Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 20.9.2024 perjantai  (Luettu 47 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
20.9.2024 perjantai
« : eilen kello 08:20 »

Huomenta!

Valvottu yö takana eli valivalilla päivää aloittelen.

Ja sama virsikin veisattavana eli kauppaan pitäis lähteä, kun taas kehittelis mitä ruokaa tekis. Siinä pulmaa kerrakseen, vatsa kun on mikä on, kaikki ei käy.

No nyt tuli kyllästymiseen asti luettavaa [?]

Toivotan kaikille kuitenkin hyvää tätä päivää [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #1 : eilen kello 08:52 »

 [:-)] [:-)]

ATP...

Sopiiko nuudelit ilman voimaikkaita mausteita+hernemaissipaprika.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 719
  • Itä-Uusimaa
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #2 : eilen kello 08:53 »

Huomenta  [:-)]

Soma kuva  [:-)] telkkiselle  [:30]

11 astetta ja Mollikkaista.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #3 : eilen kello 09:53 »

Ihanat kuvat  [:-)] [:-)]

Mikä Telkkiseltä on unen vienyt? -Sairausko vai mikä? Kurjaa on kuitenkin kun ei saa nukuttua?  [:-(] Itse en tiedä unettomuudesta mitään kun nukun kuin tukki. Monesti herään samassa asennossa kun nukkumaan menin illalla.Juuri eilen aamulla mies sanoi minulle, että  minua ei saa hereille millään. Olin nukkunut siten, että hengittelin huonosti. Hän pelkäsi että tukehdun ja koitti saada minua hereille puheella. -Ei saanut  :-)). Olen miettinyt, että omalla kohdallani tuo hyvin nukkuminen johtuu siitä, että menen tosi väsyneenä  sänkyyn. En koskaan mene päivällä "pötkölleni", ja minulla on tosi lyhyitä öitä . Illalla menen nukkumaan siinä puoli 12-12 ja aamulla herään kuuden maissa. Joskus Milli herättää aikaisemminkin.
Toivon, että Telkkinenkin saa edes aina välillä hyvät, pitkät unet.

Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #4 : eilen kello 10:07 »

[:-)] [:-)]

ATP...

Sopiiko nuudelit ilman voimaikkaita mausteita+hernemaissipaprika.

Riisinuudeleita ostin ja teen jonkun soosin niiden kanssa. Myös peruna, porkkana ja muutamaa muuta voin syödä ilman vatsavaivoja.

Minua ei ikinä nukuta enää. Aiemmin olin hyvä uninen, nyt nämä monet sairaudet aiheuttaa unettomuutta. En ole yksin. Vertaistuki ihmisiä on rinnalla joilla samat murheet.

Onnellisia te keillä hyvät unenlahjat on.  [:-)] [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #5 : eilen kello 14:45 »

Käytiin kävelyllä on niin hieno ilma.
Samalla käytiin hautausmaan kukat katsastamassa. Kukoistivat upeena.
Taivaalta kuului kurkien ääniä, sitten niitä näkyikin rupesin puhelinta kaivamaan pussukasta. Hännästä sain kuvan [:-)]

Ihan tippa tuli silmään kun kirkonkellot soi ja ovet kirkkoon oli auki. Suntio? ehkä sytytti kynttilöitä ja arkku näkyi ulos. Yksi ihminen meni ovesta sisään ja muita ei näkynyt. Saattajia ei enempää ollut.
Kunniakas loppu elämälle näinkin tuli [:-(] [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 541
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #6 : eilen kello 19:34 »

Täälläkin olen kahtena päivänä kuullut kurkien ääntä, mutta en ole nähnyt niitä. Sen sijaan näin yhden hanhiauran. Lensivät kohti länttä.
Taivaalta kuului kurkien ääniä, sitten niitä näkyikin rupesin puhelinta kaivamaan pussukasta. Hännästä sain kuvan [:-)]

Ihan tippa tuli silmään kun kirkonkellot soi ja ovet kirkkoon oli auki. Suntio? ehkä sytytti kynttilöitä ja arkku näkyi ulos. Yksi ihminen meni ovesta sisään ja muita ei näkynyt. Saattajia ei enempää ollut.
Kunniakas loppu elämälle näinkin tuli [:-(] [:-)]
Ymmärrän hyvin tuon, että on vain yksi saattaja. Olemme jutelleet miehen kanssa, että ei mitään hautajaisia järjestetä kummallekaan. Muistan kun oli isäni hautajaiset, niin kuinka pahalta tuntui ihmisten ilonpito ja nauraminen. Olen vähän sitä mieltä, että ihan lähimmät ihmiset suree, mutta kaukaisemmat tulee tuttuja tapaamaan, syömään ja juomaan hautajaisiin. Siis ei pienen pieniäkään muistotilaisuuksia.   -Mutta kukin tyylillään.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #7 : eilen kello 19:35 »

 [:-)] [:-)] [:-(]

Tänään tuli kotona käydessä nähtyä naapuri ja juteltua muutama sana, eivät olleet hekään koko kesänä nähneet siiliä.
Nyt lehti ja kauppakierroskin tehtynä ja iltatee kupissa ja iltateen jälkeen  [:48] [:48] [:48] [:48]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 670
  • Lahti
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #8 : eilen kello 21:03 »

Täälläkin olen kahtena päivänä kuullut kurkien ääntä, mutta en ole nähnyt niitä. Sen sijaan näin yhden hanhiauran. Lensivät kohti länttä.
Taivaalta kuului kurkien ääniä, sitten niitä näkyikin rupesin puhelinta kaivamaan pussukasta. Hännästä sain kuvan [:-)]

Ihan tippa tuli silmään kun kirkonkellot soi ja ovet kirkkoon oli auki. Suntio? ehkä sytytti kynttilöitä ja arkku näkyi ulos. Yksi ihminen meni ovesta sisään ja muita ei näkynyt. Saattajia ei enempää ollut.
Kunniakas loppu elämälle näinkin tuli [:-(] [:-)]
Ymmärrän hyvin tuon, että on vain yksi saattaja. Olemme jutelleet miehen kanssa, että ei mitään hautajaisia järjestetä kummallekaan. Muistan kun oli isäni hautajaiset, niin kuinka pahalta tuntui ihmisten ilonpito ja nauraminen. Olen vähän sitä mieltä, että ihan lähimmät ihmiset suree, mutta kaukaisemmat tulee tuttuja tapaamaan, syömään ja juomaan hautajaisiin. Siis ei pienen pieniäkään muistotilaisuuksia.   -Mutta kukin tyylillään.

Ei ollut äitinikään hautajaisissa kun me "lapset" ja kantajat oli ihan vieraat. Pappi kertoi että se on surullista kun joskus ei ole ainuttakaan omaista, ystävää, naapuria ei niin ketään. Hän juttelee ainoastaan arkussa olevalle vainajalle [:-(] [:34]

Tämä saattaja oli jos nyt uskaltaa ihmistä arvioida niin ehkä tuttu jostain. Juoksi kirkkoon. Näki että häntä odotettiin.

Puolisoni sanoi mennäänkö me sinne ihan myötätunnosta. Juu ei menty.


Onpa kurjaa kun Jarmon pihasiilitkin ovat hävinneet. Linnut ym.vähentyneet. Kurjaa kun kaikki tuhotaan ja luonto kärsii.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 817
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 20.9.2024 perjantai
« Vastaus #9 : eilen kello 21:27 »

 [:-(]












 [:60]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.251 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.