Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 5.6.2024 keskiviikko  (Luettu 115 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
5.6.2024 keskiviikko
« : 05.06.24 - klo:07:33 »

Huomenta!

+18 lämmintä, ehkä se tästä sinne +27 lämpenee.
Ei kivaa.
Huomenna voi olla jo normaalimpi kesäsää.

No niin kohta labrareissu. Siinä päivän ohjelma [:-)]

Hyvää tätä päivää kera kuvan+muovijoutsenten myötä toivotan.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #1 : 05.06.24 - klo:07:37 »

 [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Aamua kaikille
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #2 : 05.06.24 - klo:09:46 »

Aamupäivää  [:-)]

Kaunis kuva  [:-)]

22 astetta ja mollikkaista. Toukokuun alusta on ollut 16 hellepäivää, joista 4 on ollut yli 30 astetta. Vettä on satanut 6mm. Tänään vielä kitupäivä, ja sitten hyvässä lykyssä juhannukseen asti on normikeliä. Ei kylläkään ole normikeliä, jollei sada enää laisinkaan  [:-I]

Kävin aamulla hampaitten panoraamakuvauksessa. En ole koskaan aikaisemmin käynnyt. On se kumma, että just silloin kun pitäisi olla ihan paikallaan, joka paikkaa alkaa kutittamaan ja yskä meinaa väkisin tulla  [NUT] :-)) No onnistu se kuva kuiteskin  :-))

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #3 : 05.06.24 - klo:10:02 »

Istutin syksyllä pallolaukkoja. En senkummemmin lukenut pussin tekstiä, vaan kuvasta näin että ovat vaaleenpunaisia. On ne vaaleenpunaisia ja isojakin (halkaisijaltaan n. 12cm ) mut ovat  ihan lyhyitä :-)) normaalit violetit pallolaukat heiluu ainakin metrin korkeudessa.
Onneks istutin ne kukkapenkin etuosaan, niin jopa  näkee ne  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #4 : 05.06.24 - klo:11:00 »

Hyvä että hampaiden tutkimus onnistui kutinoista huolimatta.

Aika kivan näköinen kukka on vaikka onkin lyhyt, uusi tuttavuus minulle.

Sadetta sais tulla moneen paikkaan. Täällä paikoittain tullut kunnolla vettä. Meidän kohdalla vähän.

Täällä on pieniä suunnistajia tämän pikkuveskun ympärillä. Hanhiemot ei saa poikasiaan tuotua nurmikoille syömään. Tuntui että itsekin jää suunnistajien jalkoihin niin oli vaihdikkaita nuoria.
Hyvä harrastus kuitenkin. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #5 : 05.06.24 - klo:17:29 »

Kaunis, sininen kuva Telkkiseltä heti alkuun. Tyyntä näyttää olevan.

Herttainen kuva Minniltä  [:-)].
Enpä ole kuullutkaan hampaiden panoraamakuvauksesta. Uskon sen, että kun täytyy olla hiljaa, niin tulee jos jonkinlaista vaivaa  :-)).
Kauniita pallolaukkoja. Juuri tänään ihailin samaisia kukkia kun ajeltiin yhden pihan ohi.

Käytiin tänään kotipaikkani hautausmaalla. Orvokkiamppelit olivat "vähän" kärsineitä kuivuudesta. Viikko sitten kävimme ja kastelin ne silloin ihan läpikotaisin. Tytär lupasi koittaa saako hän ne virkoamaan. Niinpä veimme ne hänelle.

Hienot kuvat Telkkiseltä  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #6 : 05.06.24 - klo:17:39 »

Kuville [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Tuli kodassa ja [:25] [:25] [:20]
Nopeimmille tarjotaan mitä pannussa sattuu olemaan
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #7 : 05.06.24 - klo:18:50 »

Kiitos kuvakommenteista :-))

Meillä on ne altakastelu systeemit haudoilla, kukat pärjää hyvin. Vesi lanta tulee ihankuin itsekseen kukille. [:-)]

Toivottavasti joku piipahtaa Jarmon kanssa herkuttelemaan [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #8 : 05.06.24 - klo:19:29 »

Silloin kun vein orvokkiamppelit haudoille, niin kaivoin ne maahan ja kastelin sekä amppelit että ympäristön. Viime kerralla kun kävimme, joku oli ne kaivanut maasta pois ja laittanut siihen mullan päälle. Olen ihan varma siitä, jos ne olisivat saaneet olla maassa ja olisin hyvin kastellut myös mullan amppelien ympäriltä, niin eivät olisi kärsineet niin kovin kuivuudesta kuin nyt mullan päällä ollessaan.

Altakasteluruukku olisi varmasti hyvä.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #9 : 06.06.24 - klo:09:16 »

kauniita kuvia  [:-)]

Mulla oli myös orvokkiamppeli haudalla, multatilassa. se oli nostettu multatilan viereen, ja seuraavan kerran kun kävin, niin seurakunnan kukat oli istutettu. Jos ne kukat olisi ollu istutettu, niin roskiin olisivat joutuneet.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #10 : 06.06.24 - klo:10:22 »

Olisko seurakunta nostanut meidänkin amppelin pois mullasta, mutta aika aikaisin sitten olivat nostaneet, kun vasta kymmenes päivä pitäis vaihtaa kukat.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #11 : 06.06.24 - klo:10:30 »

Täällä ainakin on aikaistettu kukkien laittoa kun kesäkin on aikaistunut
 
Eli voisi olla seurakunnan tekosia, eli hyvää tarkoitettu [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #12 : 06.06.24 - klo:16:07 »

Meillä oli kirkon lehdessä juttu, että seurakunnat ei enää laita haudoille kun monivuotisia perennoja.

Tässä juttu jos näkyy täällä eli syy miksi tällainen muutos.

https://www.kirkonseutu.fi/uutiset/hoitohautoja-koristavat-jatkossa-monivuotiset-perennat-kesakukkien-sijaan-6.94.420836.ede110d9a7
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #13 : 06.06.24 - klo:16:17 »

Ovat perennat tosi kauniita ja säästyy hoito-ym:sta kulusta, mutta asialla on kaksi puolta. Mitä tykkäävät puutarhat, kun yksi suuri rahoittaja poistuu. Minä kyllä ottaisin mieluusti perennat haudoille ja antaisin seurakunnan hoitaa, koska täältä on niin kamalan pitkä matka minun vanhempieni ja isovanhempien haudoille.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: 5.6.2024 keskiviikko
« Vastaus #14 : 06.06.24 - klo:16:44 »

Samaa mietin, suuri tappio tulee puutarhureille kun kukkia ei sieltä hommata.
Samoin käy kukkakauppiaille kun hautavihkoja ei moni enää halua. Yksi ruusu hautajaisiin ostetaan ja marketit vie oman osansa myynnistä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.267 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.