Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläisten talviruokinnan verkkokaupat  (Luettu 499 kertaa)

tapmar

• Vieras
Pönttöläisten talviruokinnan verkkokaupat
« : 17.12.06 - klo:22:08 »

Haeskelen verkkokauppaa, josta voisi tilata rouhittua maapähkinää, kuoretonta auringonkukkaa ja kauraa. Lähinnä haussa olisivat isommat säkit: 20-25 kiloa. Googlaustulokset ovat varsin laihoja, joten kaipaan vinkkejänne.

Etsiskelin foorumin uudet ja vanhat keskustelut läpi, mutten löytänyt asiasta juurikaan keskustelua.
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pönttöläisten talviruokinnan verkkokaupat
« Vastaus #1 : 17.12.06 - klo:22:14 »

Verkkokaupasta en tiedä mutta meille oli ilmestynyt suuri kauppakassillinen pähkinöitä verannalle. Luulen että pahkinänakkelin katsojat ovat tuoneet mutta en tiedä kuka niin että voisin kiittää
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #2 : 17.12.06 - klo:22:38 »

Ei ole kokemusta linnunruokien ostosta verkkokaupasta, mutta tällaiset sivut löysin http://www.lemmikkiexpress.fi/product_catalog.php?c=26&page=1
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #4 : 18.12.06 - klo:10:49 »

Mä olen hakenut ruoat ihan normaaleista kaupoista. En oikein noita postimyynti-juttuja harrasta muutenkaan!
Mutta ideana ihan hauska!

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 20.12.06 - klo:15:58 »

Tänä talvena olen hankkinut suuret erät siemeniä lähimmästä Agri-Marketista. Kun minulla ei ole autoa, tuovat he sieltä rahtina. Toimitus on nopea ja siitä joutuu maksamaan sievoisen summan. Jos on mahdollisuus hakea itse,kannatta se tehdä, jos on alle tunnin edestakainen ajomatka.
Siemenet Agrissa ovat halvempia kuin eläinkaupassa. Laatukin näyttää olevan hyvä ja puhdas.
Kirjattu

Parus Major

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #6 : 20.12.06 - klo:21:07 »

Suosittelen  paikallisia myymälöitä, kauppahalleja jne.
Lintupiireissä usein sana kiertää, mistä saa edullista ja hyvää tuotetta.
Itse haimme talipalat Lihaliikkeestä, auringonkukansiemenet Kauppahallista, pähkinät Talousmarkasta ja jyvät joltain maanviljelijältä, jossa lintuharrastaja toimi välittäjänä.
Rasvamakkarapötköt Agrimarketin tarjouksesta nyt viimeksi.
Uskon, ettei oikein ole olemassa verkkokauppaa kyseisille tuotteille. Painavat jättisäkit on helpompi niin ostaa kuin toimittaa suoraan liikkeestä ilman välikäsiä.
Kannattaa kysellä paikallisilta lintuharrastajilta tai lintuverkolta (jos mahdollista) tuotteiden saatavuutta parhaiten. Niin minä tein ja aihe poiki keskustelua ja tietoa tuli! :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

tapmar

• Vieras
« Vastaus #7 : 20.12.06 - klo:23:21 »

Hassu juttu, että tuollaista verkkokauppaa ei todellakaan näytä löytyvän. Itse on jotenkin tottunut nykään siihen, että maito ja leipä haetaan kaupasta - muu tilataan netistä.
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 21.12.06 - klo:03:26 »

Tuossapa voisi olla jollekin, jolla on hyvät varastotilat, oiva liikeidea. Ihmistenkin ruokia ostellaan nykyisin paljon netistä, joten miksipä ei voisi lintujenkin.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

metsäläinen

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 21.12.06 - klo:05:18 »

Haeskelen verkkokauppaa, josta voisi tilata rouhittua maapähkinää, kuoretonta auringonkukkaa ja kauraa. Lähinnä haussa olisivat isommat säkit: 20-25 kiloa. Googlaustulokset ovat varsin laihoja, joten kaipaan vinkkejänne.

Etsiskelin foorumin uudet ja vanhat keskustelut läpi, mutten löytänyt asiasta juurikaan keskustelua.

Itse kanssa hain mistä saisi säkissä kuorittua auringonkukkaa. Kirjoittelin jo aiemmin täälläkin kimppaostoista. Turussa olisi liike joka myy kilopusseina kauppohin oliko se nokittavaksi seoksia. Kuoritut auringonkukka, kaura ja murskapähkinä. Toimittaa myös autorahteina isoja säkkejä. Mutta tuo rahti nostaa hintaa.
Hyvinkään eläinkaupasta (20km) sain kuorittua auringonkukkaa (sunflowerkernels) 25kg säkin karvan alle 50 egee. Eli hintaero kuorelliseen ei ole hyötysuhteen kanssa enää iso. Eli kannattaa kysellä eläinkaupoista, jos vaikka tilaisivat.

