Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 24.7.2024 keskiviikko  (Luettu 99 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 673
  • Itä-Uusimaa
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #15 : 25.07.24 - klo:09:05 »

Upeet pilvikuvat  [:-)]

Jos meinaa Per-se pullon sisällöllä vetästä  perseet olalle, niin joutuu sitten maksamaan perseverot  [NUT] :-))

Se on hassua, kun eri kielillä asiat tarkottaa ihan jotain muuta.  :-)) Jos Trumppi tietäisi, että jossainpäin maailmaa etunimi Kamala tarkoittaa englanniksi horrible/terrible, niin siitäkös se idiootti riemastuis  [:-DD]







Minniltä kaunis kuva.. sadetta sinne voisi toivoa kun kerran se olisi mieluisaa.



Juu. mieluisaa olisi. Jos pihalla  iskee lapiolla maahan, niin kosteutta on n. 5mm , jos sitäkään. n. 150 mm puuttuu viimeisten 3 kuukauden sademäärästä.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 486
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #16 : 25.07.24 - klo:09:34 »

Jos meinaa Per-se pullon sisällöllä vetästä  perseet olalle, niin joutuu sitten maksamaan perseverot  [NUT] :-))

Se on hassua, kun eri kielillä asiat tarkottaa ihan jotain muuta.  :-)) Jos Trumppi tietäisi, että jossainpäin maailmaa etunimi Kamala tarkoittaa englanniksi horrible/terrible, niin siitäkös se idiootti riemastuis  [:-D]
[:-DD]   [:-DD] 
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 673
  • Itä-Uusimaa
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #17 : 25.07.24 - klo:14:14 »

Mulle ehdotettiin jo vuosia sitten moniteholinssejä.En viel huolinnu, kun näen lukea ilman laseja ja tietsikalla käytän n.10 vuotta vanhoja laseja
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 673
  • Itä-Uusimaa
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #18 : 25.07.24 - klo:14:25 »

Pitäisköhän minunkin mennä silmälääkäriin, nyt tulee 2v.viime käynnistä. Kaihia oli jo silloin.
Minä olin viimeksi käynyt 11.11.-21 ja silloin oli alkavaa vanhuudenkaihia. Tämä näöntarkastaja ei oikein siihen ottanut kantaa vaan sanoi, että sitä on vähän kaikilla. Olin tosi iloinen kun en joutunutkaan Tampereelle kaihileikkaukseen.
Hän mittasi myös silmän paineen ja ne olivat kuulemma ihan huippuluokkaa.

Hieno juttu  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 486
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #19 : 25.07.24 - klo:17:03 »

Mulle ehdotettiin jo vuosia sitten moniteholinssejä.En viel huolinnu, kun näen lukea ilman laseja ja tietsikalla käytän n.10 vuotta vanhoja laseja
Kyllä on hyvä lähinäkö jos luet ilman laseja  [:72]

Meillä mies on minua kuutisen vuotta vanhempi, mutta näkee kauas omilla silmillään paremmin kuin minä laseilla. Hän ei siis tarvi kaukolaseja laisinkaan. Lähinäköön kyllä tarvii.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 673
  • Itä-Uusimaa
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #20 : 26.07.24 - klo:09:51 »

On juu, ainakin toistaiseksi.  [:-)] Mä en oikein ymmärtänyt, et miks ne silloin tyrkytti monitehoja. Kun näen lukea ja prilleillä näen kauas, mut n. puolen metrin päähän en sit näe kunnolla . Et silloin , esim. tietsikalla käytän vanhoja prillejä joissa on sopivat vahvuudet.  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 630
  • Lahti
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #21 : 26.07.24 - klo:10:23 »

Äitini kun oli 90 ja tehtiin kaihileikkaus. Srn jälkeen ei laseja tarvinnut. Näki pakkauksista sen pienimmänkin tekstin mitä itse en nähnyt kun laseilla ja suurennuslasi lisänä. Outo juttu [?]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 486
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #22 : 26.07.24 - klo:12:13 »

On juu, ainakin toistaiseksi.  [:-)] Mä en oikein ymmärtänyt, et miks ne silloin tyrkytti monitehoja. Kun näen lukea ja prilleillä näen kauas, mut n. puolen metrin päähän en sit näe kunnolla . Et silloin , esim. tietsikalla käytän vanhoja prillejä joissa on sopivat vahvuudet.  [:-)]
Hyvä ettet ole vanhoja hukannut minnekään  [:72]
Tykkään kyllä itse monitehoista, kun ei tarvi rillejä vaihdella, vaan näkee (näki) joka matkan päähän.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 486
Vs: 24.7.2024 keskiviikko
« Vastaus #23 : 26.07.24 - klo:12:14 »

Äitini kun oli 90 ja tehtiin kaihileikkaus. Srn jälkeen ei laseja tarvinnut. Näki pakkauksista sen pienimmänkin tekstin mitä itse en nähnyt kun laseilla ja suurennuslasi lisänä. Outo juttu [?]
Olen kuullut, että kaihileikkauksen jälkeen näkee tosi hyvin.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.257 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.