:18:54 »

Nyt vasta hokasin Minnin laittamasta kuvasta, että on Nuutin päivä [:-)]
Radiomäellä ei näkynyt kun tinttejä. Onhan ruokinta automaatista siemeniä syöty. Näkyy lasi ikkunasta minkä verran on jäljellä  [:-)]
Aika paljon ovat syöneet.

Minäkin mietin, että jos sattuu nuutipukkeja tulemaan, niin ei ole mitään annettavaa. Onneksi ei ole ketään näkynyt.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 547
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #21 : 13.01.24 - klo:18:58 »

Ai niin, olenkohan ihan liian tunteikas ja ajatusmaailmaltani outo.
Tänään näin vanhan naisen jonka kädestä penkan takaa näki, että ulkoiluttaa eli hihna näkyi. Kun päästiin kohdalle en nähnyt oliko koira mäyris vai mikä pieni koira oli kyseessä. Kipitti etutassuilla ja takajalkojen paikalla oli pyörät. Liekö takapää halvaantunut tai??? Taas rupesi tippaa silmään kiertämään näky.

Äkkiä ohi, en jäänyt enempää katsomaan.

Kotona mietin miten reppana tekee tarpeensa ym. Ehkä olen ymmärtämätön, kun pahaa teki.

Telkassa olen vastaavaa joskus nähnyt. Elämäni ekan kerran näin livenä, ja toivottavasti vikan kerran [:-(]
Mahtoikohan koiraparka nauttia elämästään?  Minä olen sen verran tunnevammainen, että en käsitä tuollaista. Vaikka tykkäänkin koirista ja muistakin eläimistä, niin joskus on vaan mentävä eläimen ehdoilla, ja jos eläin on vakavasti sairas, niin miksi pitkittää sen elämää.  [:´(]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 547
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #22 : 13.01.24 - klo:19:06 »

tulen teko kun varmaan pitäisi jotain syödäkin tänään
Kyllä nyt on jo korkea aika syödä, jos et vielä ole syönyt.


Olen tänään taas silpunut kaikkia vanhoja laskuja ym. Löysin pari sellaista vihkoa, mihin olin kirjoitellut koirista kaikkia. Synnytysjuttuja ja muuta sellaista. Ei tahtonut tulla silppuamisesta mitään kun piti niitä ruveta lukemaan. Niitä en malttanut silputa, kuten en vanhoja koulun päästötodistuksia ja työtodistuksiakaan.
En edes muistanut, että minulla on tuollaisia korjussa  :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 819
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #23 : 13.01.24 - klo:19:14 »

Ihan kohta [:20]

Kannattaa tuollaiset paperit pitää tallessa, laittaa vaikka tyttärelle tai tyttären tyttärelle aarrearkkuun [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 675
  • Lahti
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #24 : 13.01.24 - klo:19:38 »

Ai niin, olenkohan ihan liian tunteikas ja ajatusmaailmaltani outo.
Tänään näin vanhan naisen jonka kädestä penkan takaa näki, että ulkoiluttaa eli hihna näkyi. Kun päästiin kohdalle en nähnyt oliko koira mäyris vai mikä pieni koira oli kyseessä. Kipitti etutassuilla ja takajalkojen paikalla oli pyörät. Liekö takapää halvaantunut tai??? Taas rupesi tippaa silmään kiertämään näky.

Äkkiä ohi, en jäänyt enempää katsomaan.

Kotona mietin miten reppana tekee tarpeensa ym. Ehkä olen ymmärtämätön, kun pahaa teki.



Telkassa olen vastaavaa joskus nähnyt. Elämäni ekan kerran näin livenä, ja toivottavasti vikan kerran [:-(]
Mahtoikohan koiraparka nauttia elämästään?  Minä olen sen verran tunnevammainen, että en käsitä tuollaista. Vaikka tykkäänkin koirista ja muistakin eläimistä, niin joskus on vaan mentävä eläimen ehdoilla, ja jos eläin on vakavasti sairas, niin miksi pitkittää sen elämää.  [:´(]

Itsekin yritän ajatella siltä kantilta kun yksi parhaimmista ystävistäni pystyy liikkumaan ainoastaan pyörätuolilla ja toisen ystäväni tytär halvaantui nuorena autokolarissa ja on myös pyörätuolissa. Mutta jotenkin en osaa suhteuttaa sitä eläimeen eli vaikka omaan koiraani jos olisi peräpää vaikka halvaantunut. Ei olisi ollut luonnetta kuljettaa jollain apuvälineellä lenkille.
Ihan vieläkin on ahdistunut olo näkemästäni.