Kuorellisesta tulee tienoo täyteen kuoriroskaa, ja ilmeisesti haaskuuseen menee iso osa. Linnut ei saa kaikkia kuoria auki. Nyt näyttäisi kuorittu  menevän kaupaksi hyvin mutta vähemmän kuin kuorellista. Eli hyötykäyttöön menee enemmän.

Myös ruokailutapa on tullut tutuksi. Tali- ja sinitiaiset hakee jyvän kerrallaan ja syövät. Hömötiaiset hamuavat suun täyteen 3 jyvää. Ja häipyvät. Niille on ilmeisesti tuo lajikäyttäytyminen ja piilottavat osan kaarnanrakoihin. Kuusitiaiset on varsinaisia gourmet ruokailijoita. Otetaan jyvä suuhun.. ei kelpaa ja sylkäistään maahan, seuraava ,seuraava, seuraava, nyt kelpasi ja jyvä suussa oksalle.

Kuorellista kauraa nyt saa säkeittäin suoraa tiloilta. Tai vaikka Agrimarketista säkki rehukauraa. Harrastuksen vuoksi muutama pienmärehtijä aitauksessa, eli riittää linnuillekin. Kuoreton kaura onkin sitten mutkallisempi juttu, ehkä Turusta. Pähkinää joskus kaupasta kokonaisena ja murskaan itse. Kuiva jälkiuuni reikäleipä rautalangalla kiinni puunrunkoon, niin on oravillekin nakerrettavaa. Tuon leivän maistumisen huomasin kun noille elikoille vein kuivaa leipää ja kurre tuli osingolle ja raahasi mukanaan puolikasta reikäleipää. Oli naurussa pitelemistä, sen verran hulvatonta oli kurren ruuan kuljetus. Mutta takaperin se kiskoi eväät puuhun.
Kirjattu

Jarmo

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : 21.12.06 - klo:05:34 »

Hyvin kirjoitettu metsäläiseltä  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

tapmar

• Vieras
« Vastaus #11 : 21.12.06 - klo:14:50 »

Turussa olisi liike joka myy kilopusseina kauppohin oliko se nokittavaksi seoksia. Kuoritut auringonkukka, kaura ja murskapähkinä. Toimittaa myös autorahteina isoja säkkejä. Mutta tuo rahti nostaa hintaa.

Jep. Risettihän niitä Nokittavaksi-tuotteita valmistaa. Itse soittelin heille myös tässä taannoin, mutta nyt heillä ei tuntunut olevan minkäänlaista mielenkiintoa tehdä suursäkkejä. Nokittavaksi-tuoteperheen normipusseja on Keskon tukussa, joten mihin tahansa K-ryhmän kauppaan niitä on ainakin tilattavissa nopeasti.

Tuo mainitsemasi kimppatilaus olisi kyllä kehittelemisen arvoinen idea.
Kirjattu

Parus Major

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #12 : 22.12.06 - klo:00:00 »

Tuossapa voisi olla jollekin, jolla on hyvät varastotilat, oiva liikeidea. Ihmistenkin ruokia ostellaan nykyisin paljon netistä, joten miksipä ei voisi lintujenkin.

Homma ei lyö leiville, valitettavasti. Täälläkin oma lintuyhdistys hoiti aikanaan auringonkukansiemenenmyyntiä, mutta hinnoissa ei pystytty kilpailemaan liikkeiden kanssa. Tilattavien siementen määrät olisi pitänyt olla valtavia, sitten työ; pussitus erittäin allergisoivaa käsintehtynä ja se työn määrä.
Ei kannattanut homma. Mukavaa on kuitenkin se, että jotain sopimuksia mm. kauran suhteen on ollut lintuharrastajien kanssa. Ollaan tehty kimppatilauksia ihan edulliseen hintaan. Lisäksi paikallinen kauppahallimme eräs liike myy isoja säkkejä mm. pähkinäälintuharrastajille erikseen tilattuna. Ihan hyvä näin! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #13 : 22.12.06 - klo:06:15 »

Taina toi mulle viime talvena hevosten kauraa 50 kiloa. Olikohan se tallilla maksanut siitä 5 euroa tai jonkun ihan naurettavan muodollisen summan. Keltasirkuille maistuu hyvin.  [:-)]
Meillä paikallisesta eläintarvikeliikkeestä Hylyn jäsenet saavat linnunruoasta -10% alennusta.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : 29.01.07 - klo:14:35 »

Ostettiin lauantaina Kuortin rautakaupasta 25 kg säkki auringonkukansiemeniä hintaan 15€. Kun avasin säkin, hämmästyin kovasti kun siemenet oli ihan mustia (ja tosi pieniä). Yleensä auringonkukansiemenet on ollut sellaisia raidallisia, tumman ja vaalean kirjavia. Linnuille näyttivät kyllä maistuvan mustat siemenet ihan yhtä hyvin kun kirjavatkin.
Onko muilla ollut näitä mustia siemeniä?
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.137 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.