Minäkin olen tuhonnut paljon papereita menneiltä ajoilta. Joitain olen säästänyt. Ei ole ketään kelle jättäisin. Veljen tytöt kyllä haluavat minun nuoruus valokuvat+ ym.muistoksi.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 819
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #25 : 13.01.24 - klo:20:35 »

Jokos Artolta ja Avialalta alkaa löytyä lintuhavaintoja linkin listalle, koko vuoden lintuhavainnot [:-)] [:-)] [:-)]
http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/index.php?topic=28599.0
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 819
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #26 : 13.01.24 - klo:21:16 »

https://www.varusteleka.fi/fi/product/magforce-ranskalainen-pakki-kuusiosainen-jarjeton-morko-alumiinia/77667
iso ranskalainen pakki, tämän jos teet täyteen hernekeittoa, et jaksa syödä kaikkea vaikka naapuri auttaisi :-O :-O
Aika hauskoja kuvia oikeasti ihan järkyttävän iso
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 547
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #27 : 13.01.24 - klo:21:26 »

Kannattaa tuollaiset paperit pitää tallessa, laittaa vaikka tyttärelle tai tyttären tyttärelle aarrearkkuun [:-)]
Hyvä idea  [:5] [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 819
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #28 : 13.01.24 - klo:22:40 »

Lauantain kylmin ollut -19,6 varmaan sen jälkeen kun eilen illalla nollasin mittarin on pakkanen käynyt melkein kahdessakympissä, aamulla olikin sitten melkein puolta vähemmin. Nyt -5
Lunta tänään satanut täällä ehkä pari senttiä, paikoitellen aamuiset jäljetkin näkyvissä, paikoitellen tuuli saattanut puhaltaa pieniä kinoksiakin.

Vähitellen ehkä taas muutama  [:48] [:48] [:48] [:48] [:48] ja sitten [:60] että huomennakin jaksaa  [:42]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: 13.1.2024 - Lauantai
« Vastaus #29 : 14.01.24 - klo:08:40 »

Laitan nyt tännekkin näytille, koska sen verran erikoinen kohtaaminen eilen sattui.

Olin taas perinteisellä pusikkokierroksellani, lähinnä tarkoituksena katsoa joskos kettupesuetta näkyisi. Tarpeeksi kun jaksoi tarpoa, niin yhtäkkiä vastassa killittikin silmäpari. Hetken siinä sitten siristelin silmiäni, että kenen lehmä on karannut. Vai hevonenko tuo on. Ei, kyllä se hirvi oli. Ja kohta pusikosta kurkisti toinen pää. Nämä olivat erikoisen uteliaita ja siinä sitten hyvä tovi tuijoteltiin toisiamme. Päätin istahtaa hyvän matkan päähän ja he jatkoivat ruokailujaan. Varttitunnin siinä sitten seurailin kaksikon toimintaa, ennen kuin päätin antaa heille ruokarauhan.

Tämä on nyt näitä sarjassa kuningaskalastaja-kuvia. Kaksi valkoista hirviä voi saada ties minkä ihmismassan liikkeelle. Onneksi maasto on sen verran hankalaa, ettei lähelle pääse moottorivälinein. Kirjoitin tuonne eläimet osioon ensin, mutta otin kuvat pois. Laitetaan nyt tänne kuitenkin, vaikka meillä näitä vieraita käykin. Eikä tuonne kannata kenenkään täyspäisen lähteä, loukkaa vielä itsensä tai pahimmassa tapauksessa törmää minuun  :-))

Seuraavaa kerrotaan valkoisesta hirvestä:

Valkoinen hirvi

Valkoinen on puhtauden, salaperäisyyden ja saavuttamattoman väri. Se symboloi uutuutta ja seikkailunhaluista henkeä ja muistuttaa meitä siitä, että kulkemamme polku on yhtä tärkeä kuin määränpään saavuttaminen. Valkoiset hirvet ovat lähes aina merkkinä poikkeuksellisen matkan alkamisesta tuonpuoleiseen maailmaan. Valkoinen hirvi on osa keijujen valtakuntia ja piilotettua viisautta.

Arthurin legendat pursuavat valkoisia hirviä, kun Pyöreän pöydän ritarit yrittävät jäljittää niitä ja niitä ilmestyy ympäri kuningas Arthurin hovia. Nähtyään sellaisen valveilla olevassa todellisuudessa tai unimaailmassa se antaa soturille tai tietäjälle sysäyksen lähteä etsintäretkelle. Arthurin legendat korostavat tätä ajatusta valkoisista hirvistä, joilla on kätkettyä viisautta matkoilla mystisiin maailmoihin.


Tämän puitteissa tästä sitten tiedä enää yhtään mitä tämäkin vuosi tuo tullessaan!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.251 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.